Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

Artykuł: Twój osobisty doradca, pomoże ci wybrać właściwe szkolenia!

Skończyła się już era zapisywania na szkolenia w celu "sztuki dla sztuki". Obecnie nie liczy się ilość, ale jakość oraz dopasowanie naszych potrzeb do usług dostępnych na rynku. Nie ma już konieczności uczestniczenia w nudnych, i spójrzmy prawdzie w oczy, nierzadko mało merytorycznych...

3Nasze prawa w 2011: zobacz co się zmieni w nadchodzącym roku

Już jesteśmy przyzwyczajeni, że koniec roku oznacza nie tylko czas na podjęcie decyzji o noworocznych planach, ale jest to również okres, kiedy w życie wchodzą nowe ustawy, zmieniają się przepisy prawa podatkowego, czy też ulgi, jakie nam przysługują. Zbliżający się czas nowego roku,...
Fotowoltaika

Fotowoltaika

  Jak działa ogniowo fotowoltaiczne? Komórki fotowoltaiczne zrobione są ze specjalnych materiałów zwanych półprzewodnikami takich jak krzem, który jest obecnie najbardziej popularny. Dodatkowo ogniwa zawierają atomy boru (warstwa p) i fosforu (warstwa n). Zasadniczo, gdy światło...

Artykuł: Jak być przedsiębiorczym człowiekiem.

Dość często, w całkowicie różnych kontekstach słyszymy, że powinniśmy być kowalem naszego losu. Jak najprościej zinterpretować powyższą radę? Myślę, że dotyczy ona ludzi o postawie przedsiębiorczej. W momencie gdy zaczęliśmy żyć w społeczeństwie, w którym obowiązują reguły...
Motywacja w pracy - 7 czynników, które motywują nas do działania

Motywacja w pracy - 7 czynników, które motywują nas do działania

Nie od dziś wiadomo, że odpowiednia motywacja do pracy ma wpływ na to, jak wykonujemy powierzone obowiązki. Dzięki niej jesteśmy w stanie pracować szybciej i efektywniej jednocześnie. Gdy motywacji do pracy nie brakuje, obowiązki zawodowe przestają być przykrą koniecznością, a zaczynają...

Artykuł: Kultura w przedsiębiorstwie

Przyjmując nową ofertę pracy, zgadzasz się nie tylko na konkretne obowiązki, które będziesz wykonywał, warunki finansowe i socjalne, ale także przyjmujesz do wiadomości, jaka kultura organizacyjna, z którą przyjdzie ci się zmierzyć i do której spróbujesz się zaadoptować, panuje w firmie.   Jest...

Rachunkowość i finanse w firmie, czy laik może to ogarnąć?

„Szkolenia, rachunkowość Kraków”- takie ogłoszenie znalazłam w jednej z gazet i natychmiast postanowiłam dowiedzieć się czegoś więcej na temat finansów, będąc idealnym przykładem laika tematów takich jak: rodzaje faktur, sprawozdawczość finansowa, czy analiza opłacalności przedsięwzięcia...

Jak oceniać? - podstawowe zasady i błędy oceniania

Często debatujemy nad istotą oceny pracowników, wykazując korzyści jakie z niej wynikają, opisując metody, którymi można się posłużyć zapominając jednocześnie, że istotne są nie tylko narzędzia jakimi będziemy się wspomagać, ale również sami oceniający oraz zasady jakimi się...

Artykuł: Szkolenia pracownicze, dobrobyt czy strata czasu?

Uczymy się przez całe życie, ten frazes stał się już dość oklepany, ale pomimo wszystko jest nadal prawdziwy. Poprzez rozwój nie rozumiemy bowiem jedynie uczęszczania do szkoły, czy też na kolejne studia podyplomowe. Z wiekiem, nabywamy również coraz to nowych doświadczeń życiowych,...
Jak zrobić dobre wystąpienie lub prezentację?

Jak zrobić dobre wystąpienie lub prezentację?

Ilekroć znajdujemy się na konferencji czy na innego rodzaju zjeździe, podczas którego mamy przyjemność oglądać wystąpienia utalentowanych i dobrze wyszkolonych prelegentów, zostajemy wciągnięci w prezentowany temat niemal od razu. Umiejętność zaabsorbowania całej uwagi widowni należy...