Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

różnice między twardym i miękkim HR-em

HR miękki a HR twardy. Jakie firmy potrzebują miękkiego HR-u?

Niemal każda firma do sprawnego działania na rynku potrzebuje działu zajmującego się zasobami ludzkimi do pomocy w budowaniu zmotywowanej siły roboczej, oddanej realizacji celów biznesowych. Dział HR to w wielu firmach prawa ręka szefa i to na jego barkach spoczywa wiele obowiązków...
Jak zbudować zaufanie w miejscu pracy?

Jak zbudować i utrzymać zaufanie w pracy? 6 sposobów

Pozytywne środowisko pracy ma kluczowe znaczenia dla poprawy wydajności i zadowolenia pracowników. Jednym z aspektów kultury firmy, mającym duży wpływ na zwiększone zaangażowanie w wykonywane obowiązki, jest zaufanie do miejsca pracy i innych osób. Jego budowanie wśród...
Jak przetrwać w nudnej i monotonnej pracy

Jak przetrwać w nudnej pracy? 6 sposobów na radzenie sobie z monotonią w pracy

Niezależnie od tego, czy pracujesz przy biurku, czy w terenie, w którymś momencie może dojść do sytuacji, gdy obowiązki staną się rutynowe. Wbrew pozorom ludzie najczęściej nie nudzą się w pracy z powodu braku obowiązków do wykonania, ale dlatego, że ich zajęcia są dla...
Jak mówić o wadach na rozmowie o pracę

Jak mówić o słabych stronach podczas rozmowy kwalifikacyjnej?

Jeśli kiedykolwiek byłeś na spotkaniu w sprawie pracy, istnieje duża szansa, że zapytano Cię o Twoje wady. To jedno ze standardowych pytań, które pada obok rozmowy o naszych kwalifikacjach i umiejętnościach, talentach i zaletach. Niestety niewiele osób odpowiada na nie w przekonujący...
jakie cechy osobowości ma ambiwertyk

Ambiwertyk - nowy typ osobowości. Czym się wyróżnia?

Jeśli zawsze miałeś problem z określeniem siebie jako introwertyka lub ekstrawertyka, istnieje duże prawdopodobieństwo, że jesteś ambiwertykiem. To trzeci typ osobowości opracowany przez psychologów. Uważają oni, że normalnym zjawiskiem jest posiadanie przez ludzi cech zarówno...
Jak przetrwać wyścig szczurów w pracy

Korporacyjny wyścig szczurów - jak sobie z nim radzić?

Wyścig szczurów to wyczerpująca cotygodniowa rutyna zawodowa, polegająca na “wymianie czasu na pieniądze”. Praca ponad siły, po kilkanaście godzin dziennie tylko po to, by osiągnąć i utrzymać pożądany standard życia, jest normą wśród osób pracujących...
Jakie są przyczyny uzależnienia od pracy

Uzależnienie od pracy. Przyczyny i objawy pracoholizmu

Nie bez powodu dużo mówi się o konieczności zachowania równowagi pomiędzy pracą a odpoczynkiem. Utrata kontroli nad życiem zawodowym może doprowadzić do pracoholizmu. Uzależnienie od pracy, jak każde inne, niesie za sobą negatywne skutki dla zdrowia oraz psychiki. Obecne czasy...
jak radzić sobie z bierną agresją w pracy

Czym jest bierna agresja w pracy? Wyjaśniamy, jak sobie z nią radzić

Nawiązywanie relacji w miejscu pracy często wiąże się ze współpracą z członkami zespołu, ale może również wymagać pokonywania trudnych sytuacji. Zdarza się, że współpracownicy uciekają się do zachowań pasywno-agresywnych, gdy czują się zdenerwowani lub niedocenieni...
kiedy ambicja przeszkadza w pracy

Ambicja - pomaga czy przeszkadza w pracy?

Często słyszymy, że aby osiągnąć sukces zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym, trzeba mieć ambicję. W końcu dążenie do wyznaczonego celu ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia konkretnych rezultatów. Większości z nas nie brakuje wysokich aspiracji - wszyscy chcemy podwyżki,...
 jak poradzić sobie z nadmiarem obowiązków w pracy

Jak radzić sobie z nadmiarem obowiązków w pracy? 7 skutecznych metod

W obecnych czasach wydaje się, że większość ludzi ma za dużo obowiązków w pracy. Wiele osób narzeka na poczucie przepracowania, ale boi się powiedzieć przełożonym o zbyt dużej ilości spraw na swoich barkach. Nikt nie chce wypaść jako osoba leniwa, niezorganizowana lub niezaangażowana...