Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

Jak zespół impostora wpływa na karierę zawodową?

Syndrom oszusta a kariera zawodowa. Jak sobie radzić z tym problemem?

Syndrom oszusta dotyka osoby na różnych stanowiskach - pracowników biurowych i fizycznych, menedżerów, artystów, naukowców. Z pozoru różnorodne grupy zawodowe łączy wspólny problem: przekonanie o niezasłużonym sukcesie. Zamiast celebrować...
Jak walczyć z glassofobią?

Jeszcze trema czy już glassofobia? Jakie są przyczyny paraliżującego strachu przed wystąpieniami publicznymi?

Stoisz przed publicznością, serce wali jak oszalałe, dłonie są zimne i spocone, a w głowie pustka. To nie scenariusz filmu grozy, lecz codzienność osób zmierzających się z glassofobią - paraliżującym lękiem przed przemówieniami publicznymi. We współczesnym świecie...
Komunikacja interpersonalna - co to jest?

Komunikacja interpersonalna - co to i na czym polega?

Na każdym etapie rozwoju człowieka towarzyszy mu komunikacja. To proces werbalnego i niewerbalnego przekazywania informacji oraz emocji innej osobie lub grupie. Komunikacja interpersonalna stanowi podstawę funkcjonowania w społeczeństwie - pozwala na nawiązywanie relacji, wymianę poglądów...
Jak walczyć ze zjawiskiem quiet quitting?

Quiet quitting - na czym polega i jak przeciwdziałać zjawisku cichej rezygnacji?

Zjawisko quiet quitting, znane również jako cicha rezygnacja to trend, któremu z uwagą przyglądają się analitycy rynku pracy i stanowi duże wyzwanie dla działu HR. Odzwierciedla zmianę postawy wobec pracy - polega na minimalnym zaangażowaniu i traktowaniu jej jedynie jako źródła...
Jak dbać o pozytywne doświadczenia podczas rekrutacji?

Czym jest Candidate Experience? Dlaczego warto zadbać o pozytywne doświadczenia kandydata?

To, w jaki sposób kandydaci odbierają proces rekrutacyjny w firmie, może mieć znaczący wpływ na ich decyzję o dołączeniu do zespołu, ale też na ogólny wizerunek firmy jako pracodawcy. Dlaczego jest to tak ważne? W erze mediów społecznościowych i portali oceniających...
Jakich zachowań wystrzegać się w nowej pracy?

Jaki błędów wystrzegać się pierwszego dnia w nowej pracy? Wyjaśniamy

Pierwszy dzień w nowej pracy może być jednym z najbardziej ekscytujących, a zarazem stresujących momentów w życiu zawodowym. To czas pełen możliwości, ale również chwil, gdy łatwo o popełnienie gafy, która może rzutować na dalsze relacje z kolegami z pracy czy przełożonymi....
Jak kompleks Kopciuszka wpływa na karierę zawodową?

Syndrom Kopciuszka w pracy - czym się objawia i jak go uniknąć?

Syndrom Kopciuszka to termin, który wydaje się być odległy od rzeczywistości korporacyjnych korytarzy, a jednak, jak się okazuje, ma swoje głębokie odzwierciedlenie w dynamice współczesnego miejsca pracy. Historia znana od setek lat, spopularyzowana przez Charles'a Perrault...
Jakie są sposoby na chroniczne wyczerpanie w pracy

Jak poradzić sobie z chronicznym zmęczeniem w pracy? Wskazówki i porady

Czy kiedykolwiek czułeś się tak wyczerpany i przytłoczony pracą, że nawet weekendy czy wypoczynek za granicą nie przyniosły oczekiwanej ulgi i regeneracji? Chroniczne zmęczenie w pracy nie jest zwykłym przepracowaniem, to stan, który obecnie uważany jest za chorobę cywilizacyjną....
W jaki sposób zarządzać doświadczeniami pracowników?

Employee experience - czym jest? Jak zarządzać doświadczeniami pracowników?

Przeżycia, emocje, wspomnienia - wszystko to razem tworzy jedno z najważniejszych pojęć świata biznesu, które znane jest jako Employee Experience. Czym dokładnie jest i jak można zarządzać doświadczeniami pracowników, by przekuć je w wartość dla organizacji? To pytania...
Jakie cechy powinien mieć pracownik odpowiedzialny za kontakt z klientem?

Jakich cech u pracownika odpowiedzialnego za kontakt z klientem poszukują pracodawcy?

Nie każda osoba w firmie nadaje się do pracy z klientem. Rola ta wymaga pewnych szczególnych cech, dzięki którym możliwe będzie wzbudzenie zainteresowania drugiej strony, a później zbudowanie relacji i często długofalowej współpracy. Pracodawcy nie wybierają...