Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

Bariery komunikacyjne, uniemożliwiające skuteczne porozumiewanie się. Czym są, rodzaje, przykłady

Bariery komunikacyjne uniemożliwiające skuteczne porozumiewanie się. Czym są, rodzaje, przykłady

Pewnie każdemu z nas zdarzyła się sytuacja, kiedy rozmówca nie zareagował na to, co mu właśnie obwieściliśmy tak, jakbyśmy tego oczekiwali. Możliwe, że mieliśmy zupełnie inne intencje, a osoba z którą prowadziliśmy dialog, zrozumiała nas całkowicie opacznie. Jak to możliwe?...

Strategiczne Zarządzanie Firmą

Artyuł do pobrania w pliku pdf: Artykuł - Strategiczne zarządzanie firmą   Zapraszamy na szkolenie, o którym mowa w artykule. Strategiczne zarządzanie firmą       Powrót do strony z artykułami          ...

Artykuł: 7 nawyków skutecznego działania

Zagadnienie poprawy własnego zachowania, ulepszania swoich możliwości pod kątem zwiększania wydajności, polepszania kontaktów personalnych na płaszczyźnie relacji pracownik/szef, mąż/żona, rodzic/dziecko, etc., było tematem wielu książek i poradników. Pozycje te oferowały przeważnie...

Artykuł: Pracować z pasją i nie wypalić się

W ostatnich latach niezwykle popularne jest wszystko, co określić można jako angielskie słowo "fast". Wszystko szybko, a może jeszcze szybciej, bo nie mamy na nic czasu. Musimy szybko zrobić karierę, szybko awansować, szybko wsiąść kredyt na mieszkanie, na samochód i wakacje. Wszystko szybko,...
Zasady efektywnej i skutecznej komunikacji interpersonalnej w biznesie

6 zasad skutecznej komunikacji interpersonalnej w biznesie

Komunikacja interpersonalna jest zjawiskiem towarzyszącym nam niemal wszędzie i przez całe nasze życie. Stanowi niezbędny element do nawiązywania relacji międzyludzkich, a także podstawę funkcjonowania społeczeństwa. W błędzie jest ten, kto myśli, że zdolności interpersonalne przydają...

Artykuł: Rękojmia za wady prawne rzeczy sprzedanej

W obrocie cywilnoprawnym, w ramach ustawowych uprawnień wynikających z zawarcia umowy sprzedaży ustawodawca przewidział dla kupującego możliwość występowania względem kupującego z roszczeniami na wypadek, gdy sprzedana rzecz ma wady tj. najczęściej wadę zmniejszającą jej wartość lub...
Jak zbudować zespół zadaniowy w firmie?

Zespół zadaniowy wśród pracowników. Jak stworzyć team, który sprosta różnym wyzwaniom?

Podejmując decyzje o stworzeniu nowego stanowiska pracy, bądź zatrudnieniu kolejnego pracownika, żywimy nadzieję i przeświadczenie, że wpasuje się on w panującą w firmie atmosferę oraz wdroży w zadania, jakie będą mu powierzane. Zakładamy tym samym, że podwładny będzie wykonywał...

Narzędzia ułatwiające kontrolę projektu

Wyjście z impasu podczas pracy nad projektem może utrudnić życie każdej grupie. Czasami bowiem zdarza się że jakiś problem przerasta pojedyńcze osoby – nie są na tyle zdolne aby samodzielnie poradzić sobie z danym zagadnieniem a inni współpracownicy nie mogą poświęcić czasu na pomoc...
Wady i zalety handlu elektronicznego - e-commerce

Wady i zalety handlu elektronicznego - e-commerce

Nowe technologie, takie jak e-commerce, coraz częściej wspomagają różne dziedziny życia w sposób ułatwiający rozwiązywanie dotychczasowych problemów zakupowych (np. zamknięte sklepy w dobie pandemii) i dając praktyczne rozwiązania, zapewniające jednocześnie bardziej...
jakie są różnice pomiędzy dobrym a słabym mówcą

Jak mówić, żeby inni słuchali? Różnice pomiędzy dobrym a słabym mówcą

Czym charakteryzują się osoby uważane za wielkich mówców? Co takiego w ich zachowaniu oraz w sposobie mówienia wywiera na nas tak wielki wpływ, że przemówień tych nie sposób zapomnieć nawet bardzo długo po zakończeniu danej konferencji czy szkolenia? A...