Jest umiejętnością, która bez naruszania praw innych osób przejawia się w bezpośrednim sposobie wyrażania własnych uczuć, potrzeb i myśli oraz dbałości o własne prawa.

Celem szkolenia jest wypracowanie przez uczestników umiejętności asertywnego, a więc efektywnego funkcjonowania w trudnych często wręcz kryzysowych sytuacjach. Opanowanie sztuki obrony własnych praw i umiejętność budowania długotrwałych satysfakcjonujących relacji interpersonalnych, pozwolą uczestnikom żyć w zgodzie z sobą oraz innymi niezależnie od sytuacji.

 

 


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

  1. Cel i program szkolenia
     
  2. Co to jest asertywność?
    • korzyści z wdrożenia jej w życie.
    • postawa asertywna.
    • monolog wewnętrzny pomiędzy wolnością i odpowiedzialnością - chcę czy muszę?
  3. Dlaczego warto być asertywnym?
     
  4. Asertywność jako zdolność egzekwowania własnych praw i szanowania praw innych
     
  5. Zabawy integracyjne umożliwiające samoocenę asertywności
     
  6. Psychotest- mapa asertywności
     
  7. Asertywny język ciała i umysłu
    • sztuka mówienia „nie” bez poczucia winy.
  8. Komunikat JA - klucz długofalowego porozumienia
     
  9. Sztuka skutecznego odmawiania
    • ćwiczenie postawy i głosu.
    • reakcja na werbalna agresję.
  10. Przekonujący język ciała - ćwiczenie postawy, głosu, gestów i mimiki
     
  11. Praktyczne stosowanie technik asertywnych
    • zdarta płyta.
    • odroczenie asertywne.
    • asertywne pytanie.
  12. Granice asertywności - czteroetapowa procedura wyrażania uczuć negatywnych
     
  13. Prawa asertywności - budowanie zdrowych granic
     
  14. Kiedy uległość przeradza się w agresje? - radzenie sobie z poczuciem winy i krzywdy
     
  15. Trening wyrażania złości i uczuć negatywnych
     
  16. Konstruktywna krytyka
    • sztuka dawania komplementów oraz wyrażania osobistych przekonań i opinii.
    • asertywna postawa wobec odmiennych poglądów.
  17. Zasady formułowania skutecznych komunikatów zwrotnych
     
  18. Trening wyrażania uczuć pozytywnych
     
  19. Trening konstruktywnego krytykowania
     
  20. Asertywne przyjmowanie ocen
    • trudności emocjonalne związane z przyjmowaniem pochwał oraz zarzutów.
  21. Cztery rodzaje sytuacji związanych z oceną
    • słuszna i niesłuszna krytyka.
    • oraz.
    • pochwała z którą się zgadzam, bądź nie zgadzam.
  22. Asertywna postawa wobec samego siebie
    • jak realizować to czego pragniemy?
  23. Asertywność wobec
    • autorytetów.
    • osób starszych i dzieci.
    • osób stojących wyżej lub niżej w hierarchii.
    • klientów.
  24. Ćwiczenia asertywnego reagowania na pochwały i krytyki
     
  25. Praktyczne stosowanie technik asertywnych
    • demaskowanie aluzji.
    • zasłona dymna.
    • zgoda asertywna.
  26. Podsumowanie warsztatu
  • Interaktywne warsztaty poprzez dyskusje i inne techniki aktywizujące do nauki.
  • Inspirujące przykłady i historie przedsiębiorców - ludzi sukcesu.
  • Praca indywidualna i zespołowa oraz burza mózgów.
  • Wykorzystanie prezentacji multimedialnych oraz innych dostępnych narzędzi.