Negocjacje można porównać do partii szachów. W szachach bronimy króla, w negocjacjach swoich interesów. W szachach wykorzystujemy dostępne figury, w negocjacjach informacje i techniki negocjacyjne. Zarówno w szachach, jak i w negocjacjach ogromne znaczenie mają strategia i taktyka – staramy się przewidzieć ruchy przeciwnika lub partnera biznesowego.

Jednak w przeciwieństwie do szachów, gdzie wygrywa jeden z graczy (lub w przypadku remisu, zwycięzcy brak), o tyle w negocjacjach możliwa jest wygrana obu partnerów – to układ wzajemnych korzyści wynikających z transakcji. 

Wbrew pozorom, wzajemne korzyści nie są trudne do osiągnięcia. Wymagają „tylko”: 

  • dobrego rozpoznania i zrozumienia interesów własnych i drugiej strony
  • bycia kreatywnym i otwartym w zakresie argumentów i propozycji negocjacyjnych oraz 
  • dobrego zrozumienia charakterystyki samego procesu negocjacyjnego, technik negocjacyjnych, jak również podstaw skutecznej komunikacji międzyludzkiej

Szkolenie „Efektywne techniki negocjacji - jak sprawnie osiągać cele poprzez negocjacje?” rozwija warsztat negocjacyjny uczestników w kontekście negocjacji zakupowych, które prowadzą. 


 

Warsztat pomaga podnieść efektywność i skuteczność negocjacji poprzez nieszablonowe spojrzenie na sam proces negocjacyjny, jak również przedstawienie, przyswojenie oraz przećwiczenie wiedzy i narzędzi związanych z zaawansowanymi negocjacjami.


Cele szkolenia:

  • Rozwój kompetencji uczestników zgodnie z modelem: Postawa, Zachowania, Umiejętności
  • Doskonalenie praktycznych umiejętności z zakresu strategii, procesu i technik negocjacji
  • Rozwijanie wiedzy, kompetencji i umiejętności związanych z prowadzeniem efektywnych i skutecznych negocjacji; takich, które przynoszą określone rezultaty biznesowe, są efektywne czasowo i rozwijają dobre relacje
  • Przekazanie i usystematyzowanie wiedzy i narzędzi niezbędnych do osiągania określonych celów i korzyści poprzez negocjacje
  • Utrwalenie poznanych narzędzi przy pomocy wielu praktycznych ćwiczeń


Najważniejsze korzyści wynikające z aktywnego uczestnictwa w szkoleniu:

  • Zrozumienie i umiejętność stosowania zasad przygotowania i prowadzenia skutecznych negocjacji
  • Przyswojenie wiedzy i narzędzi potrzebnych do analizy, rozumienia i efektywnego prowadzenia procesu negocjacji
  • Rozwinięcie umiejętności przygotowania negocjacji oraz ich aktywnego i skutecznego prowadzenia
  • Umiejętność wykorzystania technik negocjacji (i kontr-technik) i zarządzania ustępstwami dla osiągnięcia wyznaczonych celów i korzyści biznesowych
  • Umiejętność dostosowania procesu i narzędzi negocjacji do kontrahenta i kontekstu, w którym się odbywają
  • Umiejętność zarządzania sobą oraz kontrahentem – partnerem negocjacji (zarówno na poziomie merytorycznym, komunikacyjnym, relacyjnym, jak i emocjonalnym)
  • Możliwość natychmiastowego zastosowania przyswojonych technik i narzędzi negocjacyjnych w pracy
  • Podniesienie własnego potencjału osiągania celów i korzyści poprzez negocjacje


Metodologia szkolenia:

„Efektywne techniki negocjacji – jak sprawnie osiągać cele poprzez negocjacje?” to interaktywny warsztat rozwijający kompetencje negocjacyjne.
 

To warsztat, który:

  • buduje zaangażowanie i motywację uczestników do aktywnego udziału w samym warsztacie, jak również do pro aktywnego stosowania poznanych narzędzi – uczestnicy mówią: „chcę”
  • w praktyczny sposób przekazuje narzędzia związane z prowadzeniem efektywnego i skutecznego procesu negocjacji – uczestnicy mówią: „potrafię”
  • przekłada poznane narzędzia na codzienną pracę uczestników, co prowadzi do wzrostu ich efektywności i skuteczności negocjacyjnej – uczestnicy mówią: „robię”


Kwestie związane z negocjacjami są przedstawione w kontekście codziennych zachowań uczestników, kiedy często nie zdają sobie sprawy, że negocjują.

Następnie, zostaną one przełożone na kontekst zawodowy uczestników – biorąc pod uwagę specyfikę negocjacji, które prowadzą na co dzień.
 


Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

Szczegółowy program oraz jego zawartość zostaną doprecyzowane na podstawie kontaktu z uczestnikami oraz dopasowane do specyfiki ich pracy. Będzie to dotyczyło w szczególności prowadzonych ćwiczeń, które będą miały za zadanie oddanie charakteru negocjacji prowadzonych przez uczestników szkolenia.


