Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

Jak zbudować efektywny zespół?

Zatrudnieni w jednej firmie pracownicy, spotykający się każdego dnia w biurze przedsiębiorstwa, nie tworzą jeszcze zespołu pracowniczego. Nie można bowiem utożsamiać grupy ludzi z zespołem. Właściwe jest definiowanie zespołu kadrowego jako grupy pracowników współdziałających ze sobą...

Reguła wzajemności – najbardziej niebezpieczna technika wpływu na innych

Reguła wzajemności to jedna z najbardziej rozpowszechnionych i podstawowych form kontaktów międzyludzkich. Jest doskonale znana wszystkim społeczeństwom.   Reguła ta oparta jest o prostą zasadę, że wypada nam się odpowiednio odwdzięczyć osobie, która zrobiła dla nas coś dobrego,...
Jakie jest pokolenie Y na rynku pracy?

Zdolni, ambitni, ale nielojalni? Jakie jest pokolenie Y na rynku pracy?

Na rynek pracy śmiało wkroczyli przedstawiciele nowej generacji pracowników - pokolenia Y. Są ambitni i posiadają wysokie kwalifikacje, jednak coraz częściej mówi się o ich braku lojalności wobec pracodawców. Niektórzy twierdzą, że milenialsi szybko zmieniają...
zarządzanie czasem i organizacja czasu pracy

Efektywne zarządzanie czasem pracy. Jak robić to skutecznie?

Brak czasu to bolączka większości z nas, przez co musimy poświęcać swoje pasje, hobby czy przyjemności z rodziną dla wykonywania obowiązków, najczęściej tych o charakterze zawodowym. Doba ma tylko 24 godziny, podczas których musimy zrealizować wiele zajęć. Zarządzanie...

Jak dotrzeć do umysłu potencjalnego klienta?

W natłoku ogromnej ilości informacji, z jakimi mamy do czynienia na co dzień w szkole, w pracy, na zakupach czy podczas oglądania telewizji lub korzystania z komputera, trudno jest przeciętnemu konsumentowi „wyłowić” rzeczy najbardziej istotne. Jego umysł musi dokonywać obowiązkowej selekcji...
Jak efektywnie zarządzać szkoleniami w firmie?

Jak efektywnie zarządzać szkoleniami w firmie?

Najcenniejszym zasobem, jaki posiadać może przedsiębiorstwo, są wykwalifikowani, doświadczeni i w pełni zaangażowani w wykonywanie obowiązków zawodowych pracownicy. Warto inwestować w ich rozwój, ale manager czy właściciel firmy musi w odpowiedni sposób zarządzać szkoleniami,...

Sztuka mówienia „nie”

Odmawianie nie jest proste, zwłaszcza dla osób empatycznych, które naturalnie są skłonne do niesienia pomocy. Jeśli ulegną swoim wrodzonym odruchom i będą pomagać zawsze, kiedy zostaną o to poproszone, znajdą się ludzie, którzy zaczną wykorzystywać ich dobre serce. Dlatego warto jest...
Zakłócenia i przeszkody w procesie komunikacji międzykulturowej

Przeszkody w komunikacji międzykulturowej - co wpływa na zakłócenia w procesie komunikacji?

Prowadząc biznes w środowisku międzynarodowym, można spotkać się z problemem zakłóceń w komunikacji i zjawiskiem braku zrozumienia wzajemnych intencji. Zrozumienie innej kultury nie jest zadaniem łatwym. Trzeba bowiem wyzbyć się własnych przyzwyczajeń, nawyków i paradygmatów,...

Angielski w biznesie - przyjdź na szkolenie otwarte!

W dniu 7 września 2015 roku w trzygwiazdkowym hotelu w centrum Krakowa odbędzie się szkolenie otwarte z zakresu Business English, pod hasłem „Business Communication - Komunikacja biznesowa po angielsku”. Zapisy na szkolenie przyjmowane są do dnia 1 września 2015 roku.   Podszkol...

O tajemnicach marketingu internetowego

Internet stwarza szerokie możliwości rozwoju przeróżnych form marketingowych. Jest też środowiskiem, w którym dynamicznie wykorzystywane są nowoczesne, innowacyjne narzędzia promocji produktów, usług, marek i osób. Aby dobrze posługiwać się narzędziami związanymi z marketingiem internetowym,...