Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

Sezon urlopowy czyli słów kilka o wypoczynku

Jako że znajdujemy się właśnie w pełni sezonu urlopowego, a nawet małymi kroczkami kierujemy się ku jego zakończeniu, warto zastanowić się czy należny nam okres wolnego pomaga w chwilach relaksu. Zazwyczaj, większość z nas, korzysta z dwudziestu sześciu dni, podczas których może wyjechać...
Zasady efektywnej i skutecznej komunikacji w zespole

Zasady skutecznej komunikacji w zespole. W jaki sposób efektywnie komunikować się w zespole?

Nawet osoba posiadająca ogromną wiedzę merytoryczną i spore doświadczenie w wykonywaniu swojego zawodu, może zaprzepaścić działanie całego zespołu poprzez braki w umiejętnościach komunikacji. Lider zespołu, ale nie tylko on, powinien posiadać zdolność sprawnego komunikowania się z pozostałymi...

Jak rozpoznać zamiar manipulacji

Pozyskiwanie nowych, wartościowych klientów dla naszego przedsiębiorstwa to rzecz z jednej strony niezwykle ważna a z drugiej – ogromnie trudna. Na taki obraz rzeczy składa się wiele różnych przyczyn. Głównie spowodowane to jest tym specyficznym rodzajem odpowiedzialności jaki ciąży na...

Koniec tradycyjnej reklamy?

Reklamy już od dawna przestały jedynie pełnić rolę przekazywania informacji. Oczywiście, nadal służą temu celowi, lecz styl w jakim to robią, daleko odchodzi od dawniej znanych sposobów przedstawiania i promowania swojego produktu. Wcześniej wystarczyło umieścić nazwę oferowanej usługi...

Zarządzanie sobą w czasie

Panuje powszechna opinia o pozytywnych wartościach wynikających z rozsądnego dysponowania swoim wolnym czasem. Jest to oczywiście prawda, ale nieporozumienie zachodzi w momencie, gdy nazywa się tą umiejętność „zarządzanie czasem”. Czasem nie można zarządzać, ale sobą już jak najbardziej....
Umiejętność zarządzania projektami – na czym polega i jak ją rozwijać?

Umiejętność zarządzania projektami – na czym polega i jak ją rozwijać?

Zarządzanie projektem, kiedyś traktowane jako ,,dodatek” do etatowych obowiązków, rozwinęło się w osobną dziedzinę, dysponującą własnym zapleczem teoretycznym i metodami. Zaplanowanie podziału obowiązków czy kolejności działań ma duży wpływ na samą jakość pracy – im...
Strach przed wystąpieniami publicznymi. Jak się go pozbyć i zmniejszyć stres?

Strach przed wystąpieniami publicznymi. Jak się go pozbyć i zmniejszyć stres?

Publiczność usypiająca podczas naszego przemówienia to koszmar, który śni się każdemu, kto po raz pierwszy ma wystąpić przed dużą liczbą ludzi. Uczucie niepewności wynikające z braku wiedzy jak się zachować w momencie, gdy dostrzeżemy opadające głowy zasypiających osób, skutecznie...
Inteligencja finansowa - co to jest i jak ją rozwijać?

Inteligencja finansowa - co to jest i jak ją rozwijać?

Pracujemy, żeby zarabiać i się utrzymać, chodzimy do sklepów, po to, aby wydać to, co chwilę wcześniej zarobiliśmy, oszczędzamy, żeby mieć więcej pieniędzy… Działania, które wymagają od nas inteligencji finansowej, można by wyliczać w kółko. Umiejętności zarządzania...

Magiczne miejsce w każdej firmie: dział personalny

Są takie piętra, czy pokoje w firmie, które owiane są pewną dozą tajemnicy, a przechodząc obok targają nami często dość sprzeczne emocje. Takie nie do końca sprecyzowane uczucia, mogą być związane zarówno z naszymi osobistymi doświadczeniami związanymi ze wspomnianym miejscem, czy też...

Jaki wpływ mają relacje w marketingu?

Jak często przychodzi nam słyszeć narzekanie osób, którym rozpoczęcie biznesu w internecie nie poszło tak gładko, jak im się z początku zdawało? Gdy zaczynali swój biznes, głośno mówili, że dopięli wszystko na ostatni guzik. Strona internetowa została zamówiona w profesjonalnym serwisie....