Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

Komunikacja niewerbalna ważniejsza od słów

Czym jest komunikacja niewerbalna? Co się na nią składa? Czy faktycznie nasze niewerbalne komunikaty mają tak ogromny  wpływ na to, jak zostaniemy odebrani przez ich odbiorcę? Najprostszą odpowiedzią na pierwsze pytanie jest stwierdzenie, iż komunikacja niewerbalna polega na przekazie wiadomości...

Jak zbudować efektywny zespół?

Zatrudnieni w jednej firmie pracownicy, spotykający się każdego dnia w biurze przedsiębiorstwa, nie tworzą jeszcze zespołu pracowniczego. Nie można bowiem utożsamiać grupy ludzi z zespołem. Właściwe jest definiowanie zespołu kadrowego jako grupy pracowników współdziałających ze sobą...

Reguła wzajemności – najbardziej niebezpieczna technika wpływu na innych

Reguła wzajemności to jedna z najbardziej rozpowszechnionych i podstawowych form kontaktów międzyludzkich. Jest doskonale znana wszystkim społeczeństwom.   Reguła ta oparta jest o prostą zasadę, że wypada nam się odpowiednio odwdzięczyć osobie, która zrobiła dla nas coś dobrego,...

Zdolni, ambitni, ale nielojalni - tacy są młodzi pracownicy pokolenia Y

Na rynek pracy śmiało wkroczyli w ostatnich latach przedstawiciele nowej generacji pracowników - pokolenia Y. Firmy chcące ich zatrudniać muszą dopasować prezentowany styl zarządzania kadrami do bardzo zdolnych, ambitnych, ale i wymagających pracowników. Czy można nimi efektywnie zarządzać?   Pokolenie...

Czas może być Twoim sprzymierzeńcem

Brak czasu to bolączka większości z nas, przez co musimy poświęcać swoje pasje, hobby czy przyjemności z rodziną dla wykonywania obowiązków, najczęściej tych o charakterze zawodowym. Doba ma tylko 24 godziny, podczas których musimy zrealizować wiele zajęć. Zarządzanie czasem pozwolić...

Jak dotrzeć do umysłu potencjalnego klienta?

W natłoku ogromnej ilości informacji, z jakimi mamy do czynienia na co dzień w szkole, w pracy, na zakupach czy podczas oglądania telewizji lub korzystania z komputera, trudno jest przeciętnemu konsumentowi „wyłowić” rzeczy najbardziej istotne. Jego umysł musi dokonywać obowiązkowej selekcji...

Jak efektywnie zarządzać szkoleniami?

Najcenniejszym zasobem, jaki posiadać może przedsiębiorstwo, są wykwalifikowani, doświadczeni i w pełni zaangażowani w wykonywanie obowiązków zawodowych pracownicy. Warto inwestować w ich rozwój, ale manager czy właściciel firmy musi w odpowiedni sposób zarządzać szkoleniami, na które...

Sztuka mówienia „nie”

Odmawianie nie jest proste, zwłaszcza dla osób empatycznych, które naturalnie są skłonne do niesienia pomocy. Jeśli ulegną swoim wrodzonym odruchom i będą pomagać zawsze, kiedy zostaną o to poproszone, znajdą się ludzie, którzy zaczną wykorzystywać ich dobre serce. Dlatego warto jest...

Komunikacja międzykulturowa i jej zakłócenia

Prowadząc biznes w środowisku międzynarodowym można spotkać się z problemami zakłóceń w komunikacji i zjawiskiem braku zrozumienia wzajemnych intencji. Jak efektywnie się komunikować w skali międzykulturowej?   Problemy z porozumiewaniem się   Prowadząc biznes globalny,...

Angielski w biznesie - przyjdź na szkolenie otwarte!

W dniu 7 września 2015 roku w trzygwiazdkowym hotelu w centrum Krakowa odbędzie się szkolenie otwarte z zakresu Business English, pod hasłem „Business Communication - Komunikacja biznesowa po angielsku”. Zapisy na szkolenie przyjmowane są do dnia 1 września 2015 roku.   Podszkol...