W wielu organizacjach następuje właśnie moment, w którym zespoły na nowo spotykają się w biurze. Jest to dobry czas, na to, żeby skoncentrować uwagę lidera na potrzebach psychologicznych pracowników, ustaleniu kontraktu na nowy czas i zbudowaniu atmosfery zaufania, która w czasie pracy online-owej funkcjonowała na zupełnie innych warunkach. 

Po szkoleniu uczestnicy będą:

  • potrafili wprowadzić kontraktowania do pracy z zespołem
  • zastosować narzędzia pracy zespołowej, które wzmacniają zaufanie, odpowiedzialność i dobre podejście do sytuacji konfliktowych
  • przedstawić dysfunkcje pracy zespołu i sposoby na ich przezwyciężenie
  • pracować z zespołem na psychologicznym poziomie wzmacniając atmosferę zaufania i otwartości
  • odpowiadać na potrzeby pracowników, również te nie wypowiedziane

 

  1. Budowanie zespołu

    Podczas tego modułu uczestnicy przeanalizują model dysfunkcji pracy zespołowej i wspólnie przejdziemy przez wszystkie kroki, które pomogą te dysfunkcje przezwyciężać.  

    • Przezwyciężanie dysfunkcji pracy zespołowej
    • Budowanie zaufania i atmosfery otwartości – konkretne narzędzia i techniki
    • Przezwyciężanie obawy przed konfliktem – sposoby na rozwiązywanie konfliktów i szybie dostrzeganie toksyn komunikacyjnych
       
  2. Kontraktowanie

    Ten moduł pokaże jak na nowo budować kontrakty z zespołem. Jak zadbać, aby wszystkie poziomy kontraktów zostały „zaopiekowane”. 

    • Poziomy kontraktowania
    • Praca z oporem na poziomie psychologicznym
    • Rozpoznawanie potrzeb i rozmawianie o nich
    • Praca z przekonaniami
       
  3. Wspieranie samoorganizacji i przejmowania odpowiedzialności przez członków zespołu

    W tym module pokażemy czym jest samoorganizacja, jak ja kształtować i wspierać. Będziemy też analizować sposoby, które pomagają członkom zespołu przejmować inicjatywę i odpowiedzialność. 

    • Różnorodność pracy w zespole
    • Sztuka zadawania pytań, a nie podawania odpowiedzi
    • Techniki na prace zespołową, które wzmacniają odpowiedzialność

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:

Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.:

  • dyskusje,
  • studium przypadku,
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe,
  • kwestionariusze i testy zachowań,
  • gry symulacyjne,
  • burze mózgów.

Szkolenie skierowane do: liderów (menedżerów, teamleaderów, scrum masterów, kierowników…) zespołów, które wracają do pracy stacjonarnej (lub hybrydowej).