Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

Optymistyczny Nowy Rok

Wraz z początkiem roku składamy naszym bliskim i współpracownikom życzenia. Zdarza się, że powtarzamy formułki nie dobierając ich do konkretnej osoby. Wystarczy jednak zastanowić się. Zobaczyć, kim jest człowiek stojący przed nami i jakie są jego potrzeby. Tu jednak okazuje się, że życzenia...

Reklamacje

Szał zakupów, chęć posiadania, podwyższanie swojego statusu społecznego sprawiają, że kupujemy, kupujemy… a do tego kupujemy. Czy jednak, w związku z powyższym ktokolwiek z nas zdaje sobie sprawę, że prawie połowa zakupów, które znalazły się w naszym koszyku była bezzasadna i niepotrzebna,...

Tożsamość w cenie

Powinniśmy strzec nasze dane osobowe z wielu względów. Nie zawsze jest to możliwe, gdyż cyberświat wymaga od nas aktywności, w której informacje o nas są obecne, a nawet ich podanie- wymagane. Niewiele osób zastanawia się nad ich przechowywaniem. Pamiętajmy, iż podlegają one prawnej ochronie....

Jaki jest twój kolor

Pamiętam z czasów studiów opowieść o pewnym eksperymencie przeprowadzonym na grupie kobiet. Otóż został im zaprezentowany ten sam proszek do prania, w trzech różnych opakowaniach, o identycznym składzie ale o odmiennych kolorach. Były to: niebieski, żółty oraz trzeci, będący mieszaniną...

Zamówienia publiczne od podstaw

Pierwsze skojarzenie jakie nasuwa się gdy myślimy o dokształcaniu  w kwestii zamówień publicznych to szkolenia dla administracji publicznej, a z jakiś powodów nie przychodzą nam do głowy instytucje prywatne. Skąd takie wrażenie? Oczywiście, wynika ono z faktu, że to właśnie organy...
Jak poprawić komunikację w urzędach? Komunikacja urzędnik-petent

Jak poprawić komunikację w urzędach? Komunikacja urzędnik-petent

Dla poprawnego funkcjonowania każdej organizacji, w tym jednostek administracji publicznej, ma ogromne znaczenie efektywna komunikacja, zarówno z otoczeniem, jak i wewnątrz jednostek organizacyjnych. Skuteczna komunikacja w urzędach jest kluczowa nie tylko dla zapewnienia wydajnego i przejrzystego...

Pytanie DOSKONAŁE podczas rozmowy rekrutacyjnej

„Istnieje coś rzadziej spotykanego niż zdolności. Jest to zdolność do rozpoznawania zdolności.” (Elbert Hubbard) Jednym z kluczowych elementów procesu selekcji kandydatów nadal jest rozmowa kwalifikacyjna. Jej kluczowym elementem zaś jest sesja pytań i odpowiedzi. Osoby współcześnie...

Awans na menedżera - nowe obowiązki, zadania, wyzwania

Nadszedł ten dzień - upragniony awans i wszystko wydaje Ci się sprzyjać. Jesteś silny i gotowy do zarządzania mocnym zespołem i do realizacji ambitnych celów postawionych przez szefa. Już wkrótce pokażesz światu jak jesteś dobry i jak potrafisz wraz z zespołem osiągać to, co dla innych...

Pokonywanie obiekcji klienta

Pokonywanie obiekcji klienta w procesie sprzedaży jest jedną z istotniejszych umiejętności w pracy handlowca. Wynika to z faktu, iż nawet w przypadku właściwego prowadzenia rozmowy handlowej w wielu przypadkach klient zgłasza zastrzeżenia. Obiekcje są bowiem nieodłącznym elementem, z którym...
Inteligencja emocjonalna a komunikacja

Inteligencja emocjonalna a komunikacja

Każdy człowiek komunikuje się, również wtedy, gdy nie zdaje sobie z tego sprawy. Przekazujemy, ale również odczytujemy wiele sygnałów. Nie zawsze jesteśmy tego świadomi. Od wielu lat trwają badania nad psychologią komunikacji. Okazuje się, że aby skutecznie porozumiewać się z...