Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

Jak być bardziej asertywnym? Ćwiczenia, sprawdzone sposoby i techniki asertywności

Jak być bardziej asertywnym? Ćwiczenia, sprawdzone sposoby i techniki asertywności

W życiu każdego z nas zdarzają się, częściej lub rzadziej, sytuacje w których musimy obronić swoje stanowisko w kontekście okoliczności, w których się znaleźliśmy. Musimy pogodzić się z faktem, że zawsze znajdą się w naszym środowisku takie osoby, które mają odmienne...

Wyznaczniki skutecznej perswazji - Cz. II

Kolejnymi, obok nadawcy, treści oraz organizacji przekazu, wyznacznikami wpływającymi na skuteczność perswazji są:     Środek przekazu (np. radio, prasa, telewizja), do którego odnosi się prosta prawidłowość mówiąca o tym, że im ,,żywszy” jest dany przekaz tym...
Jak dogadać się z księgową?

Jak dogadać się z księgową?

Świat finansów, rachunkowości i podatków niewątpliwie dla niektórych osób może być fascynujący. Dla przeciętnego człowieka jest on jednak zawiły i w wielu przypadkach kompletnie niezrozumiały. Dlatego rozmowa z wykwalifikowaną księgową może być co najmniej trudna. Specjaliści...
Optymalizacja zakupów w organizacji - w poszukiwaniu oszczędności dla firmy

Optymalizacja zakupów w organizacji - w poszukiwaniu oszczędności dla firmy

Kryzys gospodarczy na świecie, który był szczególnie odczuwalny w Polsce w 2012 roku, skłonił polskich przedsiębiorców do poszukiwania oszczędności w ich działalności. Jedną ze sfer w tym zakresie były zakupy w organizacji. Czy optymalizując zakupy można wypracować...
dlaczego umiejętność aktywnego słuchania jest ważna

Słyszysz ale czy słuchasz? Aktywne słuchanie w biznesie

Z pozoru słowa słuchanie i słyszenie są podobne i rzeczywiście w języku potocznym często są wykorzystywane zamiennie. Jest to dużym błędem, ponieważ mają odmienne znaczenie. Zwłaszcza jeśli chodzi o relacje międzyludzkie. W większości przypadków, gdy ktoś “słucha”...

Zalety (nie)doskonałej obsługi klienta

Jedna rzecz, która nas łączy, to to, że wszyscy jesteśmy konsumentami / klientami. Wszyscy chcemy być obsługiwani wyjątkowo … Czy jednak na pewno …? Jako klient / konsument odwiedzam prawie codziennie różne punkty usługowe (kawiarnie, kina, pralnie, restauracje itp.), sklepy, instytucje...

Potęga kolorów

Nie od dziś wiadomo, że kolor stanowi jedno z podstawowych narzędzi wpływu. Dobór odpowiedniej barwy jest kluczowy podczas budowania własnej marki, pozwala wyróżnić się spośród konkurencji i zachęcić lub zniechęcić potencjalnych konsumentów do dokonania zakupu. O potędze kolorów należy...
Pierwsze szkolenia otwarte AVENHANSEN na Śląsku

Pierwsze szkolenia otwarte AVENHANSEN na Śląsku

Wychodząc na przeciw oczekiwaniom naszych potencjalnych klientów postanowiliśmy wprowadzić do naszej oferty szkolenia otwarte w Katowicach. Stolica Śląska dołącza tym samym do innych dużych ośrodków miejskich w Polsce, w których można brać udział w tego typu szkoleniach...

Podążaj za tym, który wie - czyli siła autorytetu

Najbardziej znanymi badaniami poświęconymi tematyce wpływu, jaki wywiera na ludzi autorytet są te przeprowadzone w 1963 roku przez Stanleya Milgrama. Chciał on znaleźć odpowiedź na pytanie o przyczyny ślepego posłuszeństwa wobec zbrodniczych czynów, których cały świat był świadkiem podczas...

Trener Drużyny AVENHANSEN zaprasza na praktyczne szkolenia

Jak pisał Albert Carron ,,W sporcie podstawowym celem jest sukces. Bez spójności w wykonywaniu zadań trudno go osiągnąć, i dlatego trener musi być bardzo uczulony na potrzebę stosowania przeróżnych środków, które przyczyniają się do rozwoju spoistości zespołu, zarówno pod względem...