Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

Polubić konflikty

Polubić konflikty

Albert Einstein zwykł mawiać, iż „wśród problemów kryją się możliwości”.  Oczywiście nikt nie lubi konfliktów w pracy, zwłaszcza gdy są one długotrwałe, destrukcyjne i tak naprawdę już nikt nie pamięta ich przyczyny.  Ale … konflikty...
KONTROLA POWIERZONYCH ZADAŃ JAKO NIEZBĘDNY ELEMENT DELEGOWANIA

Kontrola powierzonych zadań jako niezbędny element delegowania

Przydzieliłeś zadanie pracownikowi … no i co dalej? Czy jesteś pewny, że je wykonuje?  A jeśli tak, to czy sprawdzasz, czy wykonuje je dobrze, czy zrealizuje zadanie na czas…? Delegowanie nie kończy się w momencie wyznaczenia zadania czy projektu któremuś  z...
Rysunki biznesowe zamiast tekstu? Poradnik o myśleniu wizualnym

Rysunki biznesowe zamiast tekstu? Poradnik o myśleniu wizualnym

Myślenie wizualne to narzędzie efektywnej komunikacji w biznesie. Zastępując słowa rysunkiem, który zapada w pamięć, mamy szansę zwiększyć skuteczność swojego przekazu. Prosty, przyjemny dla oka i funkcjonalny obrazek angażuje słuchaczy i przyciąga uwagę. Na czym dokładnie polega...
WELLNESS w pracy, czyli … BHP XXI wieku

WELLNESS w pracy, czyli … BHP XXI wieku

Filozofia Wellness pochodzi z USA. Za jej „ojca” uważa się amerykańskiego lekarza Halberta Dunn’a, który w 1959 roku wprowadził to pojęcie do obiegu, jak również stworzył jego bardzo ciekawą definicję. Dunn udowodnił, że gwarantem naszego dobrego samopoczucia...
Skuteczny storytelling w biznesie, marketingu i sprzedaży - kroki do sukcesu narracji marketingowej

Jak tworzyć storytelling? Kroki do sukcesu narracji marketingowej

Lubicie słuchać porywających historii? Nie ma osoby, która odpowiedziałaby negatywnie na to pytanie. Ludzkość od zawsze lubiła fascynujące opowiadania, zapisujące się w pamięci słuchacza na dłużej. Jest to zdecydowanie jeden z ich największych atutów - nie sposób wyrzucić ich ze świadomości....
4 etapy rozwoju mówców wg Berta Deckera

4 etapy rozwoju mówców wg Berta Deckera

Ćwiczenie czyni mistrza – brzmi znane przysłowie. … Ale … nie do końca, bo jeśli ktoś nie ma talentu w jakiejś dziedzinie, to mimo ćwiczeń nie osiągnie doskonałości w kwestii, której nie lubi i która nie jest jego mocną stroną. Jest jednak drugie „ale” … ćwiczenie może...
zasady udzielania efektywnego feedbacku i informacji zwrotnej pracownikom

5 żelaznych zasad udzielania efektywnego feedbacku pracownikom

To, jak skomplikowane jest zarządzanie pracownikami, wiedzą tylko osoby na stanowiskach kierowniczych. Moment, w którym musimy ocenić swoją pracę, jest trudny, jednak ocenianie działań innych osób jest jeszcze cięższe. Oddzielenie osobistego nastawienia, spojrzenie w obiektywny sposób na...
Mówcy staromodni i mówcy nowocześni  – do kogo ci bliżej?

Mówcy staromodni i mówcy nowocześni – do kogo ci bliżej?

Po czym poznać, czy mówca ma staromodny czy nowoczesny styl przemawiania? … Po reakcji publiczności. Jeśli wyłącza się ona z aktywnego słuchania, spogląda na zegarek, zajmuje się sprawdzaniem wiadomości w telefonie lub co gorsza … śpi, to znaczy, że mamy do czynienia z mówcą, który...
SELFCOACHING – samopomoc w sytuacjach stresowych

SELFCOACHING - samopomoc w sytuacjach stresowych

By żyć, działać, osiągać zamierzone cele, spełniać marzenia potrzebujemy ENERGII! Z jednej strony energię taką dostarczamy do naszego organizmu w postaci kalorii, które dostarcza nam pożywienie, ale …. Przecież „nie samym chlebem człowiek żyje”, więc warto również systematycznie...
Jak negocjować wynagrodzenie? Podpowiedzi i najczęstsze błędy

Jak negocjować wynagrodzenie? Podpowiedzi i najczęstsze błędy

Jak negocjować wynagrodzenie? To pytanie zadaje sobie regularnie każda osoba zatrudniona na etacie. Rozmowy na temat wysokości pensji są nie tylko kłopotliwe i trudne - niewprawnie przeprowadzone mogą odbić się na naszym wizerunku. Jak zatem poprosić szefa o podwyżkę, aby dalej cieszyć...