Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

Artykuł: 7 nawyków skutecznego działania

Zagadnienie poprawy własnego zachowania, ulepszania swoich możliwości pod kątem zwiększania wydajności, polepszania kontaktów personalnych na płaszczyźnie relacji pracownik/szef, mąż/żona, rodzic/dziecko, etc., było tematem wielu książek i poradników. Pozycje te oferowały przeważnie...

Artykuł: Pracować z pasją i nie wypalić się

W ostatnich latach niezwykle popularne jest wszystko, co określić można jako angielskie słowo "fast". Wszystko szybko, a może jeszcze szybciej, bo nie mamy na nic czasu. Musimy szybko zrobić karierę, szybko awansować, szybko wsiąść kredyt na mieszkanie, na samochód i wakacje. Wszystko szybko,...
Zasady efektywnej i skutecznej komunikacji interpersonalnej w biznesie

6 zasad skutecznej komunikacji interpersonalnej w biznesie

Komunikacja interpersonalna jest zjawiskiem towarzyszącym nam niemal wszędzie i przez całe nasze życie. Stanowi niezbędny element do nawiązywania relacji międzyludzkich, a także podstawę funkcjonowania społeczeństwa. W błędzie jest ten, kto myśli, że zdolności interpersonalne przydają...

Artykuł: Rękojmia za wady prawne rzeczy sprzedanej

W obrocie cywilnoprawnym, w ramach ustawowych uprawnień wynikających z zawarcia umowy sprzedaży ustawodawca przewidział dla kupującego możliwość występowania względem kupującego z roszczeniami na wypadek, gdy sprzedana rzecz ma wady tj. najczęściej wadę zmniejszającą jej wartość lub...

Zespół zadaniowy wśród pracowników

Podejmując decyzje o stworzeniu nowego stanowiska pracy, bądź zatrudnieniu kolejnego pracownika, żywimy nadzieję i przeświadczenie, że wpasuje się on w panującą w firmie atmosferę oraz wdroży w zadania, jakie będą mu powierzane, zakładając tym samym, że podwładny będzie wykonywał...

Narzędzia ułatwiające kontrolę projektu

Wyjście z impasu podczas pracy nad projektem może utrudnić życie każdej grupie. Czasami bowiem zdarza się że jakiś problem przerasta pojedyńcze osoby – nie są na tyle zdolne aby samodzielnie poradzić sobie z danym zagadnieniem a inni współpracownicy nie mogą poświęcić czasu na pomoc...

Zalety i metody elektronicznej dystrybucji

Nowe technologie coraz częściej wspomagają różne rejony życia w sposób ułatwiający dotychczasowe problemy i dając praktyczne rozwiązania zapewniając jednocześnie bardziej korzystne dla użytkownika jak i dla przedsiębiorcy metody dokonywania transakcji. Nie sposób zaprzeczyć, że sprzedaż...

Trzy różnice pomiędzy dobrym a słabym mówcą

Czym charakteryzują się osoby uważane za wielkich mówców? Co takiego w ich zachowaniu podczas wystąpień oraz w sposobie mówienia wywiera na nas tak wielki wpływ że przemówień tych nie sposób zapomnieć nawet bardzo długo po zakończeniu danej konferencji czy szkolenia? A co z drugiej strony...
Metody szkoleń - przegląd tradycyjnych i nowoczesnych technik szkoleniowych

Metody szkoleń - przegląd tradycyjnych i nowoczesnych technik szkoleniowych

Pytanie na dzisiaj brzmi: skoro wiemy, że należy szkolić, to zastanówmy się, jak to robić. Możliwości jest tak wiele, iż wybór optymalnego rozwiązania wcale nie jest prosty. Zastanówmy się, z jakich metod szkoleniowych można skorzystać. Konkretna wiedza na temat technik (zarówno tych...

Odpowiednio dobrany zespół podstawą sukcesu

Określając czynniki sukcesu i efektywności pracy grupy złożonej z różnych charakterów różnych ludzi bez wątpienia należy wspomnieć o samej organizacji pracy czyli przydzielenia odpowiednich ról do człowieka którego cechy najlepiej oddają charakter zadania. Znajomość człowieka z jego...