Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

Artykuł: Finanse dla nie finansistów

Artykuł: Finanse dla nie finansistów

"Nie wiem, jak sytuacje przedstawia się u Państwa, ale ja na sam dźwięk faktura, czy rachunkowość dostaję dreszczy." Na pewno spotkaliście się z takim stwierdzeniem i może również Wam nie jest ono obce.   Podpowiem Wam, jak sobie poradzić z powyższym problemem. W związku z faktem,...
Artykuł: Marketing - kluczem do sukcesu

Artykuł: Marketing - kluczem do sukcesu

Z czym kojarzy nam się marketing? Z pewnością dla przeciętnego zjadacza chleba jest to reklama. Dla osób prowadzących firmy powyższe hasło powinno oznaczać jednak znacznie więcej. Tak naprawdę elementów marketingu jest bardzo wiele i nie może wśród nich zabraknąć kwestii związanych...
Asertywność w komunikacji - znaczenie i wskazówki

Asertywność w komunikacji - znaczenie i wskazówki

Z jednej strony wszyscy chcemy być asertywni i przebojowi, a z drugiej - obawiamy się trochę nabycia wspomnianej umiejętności, ponieważ kojarzy się ona dość pejoratywnie. Nasza potrzeba bycia lubianym przez wszystkich sprawia, że staramy się ukryć nasze zdanie na dany temat, będąc...
Rekrutacja wewnętrzna czy zewnętrzna - jak skutecznie pozyskiwać pracowników?

Rekrutacja wewnętrzna czy zewnętrzna - jak skutecznie pozyskiwać pracowników?

Niezależnie od faktu, czy jesteś małym przedsiębiorcą, czy szefem działu wielkiego koncernu, niejednokrotnie stajesz przed koniecznością nie tylko zwalniania pracowników czy redukcji etatów, ale przede wszystkim - pozyskania nowych kandydatów do pracy. Jeszcze niedawno kwestie rekrutacji...
Dział zarządzania zasobami ludzkimi - funkcje i modele organizacyjne

Dział zarządzania zasobami ludzkimi - funkcje i modele organizacyjne

Jak może i powinien wyglądać dział zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie oraz jakie stoją przed nim zadania? Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta - funkcjonowanie tej jednostki zależy bowiem od specyfiki i charakteru pracy całego przedsiębiorstwa. Kilka podpowiedzi na temat odpowiedniej...
Artykuł: Co może stanowić barierę w skutecznym porozumiewaniu się?

Artykuł: Co może stanowić barierę w skutecznym porozumiewaniu się?

Pewnie nie raz zdarzyła ci się sytuacja kiedy twój rozmówca nie zareagował na to co mu właśnie obwieściłeś tak, jakbyś tego oczekiwał. Możliwe, że miałeś zupełnie inne intencje a osoba z którą prowadziłeś dialog zrozumiała cię całkowicie opatrznie. Jak to możliwe? Pewnie wystąpiły...

Strategiczne Zarządzanie Firmą

Artyuł do pobrania w pliku pdf: Artykuł - Strategiczne zarządzanie firmą   Zapraszamy na szkolenie, o którym mowa w artykule. Strategiczne zarządzanie firmą       Powrót do strony z artykułami          ...

Artykuł: 7 nawyków skutecznego działania

Zagadnienie poprawy własnego zachowania, ulepszania swoich możliwości pod kątem zwiększania wydajności, polepszania kontaktów personalnych na płaszczyźnie relacji pracownik/szef, mąż/żona, rodzic/dziecko, etc., było tematem wielu książek i poradników. Pozycje te oferowały przeważnie...

Artykuł: Pracować z pasją i nie wypalić się

W ostatnich latach niezwykle popularne jest wszystko, co określić można jako angielskie słowo "fast". Wszystko szybko, a może jeszcze szybciej, bo nie mamy na nic czasu. Musimy szybko zrobić karierę, szybko awansować, szybko wsiąść kredyt na mieszkanie, na samochód i wakacje. Wszystko szybko,...
Zasady efektywnej i skutecznej komunikacji interpersonalnej w biznesie

6 zasad skutecznej komunikacji interpersonalnej w biznesie

Komunikacja interpersonalna jest zjawiskiem towarzyszącym nam niemal wszędzie i przez całe nasze życie. Stanowi niezbędny element do nawiązywania relacji międzyludzkich, a także podstawę funkcjonowania społeczeństwa. W błędzie jest ten, kto myśli, że zdolności interpersonalne przydają...