Copywriting. Sztuka użycia słowa

W dzisiejszym cyfrowym świecie wydawać by się mogło, że tylko obrazy i filmy mają siłę przebicia w reklamie. Tymczasem, nadal to słowo jest najważniejsze w komunikacie kierowanym przez firmę do grupy docelowych odbiorców. Pisząc treść reklamy, kampanii promocyjnej, slogan czy też ofertę należy wiedzieć, jaki dobór słów będzie właściwy, aby komunikat odniósł pożądany skutek.

 

Nie ma magiczny słów.

 

Perswazyjne komunikaty trafiają dokładnie do świadomości docelowych odbiorców dla marki, produktu lub usługi, ale nie ma „magicznych” słów, które by je kreowały. Copywriter nie jest cudotwórcą, tylko rzemieślnikiem znającym wagę słów oraz moc perswazji. Posługując się nimi może osiągnąć zamierzone rezultaty.

 

Inaczej tworzy się komunikaty reklamowe w Polsce, a inaczej na przykład na rynku amerykańskim. Preferencje konsumentów funkcjonujących na tych rynkach są zupełnie inne, dlatego copywriter musi się do nich ściśle dostosować i modyfikować swoje teksty zgodnie ze zmieniającymi się oczekiwaniami odbiorców. Trzeba wiedzieć, jak dotrzeć do klienta i jak stworzyć dobrze zaplanowany i perfekcyjnie sformułowany komunikat.

 

Jak pisać?

 

Na to pytanie odpowiadają sobie początkujący copywriterzy, którzy nie mają jeszcze dostatecznej wiedzy i umiejętności w temacie pisania tekstów reklamowych. Najważniejszy jest koncept i to, co chcemy przekazać odbiorcom. Niebanalny pomysł przedstawiony za pomocą słów wspartych obrazem czy animacją, powinien intrygować, budzić ciekawość klientów. Często niejednoznaczność słów wykorzystanych w komunikacie przyciąga uwagę odbiorców, a to już jest pierwszym sukcesem dla copywritera i promowanej przez niego firmy.

 

Biegłość w sztuce pisania, umiejętność posługiwania się szeroką bazą słownictwa oraz wiedza dotycząca marketingu jako takiego są konieczne dla tworzenia treści trafiających idealnie do świadomości odbiorców. Reklama jest swoistym dziełem sztuki copywritera, występującego w roli sztukmistrza.


Jeszcze kilka lat temu, kiedy marketing w Polsce dopiero „raczkował” treści marketingowe były zupełnie inne niż obecnie. Wykorzystywano elementy perswazji i dobierano słowa, które miały najlepiej opisywać produkt. Dziś najważniejsze jest zaspokojenie pragnień i oczekiwań klientów, dlatego te kwestie powinny być punktem wyjścia dla powstającego dla kampanii marketingowej konceptu. Równie ważne jest stworzenie przekazu inteligentnego, wręcz błyskotliwego, który utkwi w pamięci odbiorcy. Jak tego dokonać?

 

Copywriter musi się wiele nauczyć, aby jego treści reklamowe były skutecznym nośnikiem informacji o produktach czy usługach. Można rozpocząć taką edukację w trakcie kursów organizowanych z zakresu szeroko rozumianego copywritingu.

 

 

Zapraszamy na szkolenie: Copywriting

 

Aleksandra Bilińska

Masz pytania? Porozmawiaj Manager ds. Organizacji Szkoleń
515 212 448 abilinska@avenhansen.pl Zadaj pytanie

Podobne artykuły

Copywriting. Sztuka użycia słowa
Oceny: 0 z 5 z 0 głosów