Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

Zasady efektywnej i skutecznej komunikacji interpersonalnej w biznesie

6 zasad skutecznej komunikacji interpersonalnej w biznesie

Komunikacja interpersonalna jest zjawiskiem towarzyszącym nam niemal wszędzie i przez całe nasze życie. Stanowi niezbędny element do nawiązywania relacji międzyludzkich, a także podstawę funkcjonowania społeczeństwa. W błędzie jest ten, kto myśli, że zdolności interpersonalne przydają...

Artykuł: Rękojmia za wady prawne rzeczy sprzedanej

W obrocie cywilnoprawnym, w ramach ustawowych uprawnień wynikających z zawarcia umowy sprzedaży ustawodawca przewidział dla kupującego możliwość występowania względem kupującego z roszczeniami na wypadek, gdy sprzedana rzecz ma wady tj. najczęściej wadę zmniejszającą jej wartość lub...
Jak zbudować zespół zadaniowy w firmie?

Zespół zadaniowy wśród pracowników. Jak stworzyć team, który sprosta różnym wyzwaniom?

Podejmując decyzje o stworzeniu nowego stanowiska pracy, bądź zatrudnieniu kolejnego pracownika, żywimy nadzieję i przeświadczenie, że wpasuje się on w panującą w firmie atmosferę oraz wdroży w zadania, jakie będą mu powierzane. Zakładamy tym samym, że podwładny będzie wykonywał...

Narzędzia ułatwiające kontrolę projektu

Wyjście z impasu podczas pracy nad projektem może utrudnić życie każdej grupie. Czasami bowiem zdarza się że jakiś problem przerasta pojedyńcze osoby – nie są na tyle zdolne aby samodzielnie poradzić sobie z danym zagadnieniem a inni współpracownicy nie mogą poświęcić czasu na pomoc...
Wady i zalety handlu elektronicznego - e-commerce

Wady i zalety handlu elektronicznego - e-commerce

Nowe technologie, takie jak e-commerce, coraz częściej wspomagają różne dziedziny życia w sposób ułatwiający rozwiązywanie dotychczasowych problemów zakupowych (np. zamknięte sklepy w dobie pandemii) i dając praktyczne rozwiązania, zapewniające jednocześnie bardziej...
jakie są różnice pomiędzy dobrym a słabym mówcą

Jak mówić, żeby inni słuchali? Różnice pomiędzy dobrym a słabym mówcą

Czym charakteryzują się osoby uważane za wielkich mówców? Co takiego w ich zachowaniu oraz w sposobie mówienia wywiera na nas tak wielki wpływ, że przemówień tych nie sposób zapomnieć nawet bardzo długo po zakończeniu danej konferencji czy szkolenia? A...
Metody szkoleń - przegląd tradycyjnych i nowoczesnych technik szkoleniowych

Metody szkoleń - przegląd tradycyjnych i nowoczesnych technik szkoleniowych

Pytanie na dzisiaj brzmi: skoro wiemy, że należy szkolić, to zastanówmy się, jak to robić. Możliwości jest tak wiele, iż wybór optymalnego rozwiązania wcale nie jest prosty. Zastanówmy się, z jakich metod szkoleniowych można skorzystać. Konkretna wiedza na temat technik (zarówno tych...
Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwem - istota, etapy i praktyczne wskazówki marketingu persona

Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwem - istota, etapy i praktyczne wskazówki marketingu personalnego

Zarówno marketing klasyczny, jak i nowoczesny traktują głównie o klientach, postrzegając i rozumiejąc ich jednak zupełnie inaczej. W przypadku tego pierwszego targetem są osoby znajdujące się na zewnątrz przedsiębiorstwa, podczas gdy w drugim to pracownik jest klientem firmy i tak właśnie...
Prawo własności intelektualnej

Prawo własności intelektualnej

Kiedyś tak nie było. Dawne czasy możemy wspominać z rozrzewnieniem i nostalgią ponieważ pozbawione były tego dzisiejszego pierwiastka poczucia silnej własności, prawa do posiadania i przetwarzania informacji.  Wszystko było moje, twoje lub czasami wspólne. Nie słychać było o polemikach...

Kilka faktów o inflacji

Temat inflacji wydaje się znajdować się na świeczniku od zawsze, prawdopodobnie stanowiąc również nieodzowny element naszej przyszłości. Oczywiści eksperci od ekonomii od lat zastanawiają się nad optymalną polityką pieniężną, która zminimalizuje poziom inflacji, jednak wciąż nie odnaleźli...