MODUŁ I. POSTAWA, NASTAWIENIE I KOMPETENCJE SKUTECZNEGO NEGOCJATORA

  1. Cztery klucze do zagadki efektywnych i skutecznych negocjacji
  2. Pięć cech skutecznego negocjatora
  3. Mechanizmy psychologii i cyklu sukcesu (wewnętrzna gra psychologiczna negocjatora)
  4. Sposoby kreowania wewnętrznej energii i motywacji negocjacyjnej


MODUŁ II. PRZYGOTOWANIE DO NEGOCJACJI RELACYJNYCH, OPARTYCH NA WZAJEMNYM SZACUNKU PARTNERÓW

  1. Zrozumienie i stosowanie kluczowych kwestii psychologii negocjacji
  2. Harwardzki model negocjacyjny (wygrana-wygrana) – nastawienie na wzajemny szacunek, zachowanie uczciwości i obustronne korzyści (biznesowe i relacyjne)
  3. Proces negocjacji i kontr-intuicyjne podejście do niego
  4. Kluczowe pojęcia i narzędzia negocjacyjne (potrzeby, interesy, lista zakupowa, LIMit negocjacyjny, BATNA, WATNA, miejsce i czas negocjacji, negocjowanie z grupą, inne)
  5. Matematyka negocjacyjna: przygotowanie i wykorzystywanie liczb w negocjacjach
  6. Specyfika negocjacji wewnętrznych (w ramach organizacji)


MODUŁ III. SONDOWANIE, ZROZUMIENIE I KREOWANIE POTRZEB PARTNERA NEGOCJACJI

  1. Analiza interesów i stanowisk obu stron negocjacji
  2. Pojęcia: potrzeba, wartość, cecha, zaleta, korzyść oraz zarządzanie nimi w procesie negocjacji
  3. Rozróżnienie pozycji negocjacyjnej (targowanie) i potrzeby partnera (negocjowanie)
  4. Sztuka zadawania odpowiednich pytań w negocjacjach


MODUŁ IV. KOMUNIKACJA WERBALNA W NEGOCJACJACH

  1. Sztuka zadawania odpowiednich pytań w negocjacjach
  2. „Słowa klucze” i „czerwone flagi” w negocjacjach
  3. Kluczowe słowa i zwroty w negocjacjach – co oznaczają, których używać i których unikać
  4. Język korzyści i język strat oraz związane z nimi modele komunikacyjne


MODUŁ V. KOMUNIKACJA NIEWERBALNA W NEGOCJACJACH

  1. Pięć złotych zasad efektywnej komunikacji niewerbalnej
  2. Autoprezentacja, budowanie wizerunku i wiarygodności w negocjacjach
  3. Efektywna praca głosem w trakcie negocjacji
  4. Skuteczne stosowanie języka ciała jako narzędzia przekonywania w negocjacjach
  5. Efektywne „czytanie” języka ciała partnera w negocjacjach
  6. Wykorzystanie komunikacji niewerbalnej w różnych formach negocjacji: bezpośrednich, mailowych i telefonicznych


MODUŁ VI. STYLE, TECHNIKI I KONTR-TECHNIKI NEGOCJACJI

  1. Pięć modelowych stylów i strategii negocjowania
  2. Elastyczny dobór odpowiedniego stylu negocjacji do określonej sytuacji
  3. Najczęściej spotykane i najskuteczniejsze techniki oraz kontr-techniki negocjacji
  4. Reguły i kontr-reguły wywierania wpływu i manipulacji w negocjacjach
  5. Efektywne zarządzanie ustępstwami w trakcie negocjacji
  6. Specyfika negocjacji cenowych


MODUŁ VII. ZARZĄDZANIE IMPASEM I KONFLIKTEM W NEGOCJACJACH

  1. Przyczyny powstawania impasu i konfliktu w negocjacjach
  2. Sposoby identyfikacji „niebezpiecznych” sygnałów w negocjacjach
  3. Proces powstawania i rozwiązywania sytuacji konfliktowych w negocjacjach (proces eskalacji i deeskalacji)
  4. Proces i narzędzia przełamywania impasu i blokady w trakcie negocjacji
  5. Zarządzanie emocjami w trakcie negocjacji (własnymi oraz partnera negocjacji)


MODUŁ VIII. PODSTAWOWE BŁĘDY POPEŁNIANE W TRAKCIE NEGOCJACJI

  1. Brak jasności tego, co strony chcą osiągnąć
  2. Mylna interpretacja tego, co jest najważniejsze (dla obu stron)
  3. Zbytnie skupianie się na jednym elemencie negocjacji (np. cenie)
  4. 10 grzechów głównych popełnianych w trakcie negocjacji

Metody aktywnego uczenia stosowane w trakcie szkolenia:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe, które od razu i bezpośrednio przekładają przyswajane narzędzia na sytuacje negocjacyjne uczestników szkolenia
  • Symulacje realnych sytuacji negocjacyjnych, w których uczestnicy będą w stanie przećwiczyć stosowanie przyswajanych narzędzi
  • Dyskusje moderowane
  • Praca z kamerą i telefonem
  • Studia przypadku
  • Przykłady dobrych praktyk
  • Praca nad całościową sytuacją negocjacyjną (ćwiczenie przygotowane specjalnie na szkolenie), gdzie uczestnicy będą w stanie przećwiczyć poznane narzędzia w całościowym kontekście negocjacji. Ćwiczenie zostanie przygotowane tak, aby w jak największym stopniu odzwierciedlać charakterystykę negocjacji prowadzonych przez uczestników szkolenia