Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

Savoir - vivre na święta

Zbliżają się święta Bożego Narodzenia, a wraz z nimi świąteczne spotkania w gronie rodzinnym i przyjaciół, wręczanie prezentów i składanie życzeń. Warto więc przypomnieć sobie podstawowe zasady savoir-vivre’u towarzyszące tym działaniom. PRZYJĘCIE: czy to wigilijna kolacja,...

Lider to nie stanowisko, to misja

Każdy może być kierownikiem czy dyrektorem w firmie, ale nie każdy zostanie liderem, który będzie inspirował pracowników i skutecznie motywował do działania samymi tylko słowami. Wysokie umiejętności społeczne oraz wrodzone talenty przywódcze mogą uczynić z pracownika doskonałego lidera,...

Dlaczego zmieniliśmy logo?

Kilka słów o tym, dlaczego zmieniliśmy (a właściwie - unowocześniliśmy) nasze logo. Jednym z kapitałów, jakimi dysponuje każda firma, jest jej wizerunek, który niejednokrotnie latami jest kształtowany na docelowym rynku i w świadomości odbiorców. Wpływa na niego sformułowana dla firmy...

Burza o „Burzę mózgów”

,,Burza mózgów”, czyli swobodna wymiana pomysłów między członkami zespołu, jest jedną z najbardziej znanych form pracy w grupie, jak również jednym z bardziej popularnych narzędzi aktywizacji uczestników podczas szkoleń. Czy tak powszechne stosowanie tej metody jest uzasadnione? Czy...

Komunikacja niewerbalna ważniejsza od słów

Czym jest komunikacja niewerbalna? Co się na nią składa? Czy faktycznie nasze niewerbalne komunikaty mają tak ogromny  wpływ na to, jak zostaniemy odebrani przez ich odbiorcę? Najprostszą odpowiedzią na pierwsze pytanie jest stwierdzenie, iż komunikacja niewerbalna polega na przekazie wiadomości...

Jak zbudować efektywny zespół?

Zatrudnieni w jednej firmie pracownicy, spotykający się każdego dnia w biurze przedsiębiorstwa, nie tworzą jeszcze zespołu pracowniczego. Nie można bowiem utożsamiać grupy ludzi z zespołem. Właściwe jest definiowanie zespołu kadrowego jako grupy pracowników współdziałających ze sobą...

Reguła wzajemności – najbardziej niebezpieczna technika wpływu na innych

Reguła wzajemności to jedna z najbardziej rozpowszechnionych i podstawowych form kontaktów międzyludzkich. Jest doskonale znana wszystkim społeczeństwom.   Reguła ta oparta jest o prostą zasadę, że wypada nam się odpowiednio odwdzięczyć osobie, która zrobiła dla nas coś dobrego,...

Zdolni, ambitni, ale nielojalni - tacy są młodzi pracownicy pokolenia Y

Na rynek pracy śmiało wkroczyli w ostatnich latach przedstawiciele nowej generacji pracowników - pokolenia Y. Firmy chcące ich zatrudniać muszą dopasować prezentowany styl zarządzania kadrami do bardzo zdolnych, ambitnych, ale i wymagających pracowników. Czy można nimi efektywnie zarządzać?   Pokolenie...

Czas może być Twoim sprzymierzeńcem

Brak czasu to bolączka większości z nas, przez co musimy poświęcać swoje pasje, hobby czy przyjemności z rodziną dla wykonywania obowiązków, najczęściej tych o charakterze zawodowym. Doba ma tylko 24 godziny, podczas których musimy zrealizować wiele zajęć. Zarządzanie czasem pozwolić...

Jak dotrzeć do umysłu potencjalnego klienta?

W natłoku ogromnej ilości informacji, z jakimi mamy do czynienia na co dzień w szkole, w pracy, na zakupach czy podczas oglądania telewizji lub korzystania z komputera, trudno jest przeciętnemu konsumentowi „wyłowić” rzeczy najbardziej istotne. Jego umysł musi dokonywać obowiązkowej selekcji...