Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

SPOŁECZNY DOWÓD SŁUSZNOŚCI … czy większość wie lepiej?

SPOŁECZNY DOWÓD SŁUSZNOŚCI … czy większość wie lepiej?

Społeczny dowód słuszności, zwany również „dowodem tłumu”, to jedna z fundamentalnych zasad rządzących ludzkim zachowaniem. Zasada ta głosi, że zachowanie człowieka pozostaje pod wielkim wpływem postępowania otaczających go ludzi, zwłaszcza tych, z którymi się silnie utożsamia. Zasadę...
Jak być szczęśliwym

Jak być szczęśliwym :-)

(BARDZO - wersja dla tych, którzy widzą szklankę do połowy pełną, lub CHOCIAŻ TROCHĘ - wersja dla tych, którzy widzą szklankę do połowy pustą)   (…) Pewien młodzieniec zapytał najmądrzejszego z ludzi o tajemnicę szczęścia. Mędrzec poradził młodzieńcowi,...
Nadchodzi praca 2.0

Nadchodzi praca 2.0

Zapożyczone z obszaru informatyki określenie 2.0 dotyczy m.in. nowego modelu pracy, w której nie liczy się już tylko etat i stałe zatrudnienie, przychodzenie do pracy w określonych godzinach i siedzenie 8 h za biurkiem; ale również praca zdalna, wykorzystanie do współpracy freelancerów, wysoko...
Odpowiednia relacja z klientem szybkim sposobem na sukces w sprzedaży

Odpowiednia relacja z klientem szybkim sposobem na sukces w sprzedaży

Rosnący popyt, normalny w czasach wzrastającego konsumpcjonizmu sprawia, że rynek pracy jest niezwykle bogaty w sprzedawców hurtowych i detalicznych, działających tak na określonym terenie, jak i trudniących się handlem obwoźnym. Nie każda firma jednak jest w stanie sprzedać swoje produkty...
Jak zostać sprzedażowym ninja, czyli 5 podstawowych cech dobrego przedstawiciela handlowego

Jak zostać sprzedażowym ninja, czyli 5 podstawowych cech dobrego przedstawiciela handlowego

Wyniki sprzedawców są uwarunkowane wieloma czynnikami, ale dobre relacje z klientem mają wyłącznie pozytywny wpływ na efekty ich pracy i pomagają w realizacji celów. Budowa solidnej więzi jest jednak procesem czasochłonnym i angażującym, dlatego handlowcom zależy na ciągłej poprawie wzajemnych...
„WITAJ NA POKŁADZIE”, czyli o onboardingu nowego pracownika

„WITAJ NA POKŁADZIE”, czyli o onboardingu nowego pracownika

      Z efektem współczesnego rozumienia wprowadzenia nowego pracownika do pracy kojarzy mi się słynna przypowieść „O trzech kamieniarzach”:     Pewien mędrzec wybrał się spacer. Dotarł do kamieniołomu i ujrzał trzech kamieniarzy pracujących...
HEURYSTYCZNE METODY ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW – czyli kreatywność zbiorowa

HEURYSTYCZNE METODY ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW – czyli kreatywność zbiorowa

Gdy w październiku 1852 roku Francis Guthrie (brytyjski prawnik, matematyk i botanik; profesor i rektor South African College) kolorował mapę Anglii, zauważył, że cztery kolory wystarczą, by każde dwa sąsiadujące ze sobą hrabstwa różniły się barwą. Pomyślał: „Czy 4 barwy wystarczą...
Jak motywować pozafinansowo?

Jak motywować pozafinansowo?

Chyba każdy już słyszał to zdanie: „Przychodzimy do firmy, a odchodzimy z powodu szefa”. Dzieje się tak, ponieważ to właśnie bezpośredni przełożony tworzy atmosferę pracy. Od niego zależy, czy pracownik może się rozwijać, czy jest doceniany, czy ma poczucie bezpieczeństwa, wizję...
Jak stworzyć firmę, która będzie zarządzana i będzie funkcjonowała zgodnie ze standardami turkusowyc

Jak stworzyć firmę, która będzie zarządzana i będzie funkcjonowała zgodnie ze standardami turkusowych organizacji?

Zadano mi niedawno pytanie jak stworzyć firmę, która będzie zarządzana zgodnie ze standardami turkusowych organizacji i jakie kroki podjąć, aby dobrze ona funkcjonowała.  Muszę szczerze przyznać, że pytanie to zaskoczyło mnie i zacząłem zastanawiać się nad możliwością ujęcia...
KALENDARZ POZYTYWNEGO MYŚLENIA NA WIOSNĘ

KALENDARZ POZYTYWNEGO MYŚLENIA na wiosnę :-)

W każdej niemal minucie coś do siebie mówimy. Głównie w myślach. Treść tego monologu wewnętrznego odzwierciedla to, co o sobie w głębi duszy myślimy, jak do siebie podchodzimy, jak siebie traktujemy itp. W monologu tym ukryte są nasze przeszłe doświadczenia i opinie innych na nasz temat....