Jest umiejętnością, która bez naruszania praw innych osób przejawia się w bezpośrednim sposobie wyrażania własnych uczuć, potrzeb i myśli oraz dbałości o własne prawa.

Celem szkolenia jest wypracowanie przez uczestników umiejętności asertywnego, a więc efektywnego funkcjonowania w trudnych często wręcz kryzysowych sytuacjach. Opanowanie sztuki obrony własnych praw i umiejętność budowania długotrwałych satysfakcjonujących relacji interpersonalnych, pozwolą uczestnikom żyć w zgodzie z sobą oraz innymi niezależnie od sytuacji.

 

 


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

MODUŁ I. Cel i program szkolenia
 

MODUŁ II. Co to jest asertywność?

  1. korzyści z wdrożenia jej w życie
  2. postawa asertywna
  3. monolog wewnętrzny pomiędzy wolnością i odpowiedzialnością - chcę czy muszę?

 

MODUŁ III. Dlaczego warto być asertywnym?

 

MODUŁ IV. Asertywność jako zdolność egzekwowania własnych praw i szanowania praw innych

 

MODUŁ V. Zabawy integracyjne umożliwiające samoocenę asertywności

 

MODUŁ VI. Psychotest - mapa asertywności

Asertywny język ciała i umysłu

  1. sztuka mówienia „nie” bez poczucia winy

 

MODUŁ VII. Komunikat JA - klucz długofalowego porozumienia

 

MODUŁ IX. Sztuka skutecznego odmawiania

  1. ćwiczenie postawy i głosu
  2. reakcja na werbalna agresję

 

MODUŁ X. Przekonujący język ciała - ćwiczenie postawy, głosu, gestów i mimiki

 

MODUŁ XI. Praktyczne stosowanie technik asertywnych

  1. zdarta płyta
  2. odroczenie asertywne
  3. asertywne pytanie

 

MODUŁ XII. Granice asertywności - czteroetapowa procedura wyrażania uczuć negatywnych

 

MODUŁ XIII. Prawa asertywności - budowanie zdrowych granic

 

MODUŁ XIV. Kiedy uległość przeradza się w agresje? - radzenie sobie z poczuciem winy i krzywdy

 

MODUŁ XV. Trening wyrażania złości i uczuć negatywnych

 

MODUŁ XVI. Konstruktywna krytyka

  1. sztuka dawania komplementów oraz wyrażania osobistych przekonań i opinii
  2. asertywna postawa wobec odmiennych poglądów

 

MODUŁ XVII. Zasady formułowania skutecznych komunikatów zwrotnych

 

MODUŁ XVIII. Trening wyrażania uczuć pozytywnych

 

MODUŁ XIX. Trening konstruktywnego krytykowania

 

MODUŁ XX. Asertywne przyjmowanie ocen

  1. trudności emocjonalne związane z przyjmowaniem pochwał oraz zarzutów

 

MODUŁ XXI. Cztery rodzaje sytuacji związanych z oceną

  1. słuszna i niesłuszna krytyka
  2. pochwała z którą się zgadzam, bądź nie zgadzam

 

MODUŁ XXII. Asertywna postawa wobec samego siebie

  1. jak realizować to czego pragniemy?

 

MODUŁ XXIII. Asertywność wobec

  1. autorytetów
  2. osób starszych i dzieci
  3. osób stojących wyżej lub niżej w hierarchii
  4. klientów

 

MODUŁ XXIV. Ćwiczenia asertywnego reagowania na pochwały i krytyki

 

MODUŁ XXV. Praktyczne stosowanie technik asertywnych

  1. demaskowanie aluzji
  2. zasłona dymna
  3. zgoda asertywna

 

MODUŁ XXVI. Podsumowanie warsztatu

  • Interaktywne warsztaty poprzez dyskusje i inne techniki aktywizujące do nauki.
  • Inspirujące przykłady i historie przedsiębiorców - ludzi sukcesu.
  • Praca indywidualna i zespołowa oraz burza mózgów.
  • Wykorzystanie prezentacji multimedialnych oraz innych dostępnych narzędzi.