Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

Inteligencja społeczna - czym jest i jak ją rozwijać?

Inteligencja społeczna - czym jest i jak ją rozwijać?

Ostatnimi czasy zatraciliśmy się w dążeniu do bycia perfekcyjnymi. Zadbani dzięki starannej porannej toalecie, po pracy biegniemy z dzieckiem na angielski, a następnie, w trosce własne o zdrowie, udajemy się na basen. Wieczorem jeszcze szybki kurs hiszpańskiego, kieliszek czerwonego wina...

Absurdy polskiego stanu zatrudnienia

Nie wiem, jak pozostali, ale ja już nie reaguję na pojawiające się komunikaty: bezrobocie spada, bezrobocie drastycznie rośnie. Nie wiem, czego innego można się zresztą spodziewać po okresie letnim, kiedy to multum ludzi zostaje zatrudnionych przy pracach sezonowych, tym bardziej, że ten sam...
W jaki sposób badać zaangażowanie pracowników

Jak badać i zwiększyć efektywność pracowników? Co wpływa na ich zaangażowanie?

Pracownicy to bez wątpienia trzon firmy i główny czynnik napędzający postęp w obrębie przedsiębiorstwa. To od jakości pracy wykonywanej przez nich zależy, jak organizacja będzie postrzegana na rynku. W dobie tak dużej konkurencji liczy się przede wszystkim dobre zrozumienie potrzeb...

Internet – sposoby wykorzystania w marketingu

Komunikowanie się jest wrodzoną potrzebą ludzką. Przychodząc na świat, instynktownie poszukujemy możliwości uzyskania kontaktu z innymi ludźmi. Ten naturalny proces zawsze jest uwarunkowany specyficznymi warunkami kulturowymi i cywilizacyjnymi – dziś z całą pewnością uzyskanie kontaktu...
Miękkie i twarde techniki zarządzania – definicje, podstawy typologii i przykłady

Miękkie i twarde techniki zarządzania – definicje, podstawy typologii i przykłady

Sposób postępowania z pracownikami, a zwłaszcza metody motywowania ich do efektywniejszej pracy, uległy na przestrzeni lat zmianie. W dzisiejszej firmie techniki stosowane przez menadżerów mają głównie za zadanie zachęcenie podwładnych do bardziej wytężonej pracy poprzez stwarzanie...
 jak przestać być nieśmiałym w pracy

Jak pokonać nieśmiałość i dostać wymarzoną pracę?

Ciągle słyszymy o byciu przebojowym, przedsiębiorczym, pełnym entuzjazmu i zapału. Usilnie więc dążymy do tego, aby się takimi stać, bądź przynajmniej być postrzeganym tak przez innych. Tego niejako wymaga od nas dzisiejszy rynek pracy. Co jednak z tymi, których większość z...
zalety team briefingu

Team briefing - czym jest, dlaczego jest ważny, jakie ma zalety?

Działanie w grupie niesie ze sobą wiele zalet. Większość projektów nie może poprawnie być zrealizowania bez współpracy wielu osób jednocześnie i koordynacji przez lidera zespołu. Nawet jeśli ktoś realizuje indywidualnie zadanie, w ostatecznym rozrachunku w jakimś stopniu...
Telefoniczny savoir-vivre, czyli jak podnieść skuteczność służbowych rozmów telefonicznych

Telefoniczny savoir-vivre, czyli jak podnieść skuteczność służbowych rozmów telefonicznych

Czy telefoniczny savoir-vivre jest potrzebny? Wydawałoby się, że nie ma nic prostszego niż rozmowa przez telefon - wykręcasz numer i mówisz. Niestety, to bardzo mylne wrażenie. Aby kontakt telefoniczny, szczególnie ten biznesowy, został dobrze odebrany, a przy tym okazał się skuteczny i dostarczył...
Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa - na czym polega i jak je przeprowadzić?

Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa - na czym polega i jak je przeprowadzić?

Niezależnie od tego, z jakimi czynnikami zewnętrznymi mamy do czynienia, proces zmian zachodzących w każdym przedsiębiorstwie jest zjawiskiem ciągłym. Z tego powodu, codzienne zarządzanie spółką powinno przebiegać z uwzględnieniem wielu zróżnicowanych czynników. Wiele z nich ma określony...

Kilka dobrych rad od starszych kolegów z pracy

Nowicjusze w pracy stanowią dla pozostałych zatrudnionych bardzo ciekawą grupę. Pełni wyobrażeń, zapału i przerastającego ich samych entuzjazmu, aż wyrywają się do wykonywania obowiązków, poznawania procedur, zapisując się jednocześnie na każde szkolenie specjalistyczne, jakie jest...