Im bardziej zmienne środowisko pracy, tym większa presja i stres związany z koniecznością szybkiego przystosowania się do zmiany i elastycznego reagowania na oczekiwania innych. Obsługa klienta także bywa dla pracowników coraz większym wyzwaniem, zwiększając napięcie  i utrudniając działanie. Stres jest motorem do działania, ale bywa także „złym doradcą”, kiedy trzeba radzić sobie w sytuacjach społecznych (kontakt z klientami, współpracownicami, szefem). Szkolenie ukierunkowane jest na przećwiczenie technik radzenia sobie z napięciem wynikającym z presji zadań, czasu i ludzi w odpowiedzi na różne potrzeby (opanowanie tremy, rozładowanie napięcia 
w trakcie sytuacji stresowej i tuż po niej, relaksacja jako sposób na długofalowe dbanie o dobrostan psychiczny oraz poznawcze przeramowanie jako sposób na przeciwdziałanie zamartwianiu się). 

Cel szkolenia:

Poprawa efektywności osobistej  i zawodowej poprzez  lepsze radzenia sobie ze stresem w pracy związanym z presją zadań, czasu i ludzi (współpracowników, klientów).

 

Korzyści:

Uczestnik podczas szkolenia:

  • Dokona analizy czynników stresowych oddziałujących na efektywność pracy własnej i w zespole 
  • Zidentyfikuje źródła napięć związanych z pracą zawodową  (w obszarze zadań, czasu i ludzi)
  • Pozna łańcuch zdarzeń prowadzący do wypalenia zawodowego: napięcie – przemęczenie – wypalenie zawodowe (autodiagnoza skutków długotrwałego stresu)
  • Pozna sposoby na obnażenie napięcia związanego z sytuacjami trudnymi w różnych zawodowych i pozazawodowych kontekstach
  • Pozna sposoby na długoterminowe radzenie sobie ze skutkami stresu 
  • Przećwiczy różnorodne techniki obniżania napięcia związanego ze stresem z poziomu odreagowania, relaksacji, poznawczego przeramowania
  • Dowie się jak dbać o work – life balance jako sposób na  utrzymanie dobrostanu psychicznego

Szkolenie w trybie online?

Tak, istnieje możliwość organizacji szkolenia z zarządzania stresem i kontroli emocji w systemie nauki zdalnej. 

► Szkolenie internetowe jest przeprowadzane na żywo.
► Zakres merytoryczny dostosowujemy indywidualnie do Państwa potrzeb.
► Dopytaj opiekuna szkolenia o możliwe rozwiązania.


Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

WPROWADZENIE DO SZKOLENIA:

  1. Prezentacja programu
  2. Zebranie i odniesienie się do oczekiwań uczestników
  3. Kontrakt grupowy,  ćwiczenie wprowadzające w temat

MODUŁ I: ISTOTA STRESU, PRZEJAWY:

  1. Presja zadań, czasu, oczekiwań innych jako główny stresor w pracy zawodowej
  2. Co się dzieje z ciałem, emocjami i myśleniem w sytuacji stresu, czyli co jest twoim „tygrysem szablozębnym”?
  3. Analiza „krzywej stresu” (eustres – dystres)
  4. Autodiagnoza własnego stanu obciążenia stresem 

MODUŁ II: STRES W PRACY ZAWODOWEJ – ŹRÓDŁA, MECHANIZMY, SKUTKI

  1. Stresory związane ze specyfiką branży 
  2. Nakładanie się czynników stresu z obszaru zawodowego i osobistego
  3. Fizyczne skutki długotrwałego stresu
  4. Jak ludzie radzą sobie z przeciążeniami i zmianą nawyków, czyli „nie taki diabeł straszny…”

MODUŁ III: ODZYSKIWANIE KONTROLI NAD CIAŁEM, EMOCJAMI I MYŚLENIEM

  1. Łańcuch kontroli negatywnych reakcji w związku z sytuacją stresu (zapalnik – ciało – emocje – myśli – zachowanie)
  2. Błędne przekonania na temat siebie, innych ludzi, przeszłości i przyszłości, czyli co zamiast „samobiczowania”
  3. Metod i techniki pracy na odreagowanie sytuacji stresowych (oddychanie przeponowe, oddychanie :lamentacyjne”, trening neuromięsniowy Jacobsona, trening autogenny Schulza) -  trening antystresowy
  4. Mindfullness – jak w dzisiejszym, zabieganym świecie być „tu – i – teraz”
  5. „Popatrz na swój problem inaczej” - techniki poznawczego przeramowania problemu (ZOOM, „Strefa wpływu”, Technika ZEN, „Najczarniejszy scenariusz”, „Monolog działającego”)

MODUŁ IV. „WORK – LIFE BALANCE” JAKO PROFILAKTYK WYPALENIA ZAWODOWEGO:

  1. Test autodiagnostyczny dot. wypalenia zawodowego
  2. Koło priorytetów – czemu „służy” praca zawodowa? 
  3. Bilans zysków i strat w związku z nieumiejętnością rozdzielania życia zawodowego od osobistego
  4. Zaplanuj sobie „przerwę” – jak żyć w zgodzie z własnym chronotypem, dbać o swoją kondycję psychiczną i dlaczego multitasking jest „przereklamowany”

PODSUMOWANIE:

  1. Planowanie zmian w dotychczasowych nawykach związanych z radzeniem sobie ze stresem 
  2. Sesja pytań i odpowiedzi
  3. Ewaluacja i domkniecie szkolenia

Metrody szkoleniowe:

  • Ćwiczenia na przykładach (case study)
  • Praca w parach, podgrupach 
  • Gry i symulacje 
  • Testy samopoznania 
  • Dyskusja z elementami miniwykładu 
  • Filmiki instruktażowe
  • Trening relaksacyjny i mindfullness