Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

Jak dbać o pozytywne doświadczenia podczas rekrutacji?

Czym jest Candidate Experience? Dlaczego warto zadbać o pozytywne doświadczenia kandydata?

To, w jaki sposób kandydaci odbierają proces rekrutacyjny w firmie, może mieć znaczący wpływ na ich decyzję o dołączeniu do zespołu, ale też na ogólny wizerunek firmy jako pracodawcy. Dlaczego jest to tak ważne? W erze mediów społecznościowych i portali oceniających...
Jakich zachowań wystrzegać się w nowej pracy?

Jaki błędów wystrzegać się pierwszego dnia w nowej pracy? Wyjaśniamy

Pierwszy dzień w nowej pracy może być jednym z najbardziej ekscytujących, a zarazem stresujących momentów w życiu zawodowym. To czas pełen możliwości, ale również chwil, gdy łatwo o popełnienie gafy, która może rzutować na dalsze relacje z kolegami z pracy czy przełożonymi....
Jak kompleks Kopciuszka wpływa na karierę zawodową?

Syndrom Kopciuszka w pracy - czym się objawia i jak go uniknąć?

Syndrom Kopciuszka to termin, który wydaje się być odległy od rzeczywistości korporacyjnych korytarzy, a jednak, jak się okazuje, ma swoje głębokie odzwierciedlenie w dynamice współczesnego miejsca pracy. Historia znana od setek lat, spopularyzowana przez Charles'a Perrault...
Jakie są sposoby na chroniczne wyczerpanie w pracy

Jak poradzić sobie z chronicznym zmęczeniem w pracy? Wskazówki i porady

Czy kiedykolwiek czułeś się tak wyczerpany i przytłoczony pracą, że nawet weekendy czy wypoczynek za granicą nie przyniosły oczekiwanej ulgi i regeneracji? Chroniczne zmęczenie w pracy nie jest zwykłym przepracowaniem, to stan, który obecnie uważany jest za chorobę cywilizacyjną....
W jaki sposób zarządzać doświadczeniami pracowników?

Employee experience - czym jest? Jak zarządzać doświadczeniami pracowników?

Przeżycia, emocje, wspomnienia - wszystko to razem tworzy jedno z najważniejszych pojęć świata biznesu, które znane jest jako Employee Experience. Czym dokładnie jest i jak można zarządzać doświadczeniami pracowników, by przekuć je w wartość dla organizacji? To pytania...
Jakie cechy powinien mieć pracownik odpowiedzialny za kontakt z klientem?

Jakich cech u pracownika odpowiedzialnego za kontakt z klientem poszukują pracodawcy?

Nie każda osoba w firmie nadaje się do pracy z klientem. Rola ta wymaga pewnych szczególnych cech, dzięki którym możliwe będzie wzbudzenie zainteresowania drugiej strony, a później zbudowanie relacji i często długofalowej współpracy. Pracodawcy nie wybierają...
Czego oczekuje generacja Z od pracodawcy?

Pokolenie Zoomerów na rynku pracy. Co jest najważniejsze dla generacji Z?

Na współczesny rynek pracy powoli wkracza tak zwana generacja Z. Do grupy tej zaliczamy osoby, które mają od 18 do 24 lat, ukończyły edukację lub są na jej finiszu i przygotowują się do zatrudnienia lub już podjęli pracę. Zoomerzy różnią się od poprzednich...
Co zrobić, gdy pracownik nie chce wykonać polecenia?

Co zrobić, gdy pracownik odmawia wykonania polecenia? Wyjaśniamy

Każdy pracownik, wraz z podpisaniem umowy z pracodawcą, zobowiązuje się do wykonywania szeregu poleceń zleconych przez przełożonego. Czasem zdarza się jednak, że osoby nie wywiązują się ze swoich zadań albo nawet otwarcie się im sprzeciwiają. Jak poradzić sobie z podobną niesubordynacją?...
 Jak rozpoznać w pracy osobowość narcystyczną?

Rodzaje osobowości narcystycznej w pracy - jak je rozpoznać?

Nazywanie kogoś “narcyzem” z pewnością nie zalicza się do komplementów. Chociaż cechy narcyzmu w większym lub mniejszym stopniu posiada każdy z nas, w niektórych przypadkach są one tak spotęgowane, że mówimy o osobowościach narcystycznych. To ludzie o silnej...
Jakie są przyczyny i skutki autosabotażu w pracy?

Co to jest i jak działa autosabotaż w pracy?

Autosabotaż to zjawisko, które może mieć poważne konsekwencje dla naszej kariery zawodowej. Czy kiedykolwiek byłeś o krok od realizacji dużego projektu lub pozyskania kluczowego klienta, a nagle wszystko zaczęło się psuć? Czy zdarzało się, że pomimo wielkiego zaangażowania i...