Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

CO 2 GŁOWY TO NIE JEDNA kontra GDZIE KUCHAREK 6 TAM NIE MA CO JEŚĆ – czyli o zespołach

CO 2 GŁOWY TO NIE JEDNA kontra GDZIE KUCHAREK 6 TAM NIE MA CO JEŚĆ – czyli o zespołach

„Co 2 głowy to nie jedna” Aktualnie praca zespołowa jest w cenie. Słowo „zespół” dobrze prezentuje się na stronach internetowych wielu organizacji, na ich ogłoszeniach rekrutacyjnych zachęcających potencjalnych kandydatów do pracy w: zgranym zespole; atmosferze, w której czuć ducha...
CSR - społeczna odpowiedzialność biznesu sposobem na budowanie marki

CSR - społeczna odpowiedzialność biznesu sposobem na budowanie marki

Corporate Social Responsibility (CSR) – to idea, według której przedsiębiorstwa łączą swoją działalność i politykę organizacyjną z interesami społecznymi, ochroną środowiska czy z różnymi grupami interesariuszy. Społeczna Odpowiedzialność Biznesu odgrywa coraz większą rolę...
Ściąga z perfekcyjnego wystąpienia

Ściąga z perfekcyjnego wystąpienia

Przypomnij sobie dobre firmy akcji … (przygody Jamesa Bonda, Szybcy i Wściekli, Zabójcza Broń, Szklana Pułapka etc.).  Prawie wszystkie zaczynają się od jakieś spektakularnej akcji: pościgu, tajemniczego morderstwa, suspensu … czyli zagadki/ intrygi, którą główny bohater będzie...
Mózg w służbie naszej efektywności

Mózg w służbie naszej efektywności

Mam dziś dla Was 2 wiadomości: dobrą i trochę gorszą … chyba Dobra wiadomość jest taka – człowiek ma mózg, dzięki któremu może racjonalnie myśleć, rozwijać swoje umiejętności, komunikować się z innymi, odczuwać emocje etc. Czy wiecie, że nasz mózg potrzebuje tylko 200 milisekund,...
Znaczenie słuchania

Znaczenie słuchania

W procesie komunikowania się wyróżniamy następujące aktywności: 14% pisanie 16% mówienie 17% czytanie 21% słuchanie zbiorowe 32% słuchanie w bezpośrednim kontakcie /badanie Barker i in., 1981/.   Wyniki te pokazują, jak bardzo ważne jest słuchanie. Paradoksalnie...
Głos budzący zaufanie

Głos budzący zaufanie

Albert Mehrabian, amerykański profesor psychologii stwierdził, że aż 38% informacji przekazujemy za pomocą sygnałów wokalnych (ton, tembr głosu). I jest to bardzo ważne 38%. Bowiem w efektywnej komunikacji nie liczą się tylko słowa (czyli to, co zostało powiedziane – treść), ale również...
Prosemika, czyli zarządzanie dystansem

Prosemika, czyli zarządzanie dystansem

Czym zajmuje się prosemika? Jest to nauka o zależnościach przestrzennych. Bada przede wszystkim to, jaki wpływ na jakość naszego porozumiewania się ma odległość, w jakiej stoją do siebie rozmówcy. Eksperci zasadniczo są zgodni co do tego, że komunikacja interpersonalna w około 90...
Inteligencja płci - czyli komunikacja damsko-męska w pracy

Inteligencja płci - czyli komunikacja damsko-męska w pracy

Inteligencja płci to świadomość wrodzonej natury kobiet i mężczyzn. To również zrozumienie i docenienie różnic jakie mamy. Czy wiecie, że tylko 9% mężczyzn twierdzi, że „rozumie kobiety”, ale aż 68% kobiet twierdzi, że „rozumie mężczyzn”/źródło: „Pracuj ze mną”;...
Po co rozwijać potencjał pracowników czyli zainwestujmy w szkolenia

Po co rozwijać potencjał pracowników, czyli zainwestujmy w szkolenia

„Wysyłanie ludzi na wojnę, nie zapewniwszy im wcześniej przeszkolenia, równa się ich porzuceniu” /Konfucjusz/ Im dalej wkraczamy w 21. wiek, tym większym wyzwanie efektywnego zarządzania organizacją i największym zasobem, jaki posiada – ludźmi. Przedsiębiorstwa stoją obecnie przed...
Chwal ...

Chwal ...

Kto z Was ma wrażenie, że jest zbyt często chwalony (przez swoich przełożonych)? … Takie pytanie często zadaję uczestnikom swoich szkoleń menedżerskich. Praktycznie nikt nie podnosi ręki na „tak”. Istnieje więc duże prawdopodobieństwo, że i Wasza odpowiedź będzie negatywna. Jakoś...