Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

Tożsamość w cenie

Tożsamość w cenie

Powinniśmy strzec nasze dane osobowe z wielu względów. Nie zawsze jest to możliwe, gdyż cyberświat wymaga od nas aktywności, w której informacje o nas są obecne, a nawet ich podanie- wymagane. Niewiele osób zastanawia się nad ich przechowywaniem. Pamiętajmy, iż podlegają...
Jaki jest twój kolor

Jaki jest twój kolor

Pamiętam z czasów studiów opowieść o pewnym eksperymencie przeprowadzonym na grupie kobiet. Otóż został im zaprezentowany ten sam proszek do prania, w trzech różnych opakowaniach, o identycznym składzie ale o odmiennych kolorach. Były to: niebieski, żółty...
Zamówienia publiczne od podstaw

Zamówienia publiczne od podstaw

Pierwsze skojarzenie jakie nasuwa się gdy myślimy o dokształcaniu  w kwestii zamówień publicznych to szkolenia dla administracji publicznej, a z jakiś powodów nie przychodzą nam do głowy instytucje prywatne. Skąd takie wrażenie? Oczywiście, wynika ono z faktu, że to właśnie...
Jak poprawić komunikację w urzędach? Komunikacja urzędnik-petent

Jak poprawić komunikację w urzędach? Komunikacja urzędnik-petent

Dla poprawnego funkcjonowania każdej organizacji, w tym jednostek administracji publicznej, ma ogromne znaczenie efektywna komunikacja, zarówno z otoczeniem, jak i wewnątrz jednostek organizacyjnych. Skuteczna komunikacja w urzędach jest kluczowa nie tylko dla zapewnienia wydajnego i przejrzystego...
Pytanie DOSKONAŁE podczas rozmowy rekrutacyjnej

Pytanie DOSKONAŁE podczas rozmowy rekrutacyjnej

„Istnieje coś rzadziej spotykanego niż zdolności. Jest to zdolność do rozpoznawania zdolności.” (Elbert Hubbard) Jednym z kluczowych elementów procesu selekcji kandydatów nadal jest rozmowa kwalifikacyjna. Jej kluczowym elementem zaś jest sesja pytań i odpowiedzi. Osoby...

Awans na menedżera - nowe obowiązki, zadania, wyzwania

Nadszedł ten dzień - upragniony awans i wszystko wydaje Ci się sprzyjać. Jesteś silny i gotowy do zarządzania mocnym zespołem i do realizacji ambitnych celów postawionych przez szefa. Już wkrótce pokażesz światu jak jesteś dobry i jak potrafisz wraz z zespołem osiągać to, co dla innych...

Pokonywanie obiekcji klienta

Pokonywanie obiekcji klienta w procesie sprzedaży jest jedną z istotniejszych umiejętności w pracy handlowca. Wynika to z faktu, iż nawet w przypadku właściwego prowadzenia rozmowy handlowej w wielu przypadkach klient zgłasza zastrzeżenia. Obiekcje są bowiem nieodłącznym elementem, z którym...
Inteligencja emocjonalna a komunikacja

Inteligencja emocjonalna a komunikacja

Każdy człowiek komunikuje się, również wtedy, gdy nie zdaje sobie z tego sprawy. Przekazujemy, ale również odczytujemy wiele sygnałów. Nie zawsze jesteśmy tego świadomi. Od wielu lat trwają badania nad psychologią komunikacji. Okazuje się, że aby skutecznie porozumiewać...

Zdrada

Dzisiaj rozstałem się z bardzo dobrym trenerem. Współpracowaliśmy ze sobą osiem lat i zawsze ta współpraca układała się bardzo dobrze. Aż do dzisiaj ... Nasz stały Klient zadzwonił do nas z prośbą o dosłanie dyplomów z ostatniego szkolenia - szkolenia, o którym my w Firmie nic nie...

DUE DILIGENCE w procesach biznesowych - teoria i praktyka

Wielu z nas słysząc o due diligence zastanawia się, co oznacza ten termin i w jaki sposób odnosi się do biznesu. Procedury DD (ang. należyta staranność) stały się standardem w nowoczesnym zarządzaniu przedsiębiorstwem.   Przemiany ekonomiczne, gospodarcze, społeczno-polityczne...