Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

Jak nie stracić zapału do pracy

Telefon dla handlowca stanowi z całą pewnością jedno z najważniejszych narzędzi, które umożliwia mu wszechstronne działanie. Przede wszystkim zalicza się do tego możliwość uzyskania szybkiej komunikacji z klientami. Umiejętność prowadzenia odpowiednich rozmów handlowych przez telefon...
 jak zrobić dobre pierwsze wrażenie na rozmowie kwalifikacyjnej

Jak zrobić dobre pierwsze wrażenie na rozmowie o pracę?

Znaczenie pierwszego wrażenia bywa przez wiele osób niedoceniane, a nawet bagatelizowane. Tymczasem jest ono bardzo ważne w kontekście różnych kontaktów międzyludzkich, a zwłaszcza w obszarze pracy. Szybko wyrabiamy sobie opinię na temat osób i tego, co sobą prezentują....
Inteligencja emocjonalna a przywództwo, czyli rola EQ u lidera

Inteligencja emocjonalna a przywództwo, czyli rola EQ u lidera

Efektywność człowieka mierzy się poprzez pryzmat jego cech, predyspozycji i zachowań. Jednym z istotnych czynników jest niewątpliwie iloraz inteligencji. Od kilkudziesięciu lat przykładano wagę do poziomu klasycznej inteligencji, tzw. IQ. Z czasem jednak zwrócono uwagę na to, że...
Zasady efektywnej i skutecznej komunikacji w zespole

Zasady skutecznej komunikacji. W jaki sposób efektywnie komunikować się w zespole?

Nawet osoba posiadająca ogromną wiedzę merytoryczną i spore doświadczenie w wykonywaniu swojego zawodu, może zaprzepaścić działanie całego zespołu poprzez braki w umiejętnościach komunikacji. Lider zespołu, ale nie tylko on, powinien posiadać zdolność sprawnego komunikowania się z pozostałymi...
Jak sobie radzić z manipulacją w pracy?

Jak rozpoznać zamiar manipulacji w pracy i negocjacjach biznesowych?

W świecie pełnym informacji i bodźców komunikacyjnych umiejętność szybkiego rozpoznawania prawdziwych intencji innych ludzi jest ważna ze względu na jej wpływ na nasz stan emocjonalny i finansowy. Manipulacja, definiowana jako próba wywierania wpływu na zachowanie lub percepcję,...

Koniec tradycyjnej reklamy?

Reklamy już od dawna przestały jedynie pełnić rolę przekazywania informacji. Oczywiście, nadal służą temu celowi, lecz styl w jakim to robią, daleko odchodzi od dawniej znanych sposobów przedstawiania i promowania swojego produktu. Wcześniej wystarczyło umieścić nazwę oferowanej usługi...
Kwadrat Eisenhowera - sposób na efektywne zarządzanie sobą w czasie

Kwadrat Eisenhowera - sposób na efektywne zarządzanie sobą w czasie

Zarządzanie czasem? Jak to w ogóle możliwe? Zapewne wiele osób zapyta, jak można zarządzać czymś, co jest poza naszym wpływem? Owszem, czasem nie można zarządzać, ale sobą już jak najbardziej. Jest to praktyczna umiejętność pozwalająca nam na efektywniejsze i lepsze układanie...
Umiejętność zarządzania projektami – na czym polega i jak ją rozwijać?

Umiejętność zarządzania projektami – na czym polega i jak ją rozwijać?

Zarządzanie projektem, kiedyś traktowane jako ,,dodatek” do etatowych obowiązków, rozwinęło się w osobną dziedzinę, dysponującą własnym zapleczem teoretycznym i metodami. Zaplanowanie podziału obowiązków czy kolejności działań ma duży wpływ na samą jakość pracy – im...
Strach przed wystąpieniami publicznymi. Jak się go pozbyć i zmniejszyć stres?

Strach przed wystąpieniami publicznymi. Jak się go pozbyć i zmniejszyć stres?

Publiczność usypiająca podczas naszego przemówienia to koszmar, który śni się każdemu, kto po raz pierwszy ma wystąpić przed dużą liczbą ludzi. Uczucie niepewności wynikające z braku wiedzy jak się zachować w momencie, gdy dostrzeżemy opadające głowy zasypiających osób, skutecznie...
Inteligencja finansowa - co to jest i jak ją rozwijać?

Inteligencja finansowa - co to jest i jak ją rozwijać?

Pracujemy, żeby zarabiać i się utrzymać, chodzimy do sklepów, po to, aby wydać to, co chwilę wcześniej zarobiliśmy, oszczędzamy, żeby mieć więcej pieniędzy… Działania, które wymagają od nas inteligencji finansowej, można by wyliczać w kółko. Umiejętności zarządzania...