Merchandising - efektywna ekspozycja towaru

Jeszcze parę lat temu Merchandising był pojęciem nowym i niezrozumiałym. W Polsce zyskał popularność wraz z wejściem na rynek dużych międzynarodowych sieci handlowych. W chwili obecnej nie tylko rozwija się, ale jest systemową, dynamiczną i innowacyjną koncepcją zarządzania przedsiębiorstwem handlowym, bez której trudno oczekiwać jakichkolwiek sukcesów. Nic więc dziwnego, iż kontrolowanie poziomu wyników ekonomicznych przez kształtowanie usług handlowych stało się nieodzowne. 70% decyzji o zakupie produktu podejmowanych jest w sklepie. Produkt kupujemy oczyma, gdyż wzrok dostarcza 87% wszystkich wrażeń zmysłowych.

Szkolenie ,,Merchandising - efektywna ekspozycja towaru" organizowane przez firmę AVENHANSEN przeznaczone jest dla właścicieli małych i średnich sklepów detalicznych, personelu sklepu niezależnie od zajmowanego stanowiska i funkcji na sali sprzedaży, przedstawicieli handlowych dostarczających produkty do sklepów, zawodowych projektantów i merchandiser’ów oraz wszystkich konsumentów, którzy chcą świadomie robić zakupy i nie ulęgać wpływom reklamy i Merchandising’u. Podczas szkolenia uczestnicy będą mogli poznać podstawowe zasady i reguły Merchandising’u; dowiedzą się jak wykonać ekspozycje sklepu i półki z towarem oraz w jaki sposób urządzać promocje, aby skutecznie zwiększać sprzedaż.

W poprzedniej edycji szkolenia ,,Merchandising - efektywna ekspozycja towaru" uczestniczyła pani, która jest właścicielką sklepu z artykułami kosmetycznymi w Krakowie. Przed szkoleniem dzieliła się z nami swoimi doświadczeniami. Towar w swoim sklepie ustawiała intuicyjnie, nie kierując się wskazówkami Merchandisingu. Szampony były rozmieszczone według wielkości, zaś kremy w zależności od producenta. Pani Krystyna była zdania, iż klient jeśli będzie chciał znaleźć produkt, to i tak do niego dotrze. Podczas szkolenia trener Krzysztof Mika, doświadczony handlowiec, dyrektor rozwoju i analiz- uświadomił jej, że 70 % naszych decyzji zakupowych zapada w miejscu sprzedaży. I to merchandising odpowiada za to jak postrzegamy sklep i czy do niego wracamy. Po zastosowaniu się do rad trenera, nasza klientka zaobserwowała znaczny wzrost zainteresowania produktami w swoim sklepie.

Większość sklepów stosuje zasady Merchandisingu, gdyż przekładają się na realne zyski. Warto posiąść tę wiedzę nie tylko będąc sprzedawcą, ale również konsumentem, gdyż znając jego prawa będziemy bardziej świadomie robić zakupy.

 

 

Szkolenie AVENHANSEN »



[MOBILE]

 

 

 


 

 

Powrót do strony z artykułami

 

 


 

AVENHANSEN Sp. z o.o. zezwala na kopiowanie i wklejanie na inne strony internetowe powyższego artykułu pod warunkiem dodania pod artykułem poniższego tekstu i dodania linka do tej strony:

Artykuł jest własnością firmy szkoleniowej AVENHANSEN Sp. z o.o.

Link do artykułu »

 


 

Podziel się spostrzeżeniami i przemyśleniami na temat opisywanego zagadnienia.

 

 
Merchandising - efektywna ekspozycja towaru
Oceny: 4 z 5 z 19 głosów