Wieloletni praktyk sprzedaży, obsługi klienta i negocjacji. Skuteczny trener, coach i doradca.
„Wszyscy jesteśmy klientami. I wszystko jest sprzedażą.”
Dlaczego szkolę?
Szkolenie to możliwość spotkania różnych osób i osobowości oraz pracy nad różnorodnymi (trudnymi i ciekawymi) kwestiami pojawiającymi się w zróżnicowanych sytuacjach biznesowych. Ja jako trener czerpię z tego poznania nie mniej niż uczestnicy. Poza tym, fascynujące jest to, że sami uczestnicy i bagaż doświadczeń, który ze sobą przynoszą, są dla siebie nie mniejszą wartością, niż wiedza i narzędzia przekazywane przez trenera. Szkolenie to fantastyczne środowisko wzajemnego rozwoju i budowania wartości.
Doświadczenie
Jestem praktykiem z ponad piętnastoletnim doświadczeniem w międzynarodowych firmach produkcyjno-handlowych, takich jak Unilever, L’Oréal oraz British American Tobacco. Zajmowałem się w nich sprzedażą i marketingiem, zarówno na poziomie strategicznym, jak i operacyjnym. Przeszedłem przez wiele szczebli organizacji sprzedażowej – od przedstawiciela handlowego do dyrektora sprzedaży.
Od trzynastu lat jako trener, coach i doradca, nie tylko rozwijam szeroko rozumiane umiejętności sprzedażowe uczestników moich warsztatów, lecz także aktywnie sprzedaję swoje szkolenia, projekty i rozwiązania.
Podejście i sposób pracy
Wymiana doświadczeń, wspieranie rozwoju i budowanie potencjału na przyszłość to wizja mojej działalności.
Ideą przewodnią funkcjonowania każdej organizacji powinny być jej harmonijne działanie i rozwój. Dlatego, zarówno przy projektach szkoleniowych, jak i doradczych, do każdego tematu podchodzę komplementarnie, skupiając się na zagadnieniu wiodącym, lecz pracując także w szerszym kontekście sposobu funkcjonowania coraz bardziej konkurencyjnych rynków oraz coraz bardziej złożonych organizacji. Celem takiego podejścia jest zrozumienie wszystkich ważnych zależności podejmowanych działań oraz pełne i skuteczne wykorzystanie potencjału ludzi oraz pojawiających się możliwości biznesowych.
Doświadczenie w firmach o różnych modelach biznesowych i kulturach organizacyjnych, praca z różnorodnymi ludźmi oraz pasja odkrywania i rozwijania nowych zagadnień związanych ze sprzedażą i klientem powodują, że moje warsztaty to nieszablonowe spotkania pełne ciekawej wiedzy i praktycznych rozwiązań.
Pracuję z grupą nie tylko na poziomie przekazania wiedzy oraz wypracowania oczekiwanych rezultatów. Wartością dodaną jest także podejście mające kształtować postawę i kreatywne sposoby myślenia, które wyposażą uczestników w umiejętność skutecznego radzenia sobie z kwestiami, które pojawią się w ich pracy po warsztacie.
Kreatywność połączona z dyscypliną i konsekwencją działania to elementy, które bardzo często pomagają mi w kreowaniu nowych i skutecznych rozwiązań, zarówno w przypadku projektów szkoleniowych, jak i projektów doradczych.
Obszary specjalizacji
• Sprzedaż
• Obsługa klienta
• Negocjacje
• Komunikacja
Szkolę w języku polskim i angielskim.
Wybrani klienci:
3M, Alior Bank, Amway, Avon, Azelis, Bayer, Canon, CadWorks, Cognor, Disney, Dong Energy, Electicité De France, Energa, Enkev, Husqvarna, Immofinanz, Infor, Infosys, Iron Mountain, Kompania Piwowarska, Lionbridge, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Nuxe, PayPal, Pekao SA, Poczta Polska, Polkomtel, PZ Cussons, SAB Miller, Sappi, Schneider, Sharp, Superpharm, Tate&Lyle, Urząd Dozoru Technicznego, Wolters Kluwer
Moje pasje
Jestem pasjonatem wielowymiarowego rozwoju osobistego. Tak w sferze zawodowej, jak i prywatnej.
Uczę się kilku języków obcych. Podróżuję, gdy tylko mam okazję. Stale poszerzam horyzonty poza strefę komfortu.