Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

Badanie czynników wspierających zaangażowanie i efektywność pracowników

Pracownicy to bez wątpienia trzon firmy i główny czynnik napędzający postęp w obrębie przedsiębiorstwa. To od jakości pracy wykonywanej przez nich zależy, jak będziemy postrzegani na rynku – stanowią zarówno wizytówkę jak i siłę napędzającą. W czasach, gdy ciężko jest przetrwać...

Internet – sposoby wykorzystania w marketingu

Komunikowanie się jest wrodzoną potrzebą ludzką. Przychodząc na świat, instynktownie poszukujemy możliwości uzyskania kontaktu z innymi ludźmi. Ten naturalny proces zawsze jest uwarunkowany specyficznymi warunkami kulturowymi i cywilizacyjnymi – dziś z całą pewnością uzyskanie kontaktu...

Miękkie i twarde techniki zarządzania

Nowoczesność przejawiająca się w różnych sektorach życia nie ominęła również i dziedziny środowiska pracowniczego. Sposób postępowania z pracownikami, a zwłaszcza metody motywowania ich do efektywniejszej pracy,  uległ na przestrzeni lat zmianie. W dzisiejszej firmie techniki stosowane...

Nieśmiałość

Ciągle słyszymy o byciu przebojowym, przedsiębiorczym, pełnym entuzjazmu i zapału.  Usilnie więc dążymy do tego, aby się takimi stać bądź przynajmniej takimi być postrzeganymi, ponieważ tego niejako wymaga od nas dzisiejsze zapotrzebowanie. Co jednak z tymi, których większość z nas...

Zalety team briefingu

Działanie w grupie niesie ze sobą wiele zalet. Większość projektów nie może poprawnie być zrealizowania bez współpracy wielu osób jednocześnie. Prace te charakteryzują się wysokim poziomem skoordynowania, co pracownicy zawdzięczają swoim liderom. Bardzo wiele prac w przedsiębiorstwach...
Telefoniczny savoir-vivre, czyli jak podnieść skuteczność służbowych rozmów telefonicznych

Telefoniczny savoir-vivre, czyli jak podnieść skuteczność służbowych rozmów telefonicznych

Czy telefoniczny savoir-vivre jest potrzebny? Wydawałoby się, że nie ma nic prostszego niż rozmowa przez telefon - wykręcasz numer i mówisz. Niestety, to bardzo mylne wrażenie. Aby kontakt telefoniczny, szczególnie ten biznesowy, został dobrze odebrany, a przy tym okazał się skuteczny i dostarczył...

Zarządzanie finansami

Niezależnie od tego, z jakimi czynnikami zewnętrznymi mamy do czynienia, proces zmian zachodzących w każdym przedsiębiorstwie jest zjawiskiem ciągłym. Pod pojęciem takich zjawisk jak fuzje czy przejęcia kryje się jedynie okres jego intensyfikacji. Z tego powodu, codzienne zarządzanie spółką...

Kilka dobrych rad od starszych kolegów z pracy

Nowicjusze w pracy stanowią dla pozostałych zatrudnionych bardzo ciekawą grupę. Pełni wyobrażeń, zapału i przerastającego ich samych entuzjazmu, aż wyrywają się do wykonywania obowiązków, poznawania procedur, zapisując się jednocześnie na każde szkolenie specjalistyczne, jakie jest...

Jak nie stracić zapału do pracy

Telefon dla handlowca stanowi z całą pewnością jedno z najważniejszych narzędzi, które umożliwia mu wszechstronne działanie. Przede wszystkim zalicza się do tego możliwość uzyskania szybkiej komunikacji z klientami. Umiejętność prowadzenia odpowiednich rozmów handlowych przez telefon...

Czy pierwsze wrażenie jest ważne?

Znaczenie pierwszego wrażenia bywa przez wiele osób nie doceniane i nie zostaje do niego przywiązana tak duża waga, jak być powinna. Pierwsze wrażenie jest jedną z najważniejszych rzeczy jakie występują w kontekście różnych kontaktów międzyludzkich. Zarówno kobieta jak i mężczyzna,...