Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

Miejsce pracy szyte na miarę – czyli o benefitach w pracy

Miejsce pracy szyte na miarę - czyli o benefitach w pracy

W dobie tzw. „rynku pracownika” organizacje, które chcą przyciągnąć do siebie najlepszych, muszą rozwinąć sieć benefitów, którymi skuszą potencjalnych kandydatów do pracy. Aby dziś być atrakcyjnym pracodawcą na rynku pracy nie wystarczy już reklamować się poprzez takie standardowe...
CO 2 GŁOWY TO NIE JEDNA kontra GDZIE KUCHAREK 6 TAM NIE MA CO JEŚĆ – czyli o zespołach

CO 2 GŁOWY TO NIE JEDNA kontra GDZIE KUCHAREK 6 TAM NIE MA CO JEŚĆ – czyli o zespołach

„Co 2 głowy to nie jedna” Aktualnie praca zespołowa jest w cenie. Słowo „zespół” dobrze prezentuje się na stronach internetowych wielu organizacji, na ich ogłoszeniach rekrutacyjnych zachęcających potencjalnych kandydatów do pracy w: zgranym zespole; atmosferze, w której czuć ducha...
CSR - społeczna odpowiedzialność biznesu sposobem na budowanie marki

CSR - społeczna odpowiedzialność biznesu sposobem na budowanie marki

Corporate Social Responsibility (CSR) – to idea, według której przedsiębiorstwa łączą swoją działalność i politykę organizacyjną z interesami społecznymi, ochroną środowiska czy z różnymi grupami interesariuszy. Społeczna Odpowiedzialność Biznesu odgrywa coraz większą rolę...
Ściąga z perfekcyjnego wystąpienia

Ściąga z perfekcyjnego wystąpienia

Przypomnij sobie dobre firmy akcji … (przygody Jamesa Bonda, Szybcy i Wściekli, Zabójcza Broń, Szklana Pułapka etc.).  Prawie wszystkie zaczynają się od jakieś spektakularnej akcji: pościgu, tajemniczego morderstwa, suspensu … czyli zagadki/ intrygi, którą główny bohater będzie...
Mózg w służbie naszej efektywności

Mózg w służbie naszej efektywności

Mam dziś dla Was 2 wiadomości: dobrą i trochę gorszą … chyba Dobra wiadomość jest taka – człowiek ma mózg, dzięki któremu może racjonalnie myśleć, rozwijać swoje umiejętności, komunikować się z innymi, odczuwać emocje etc. Czy wiecie, że nasz mózg potrzebuje tylko 200 milisekund,...
Znaczenie słuchania

Znaczenie słuchania

W procesie komunikowania się wyróżniamy następujące aktywności: 14% pisanie 16% mówienie 17% czytanie 21% słuchanie zbiorowe 32% słuchanie w bezpośrednim kontakcie /badanie Barker i in., 1981/.   Wyniki te pokazują, jak bardzo ważne jest słuchanie. Paradoksalnie...
Głos budzący zaufanie

Głos budzący zaufanie

Albert Mehrabian, amerykański profesor psychologii stwierdził, że aż 38% informacji przekazujemy za pomocą sygnałów wokalnych (ton, tembr głosu). I jest to bardzo ważne 38%. Bowiem w efektywnej komunikacji nie liczą się tylko słowa (czyli to, co zostało powiedziane – treść), ale również...
Prosemika, czyli zarządzanie dystansem

Prosemika, czyli zarządzanie dystansem

Czym zajmuje się prosemika? Jest to nauka o zależnościach przestrzennych. Bada przede wszystkim to, jaki wpływ na jakość naszego porozumiewania się ma odległość, w jakiej stoją do siebie rozmówcy. Eksperci zasadniczo są zgodni co do tego, że komunikacja interpersonalna w około 90...
Inteligencja płci - czyli komunikacja damsko-męska w pracy

Inteligencja płci - czyli komunikacja damsko-męska w pracy

Inteligencja płci to świadomość wrodzonej natury kobiet i mężczyzn. To również zrozumienie i docenienie różnic jakie mamy. Czy wiecie, że tylko 9% mężczyzn twierdzi, że „rozumie kobiety”, ale aż 68% kobiet twierdzi, że „rozumie mężczyzn”/źródło: „Pracuj ze mną”;...
Po co rozwijać potencjał pracowników czyli zainwestujmy w szkolenia

Po co rozwijać potencjał pracowników, czyli zainwestujmy w szkolenia

„Wysyłanie ludzi na wojnę, nie zapewniwszy im wcześniej przeszkolenia, równa się ich porzuceniu” /Konfucjusz/ Im dalej wkraczamy w 21. wiek, tym większym wyzwanie efektywnego zarządzania organizacją i największym zasobem, jaki posiada – ludźmi. Przedsiębiorstwa stoją obecnie przed...