Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

Miękkie i twarde techniki zarządzania – definicje, podstawy typologii i przykłady

Miękkie i twarde techniki zarządzania – definicje, podstawy typologii i przykłady

Sposób postępowania z pracownikami, a zwłaszcza metody motywowania ich do efektywniejszej pracy, uległy na przestrzeni lat zmianie. W dzisiejszej firmie techniki stosowane przez menadżerów mają głównie za zadanie zachęcenie podwładnych do bardziej wytężonej pracy poprzez stwarzanie...
 jak przestać być nieśmiałym w pracy

Jak pokonać nieśmiałość i dostać wymarzoną pracę?

Ciągle słyszymy o byciu przebojowym, przedsiębiorczym, pełnym entuzjazmu i zapału. Usilnie więc dążymy do tego, aby się takimi stać, bądź przynajmniej być postrzeganym tak przez innych. Tego niejako wymaga od nas dzisiejszy rynek pracy. Co jednak z tymi, których większość z...
zalety team briefingu

Team briefing - czym jest, dlaczego jest ważny, jakie ma zalety?

Działanie w grupie niesie ze sobą wiele zalet. Większość projektów nie może poprawnie być zrealizowania bez współpracy wielu osób jednocześnie i koordynacji przez lidera zespołu. Nawet jeśli ktoś realizuje indywidualnie zadanie, w ostatecznym rozrachunku w jakimś stopniu...
Telefoniczny savoir-vivre, czyli jak podnieść skuteczność służbowych rozmów telefonicznych

Telefoniczny savoir-vivre, czyli jak podnieść skuteczność służbowych rozmów telefonicznych

Czy telefoniczny savoir-vivre jest potrzebny? Wydawałoby się, że nie ma nic prostszego niż rozmowa przez telefon - wykręcasz numer i mówisz. Niestety, to bardzo mylne wrażenie. Aby kontakt telefoniczny, szczególnie ten biznesowy, został dobrze odebrany, a przy tym okazał się skuteczny i dostarczył...
Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa - na czym polega i jak je przeprowadzić?

Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa - na czym polega i jak je przeprowadzić?

Niezależnie od tego, z jakimi czynnikami zewnętrznymi mamy do czynienia, proces zmian zachodzących w każdym przedsiębiorstwie jest zjawiskiem ciągłym. Z tego powodu, codzienne zarządzanie spółką powinno przebiegać z uwzględnieniem wielu zróżnicowanych czynników. Wiele z nich ma określony...

Kilka dobrych rad od starszych kolegów z pracy

Nowicjusze w pracy stanowią dla pozostałych zatrudnionych bardzo ciekawą grupę. Pełni wyobrażeń, zapału i przerastającego ich samych entuzjazmu, aż wyrywają się do wykonywania obowiązków, poznawania procedur, zapisując się jednocześnie na każde szkolenie specjalistyczne, jakie jest...

Jak nie stracić zapału do pracy

Telefon dla handlowca stanowi z całą pewnością jedno z najważniejszych narzędzi, które umożliwia mu wszechstronne działanie. Przede wszystkim zalicza się do tego możliwość uzyskania szybkiej komunikacji z klientami. Umiejętność prowadzenia odpowiednich rozmów handlowych przez telefon...
 jak zrobić dobre pierwsze wrażenie na rozmowie kwalifikacyjnej

Jak zrobić dobre pierwsze wrażenie na rozmowie o pracę?

Znaczenie pierwszego wrażenia bywa przez wiele osób niedoceniane, a nawet bagatelizowane. Tymczasem jest ono bardzo ważne w kontekście różnych kontaktów międzyludzkich, a zwłaszcza w obszarze pracy. Szybko wyrabiamy sobie opinię na temat osób i tego, co sobą prezentują....
Inteligencja emocjonalna a przywództwo, czyli rola EQ u lidera

Inteligencja emocjonalna a przywództwo, czyli rola EQ u lidera

Efektywność człowieka mierzy się poprzez pryzmat jego cech, predyspozycji i zachowań. Jednym z istotnych czynników jest niewątpliwie iloraz inteligencji. Od kilkudziesięciu lat przykładano wagę do poziomu klasycznej inteligencji, tzw. IQ. Z czasem jednak zwrócono uwagę na to, że...
Zasady efektywnej i skutecznej komunikacji w zespole

Zasady skutecznej komunikacji. W jaki sposób efektywnie komunikować się w zespole?

Nawet osoba posiadająca ogromną wiedzę merytoryczną i spore doświadczenie w wykonywaniu swojego zawodu, może zaprzepaścić działanie całego zespołu poprzez braki w umiejętnościach komunikacji. Lider zespołu, ale nie tylko on, powinien posiadać zdolność sprawnego komunikowania się z pozostałymi...