Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji uczestników szkolenia w zakresie wszczynania i prowadzenia postępowania egzekucyjnego,  określenie jakie zadania ma wierzyciel w procesie odzyskiwania wymagalnych zobowiązań, nabycie wiedzy o zmianach wprowadzonych do ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę na temat:

skutecznych mechanizmów dotyczących udzielania zamówień publicznych w ramach projektu unijnego, w tym zastosowania nowych przepisów i narzędzi wprowadzonych przez prawo zamówień publicznych oraz wytyczne, jak również ukierunkowania działań beneficjenta funduszy unijnych na sprawną realizację zamówień publicznych w sposób umożliwiający poświęcenie większej uwagi na merytoryczne działania w projekcie, przy jednoczesnym zapewnieniu należytej staranności oraz poprawności wydatkowania środków.
 


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

Tytułem wstępu …

  • Definicja kwalifikowalności wydatków.
  • Fundamentalne zasady kwalifikowania wydatków w ramach funduszy unijnych.
  • Ocena kwalifikowalności wydatków w projekcie.
  • Charakterystyka zmian w zasadach kwalifikowania wydatków w zakresie udzielania zamówień publicznych.
     

I. Podstawa to dobry fundament – czyli jak poprawnie przygotować postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego

1. Szacowanie wartości zamówienia:

  • podstawowe definicje i zasady dotyczące szacowania wartości zamówienia,
  • zamówienia w projekcie unijnym a pozostałe zamówienia w jednostce,
  • źródła pozyskiwania informacji niezbędnych w procesie szacowania,
  • dopuszczalny i nieuprawniony podział zamówienia na części,
  • zasady dotyczące grupowania zamówień podobnych,
  • wyłączenie części zamówienia w trybie art. 6a (podział zamówienia w trybie art. 6a a „tradycyjny” podział zamówienia na części, jak wyodrębnić część zamówienia, kiedy możliwe będzie zastosowania wyłączenia w trybie art. 6a, w jakich zamówieniach zastosowanie wyłączenia będzie najskuteczniejsze),
  • szacowanie wartości zamówień nieprzewidzianych,
  • wybór ścieżki postępowania w zależności od oszacowanej wartości zamówienia,
  • dokumentowanie procesu szacowania wartości zamówienia w gruncie projektu unijnego.

2. Opis przedmiotu zamówienia:

  • podstawowe zasady opisu przedmiotu zamówienia,
  • opis przedmiotu zamówienia w ramach zasady konkurencyjności (dla zamówień poniżej 30 tys.€),
  •  jak zapewnić jednoznaczny i wyczerpujący opis przedmiotu zamówienia,
  •  jak uniknąć dyskryminującego opis przedmiotu zamówienia,
  •  zasady dotyczące „równoważności” przy opisie przedmiotu zamówienia.

3. Kryteria oceny ofert:

  • zmiany w zakresie stosowania pozacenowych kryteriów oceny oferty,
  • kryteria pozacenowe w ramach zasady konkurencyjności (dla zamówień poniżej 30 tys.€),
  • kryteria pozacenowe dla usług szkoleniowych w świetle rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy,
  • podstawowe zasady dotyczące wyznaczania kryteriów pozacenowych,
  • kryteria pozacenowe a opis przedmiotu zamówienia,
  • kryteria pozacenowe a zachowanie zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców - jak uniknąć dyskryminującego opisu kryteriów,
  • mierzymy i ważymy kryteria pozacenowe,
  • kryteria pozacenowe dla zamówień w zakresie usług niepriorytetowych,
  • wyjątek od reguły – kiedy możliwe jest stosowanie ceny jako jedynego kryterium (czym jest powszechna dostępność, jak zdefiniować „ustalone standardy jakościowe”, przegląd i charakterystyka trybów postępowania, w których cena może być jedynym kryterium),
  • przegląd i charakterystyka kryteriów pozacenowych.

4. Określenie warunków udziału w postępowaniu:

  • obowiązki zamawiającego w zakresie zamówień o wartości powyżej 30 tys. €,
  • warunki udziału w postępowaniu w zamówieniach poniżej 30 tys.€,
  • cel formułowania warunków udziału w postępowaniu,
  • opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunków,
  • dokumenty potwierdzające spełnienie warunków – dokumentów może żądać zamawiający,
  • klauzule społeczne w zamówieniach publicznych,
  • poleganie wykonawcy na zasobach i potencjale innych podmiotów,
  • wspólne ubieganie się podmiotów o zamówienie publiczne.

