Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

 Jak nie stracić pieniędzy na szkolenia?

Jak nie stracić pieniędzy na szkolenia?

Podjęcie decyzji o przeprowadzeniu dla swoich pracowników lub wzięciu udziału w szkoleniach, wiąże się z koniecznością wyboru odpowiedniego partnera biznesowego, który je przeprowadzi. Na rynku tym panuje duża konkurencja. Jakie kryteria należy brać pod uwagę przy wyborze firmy szkoleniowej? Zróżnicowanie...
Efektywna komunikacja zmian w firmie pracownikom

Jak zakomunikować zmianę pracownikom? Wprowadzanie zmian w przedsiębiorstwie

Zmiany na lepsze to okazja do świętowania także na gruncie biznesowym. Menedżer chętnie zakomunikuje swoim podwładnym zakończenie ważnego projektu i premie dla wszystkich pracowników z tytułu dobrze wykonanego zadania. Niemniej w przypadku zmian negatywnych, na przykład konieczności...

Czy cel uświęca środki?

Zarządzanie przez cele w biznesie Zarządzanie zespołem pracowniczym może być realizowane według różnych modeli menadżerskich. Jednym z nich jest zarządzanie przez cele, ale czy cel uświęca środki i czy można wykorzystywać dowolne sposoby, aby osiągnąć wyznaczone wcześniej zadania...
Szkolenia to najlepsze, co możesz dać swojej firmie i swoim pracownikom

Szkolenia to najlepsze, co możesz dać swojej firmie i swoim pracownikom

Inwestycje w kadry pracownicze są tak naprawdę inwestycjami w samą firmę. Zwiększają umiejętności i uzupełniają wiedzę podwładnych, przyczyniając się do zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstwa w branży, w której funkcjonuje. Szkolenia są elementem takich inwestycji. To...
Jak być bardziej asertywnym? Ćwiczenia, sprawdzone sposoby i techniki asertywności

Jak być bardziej asertywnym? Ćwiczenia, sprawdzone sposoby i techniki asertywności

W życiu każdego z nas zdarzają się, częściej lub rzadziej, sytuacje w których musimy obronić swoje stanowisko w kontekście okoliczności, w których się znaleźliśmy. Musimy pogodzić się z faktem, że zawsze znajdą się w naszym środowisku takie osoby, które mają odmienne...

Wyznaczniki skutecznej perswazji - Cz. II

Kolejnymi, obok nadawcy, treści oraz organizacji przekazu, wyznacznikami wpływającymi na skuteczność perswazji są:     Środek przekazu (np. radio, prasa, telewizja), do którego odnosi się prosta prawidłowość mówiąca o tym, że im ,,żywszy” jest dany przekaz tym...

Jak dogadać się z księgową?

Świat finansów, rachunkowości i podatków niewątpliwie dla niektórych osób może być fascynujący. Dla przeciętnego człowieka jest on jednak zawiły i w wielu przypadkach kompletnie niezrozumiały. Dlatego rozmowa z wykwalifikowaną księgową może być co najmniej trudna. Specjaliści...

Optymalizacja zakupów w organizacji - w poszukiwaniu oszczędności dla firmy

Kryzys gospodarczy na świecie, który był szczególnie odczuwalny w Polsce w 2012 roku, skłonił polskich przedsiębiorców do poszukiwania oszczędności w ich działalności. Jedną ze sfer w tym zakresie były zakupy w organizacji. Czy optymalizując zakupy można wypracować realne oszczędności? Zdaniem...
dlaczego umiejętność aktywnego słuchania jest ważna

Słyszysz ale czy słuchasz? Aktywne słuchanie w biznesie

Z pozoru słowa słuchanie i słyszenie są podobne i rzeczywiście w języku potocznym często są wykorzystywane zamiennie. Jest to dużym błędem, ponieważ mają odmienne znaczenie. Zwłaszcza jeśli chodzi o relacje międzyludzkie. W większości przypadków, gdy ktoś “słucha”...

Zalety (nie)doskonałej obsługi klienta

Jedna rzecz, która nas łączy, to to, że wszyscy jesteśmy konsumentami / klientami. Wszyscy chcemy być obsługiwani wyjątkowo … Czy jednak na pewno …? Jako klient / konsument odwiedzam prawie codziennie różne punkty usługowe (kawiarnie, kina, pralnie, restauracje itp.), sklepy, instytucje...