Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

Czym jest komunikacja empatyczna? Jak rozwijać tę umiejętność?

Czym jest komunikacja empatyczna? Jak rozwijać tę umiejętność?

W dzisiejszym świecie umiejętność empatycznego porozumiewania się zyskuje coraz bardziej na popularności. Komunikacja oparta na zrozumieniu, szacunku i uwzględnieniu potrzeb drugiej osoby może przynieść korzyści zarówno w sferze osobistej, jak i zawodowej. Dzięki empatycznemu podejściu...
Jak stawiać granice w pracy? Dlaczego warto je wyznaczać?

Jak stawiać granice w pracy? Dlaczego warto je wyznaczać?

Granice są niewidzialnymi barierami, które tworzymy sami, aby chronić się przed nadużyciami, nieetycznym postępowaniem lub zbyt głębokim zaangażowaniem. Wyznaczanie granic jest jedną z kluczowych umiejętności w życiu każdego człowieka. Dotyczy to też sfery zawodowej. Kiedy inny...
Jakie są skutki nepotyzmu w pracy

Na czym polega nepotyzm w pracy i jakie są jego konsekwencje?

Nepotyzm w pracy odnosi się do sytuacji, w której osoba na stanowisku decyzyjnym (menedżer czy dyrektor), faworyzuje bliskie osoby, takie jak rodzina czy przyjaciele, przy podejmowaniu decyzji dotyczących rekrutacji, awansów i przyznawaniu przywilejów. Taka praktyka, mimo...
Jak przebiegają mediacje pracownicze

Jak wygląda mediacja w środowisku pracy? Kiedy należy z niej skorzystać?

Praca może być źródłem stresu, a długotrwałe napięcie prowadzi często do różnych sporów w środowisku zawodowym. W takiej sytuacji istotne jest szybkie reagowanie, aby uniknąć utraty kontroli nad sytuacją. Jednak czasem w zespole dochodzi do rozłamu i nie zawsze...
Jak wykorzystać pozytywny stres w pracy

Czym jest eustres i jak go wykorzystać w pracy?

Stres kojarzony jest przede wszystkim z uczuciem niepokoju, przytłoczenia i innymi negatywnymi konsekwencjami dla zdrowia fizycznego i psychicznego. Dzisiejsze szybkie tempo życia oraz rosnące wymagania ze strony przełożonych sprawiają, że stał się nieodłącznym elementem naszego życia....
Czego oczekują boomersi od pracodawców

Pokolenie baby boomer na rynku pracy. Czego boomersi oczekują od pracodawców?

W ostatnich latach rynek pracy znacznie ewoluował, a zmiany te dotyczą nie tylko technologii czy struktury zatrudnienia, ale także generacyjnych różnic pomiędzy pracownikami. Obecnie firmy mogą wybierać spośród przedstawicieli pokolenia baby boomers, X, Y i Z. Boomersi to osoby...
Jakie są zalety techniki win-win w negocjacjach biznesowych

Technika win-win w negocjacjach biznesowych. Jakie są jej zalety?

Negocjacje są integralną częścią życia biznesowego i często decydują o sukcesie lub porażce przedsięwzięcia. Zarówno pracownicy, jak i klienci dążą do uzyskania jak najlepszych warunków w zawieranych transakcjach, często kosztem drugiej strony. Taki sposób negocjacji...
Dlaczego warto przeprowadzić ankietę satysfakcji pracowników?

Czy warto przeprowadzać badania satysfakcji pracowników?

Zadowoleni pracownicy stanowią o sile przedsiębiorstwa. Satysfakcja personelu ma kluczowe znaczenie wykonywanej pracy i zaangażowania w realizację celów firmy. Jednym ze sposobów na monitorowanie poziomu zadowolenia jest przeprowadzanie badań satysfakcji pracowników. Często...
Jak ograniczyć rotację personelu?

Jak zminimalizować rotację pracowników w firmie?

Rotacja pracowników w firmie jest powszechnym problemem, który może mieć negatywny wpływ na jej funkcjonowanie i rentowność. Wysoki wskaźnik odejść z pracy wymaga czasu i środków na rekrutację i szkolenie nowych osób, a także przyczynia się do spadku morale...
Jakie są sposoby na poprawę negatywnej atmosfery w pracy?

Jak radzić sobie ze złą atmosferą w pracy? 5 skutecznych sposobów

Praca to miejsce, w którym spędzamy dużą część naszego życia. Niestety, czasem może się zdarzyć, że atmosfera w niej jest negatywna. Jeśli obecność w biurze sprawia, że czujemy się zestresowani lub przygnębieni, chroniczne zmęczenie prawdopodobnie pracujemy w toksycznym środowisku. Zła...