5. Dialog techniczny – skuteczne wsparcie w procesie przygotowania postępowania:

  • czym jest dialog techniczny,
  • obowiązki w zakresie upublicznienia informacji o wszczęciu procedury dialogu technicznego,
  • dialog techniczny od strony praktycznej – jak wybrać uczestników dialogu, optymalna liczba uczestników,
  • dokumentowanie dialogu technicznego,
  • jakie korzyści może przynieść dialog techniczny,
  • na co szczególnie zwrócić uwagę – negatywna strona dialogu technicznego.

 

II. Idziemy na zakupy – czyli postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w zależności od przedmiotu zamówienia i jego wartości.

1. Zasada konkurencyjności – czyli zamówienia publiczne poniżej 30 tys.€ w projektach unijnych:

a) Zasada konkurencyjności w ujęciu podmiotowym i przedmiotowym.

b) Ścieżka postępowania dla zasady konkurencyjności:

  • obowiązki w zakresie zamówień poniżej 50 tys. zł,
  • ogłoszenie o zamówieniu publicznym – co musi zawierać,
  • zapytania ofertowe jako sposób upublicznienia zamówienia,
  • wybór oferty i zawarcie umowy z wykonawcą,
  • obowiązki informacyjne po udzielonym zamówieniu.

2. Procedura zakupu usług niepriorytetowych:

  • wykaz usług priorytetowych i niepriorytetowych,
  • uproszczenia w przetargu ograniczonym i nieograniczonym na usługi niepriorytetowe,
  • obowiązki w zakresie upublicznienia zamówienia,
  • usługi niepriorytetowe o wartości poniżej progów unijnych,
  • pozostałe obowiązki zamawiającego.

3. Zamówienia publiczne w zakresie działalności badawczej, naukowej i rozwojowej oraz kulturalnej i oświatowej – wyłączenie zamówień o wartości poniżej progów unijnych:

  • zakres przedmiotowy zamówień wyłączonych,
  • zakres podmiotowy – kto może skorzystać z przedmiotowych wyłączeń,
  • procedury szczególne dla zamówień wyłączonych.

4. Skuteczne wykorzystanie trybów udzielania zamówień innych niż przetargowe:

  • licytacja elektroniczna jako alternatywa dla trybów podstawowych,
  • zamówienia z wolnej ręki i zapytanie o cenę jako tryby szczególne,
  • negocjacje w zamówieniach publicznych,
  • istotność przesłanek stosowania trybów innych niż podstawowe.

5. Przetarg nieograniczony w świetle orzecznictwa i wyników kontroli:

  • proporcjonalność wymagań w zakresie warunków udziału w postępowaniu,
  • badanie rażąco niskiej ceny,
  • wyjaśnienie oraz zmiana treści SIWZ,
  • omyłki i pomyłki w ofercie – co można poprawić w złożonej ofercie,
  • przesłanki unieważnienia postępowania,
  • wadium – formy oraz przesłanki zatrzymania,
  • termin związania ofertą,
  • dopuszczalność zmiany umowy – definicja zmiany istotnej i nieistotnej w orzecznictwie ETS.

III. Konsekwencje błędów i nieprawidłowości w zamówieniach publicznych w ramach projektu unijnego.

  • nakładanie korekt finansowych z tytułu naruszenia zasad udzielania zamówień publicznych,
  • odpowiedzialność z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych,
  • odpowiedzialność przed Prezesem Urzędu Zamówień Publicznych,
  • punkty krytyczne w zamówieniach publicznych w projektach unijnych okiem kontrolera i „wdrożeniowca” systemów zarządzania funduszami unijnymi.

IV. Zamiast podsumowania … - wiedza bardzo użyteczna:

1. Planowane zmiany w prawie zamówień publicznych – wpływ na realizację zamówień w projektach unijnych.

2. Kilka słów o kontroli projektu (czyli jak bezstresowo „przejść” kontrolę projektu):

  •  kto może skontrolować nasz projekt,
  •  formy, rodzaje i tryby kontroli projektu,
  •  procedura kontroli projektu,
  •  prawa i obowiązki kontrolowanego oraz kontrolującego,
  •  kontroler to też człowiek – komunikacja źródłem … spokoju,
  •  procedura odwoławcza.

3. Wykorzystanie narzędzi kontroli zarządczej przy realizacji projektów unijnych w tym również zamówień publicznych.

4. Wykorzystanie doświadczeń z lat poprzednich – jak uniknąć podstawowych błędów.

5. Przegląd szczegółowych wytycznych dot. udzielania zamówień publicznych w innych Programach Operacyjnych.