Efektywna komunikacja - szkolenie stacjonarne i online

W codziennym życiu wiele razy w rozmowach z innymi napotykamy „nieporozumienia” komunikacyjne. Przykładem może być poniższa sytuacja:

Jascha Heifetz (sławny amerykański skrzypek) w czasie podróży statkiem przed południem grał w tenisa, a wieczorem wystąpił z koncertem.

Podczas kolacji jeden z pasażerów statku powiedział do skrzypka:

- Wspaniale pan dzisiaj grał!

- Dziękuję, to w dużej mierze zasługa wspaniałej akustyki panującej na statku – odparł skromnie Heifetz.

- … ale ja miałem na myśli pański backhand – wyjaśnił speszony rozmówca”

Często takie sytuacje da się je obrócić w żart, ale w kontaktach biznesowych, w pracy, mogą spowodować wiele problemów. Właśnie dlatego kompetencje interpersonalne są tak ważne. Celem naszego szkolenie jest zwiększenie umiejętności porozumiewania się z innymi ludźmi.

Bez komunikacji nie ma zarządzania!

Czego dowiesz się z naszego szkolenia efektywnej komunikacji interpersonalnej?

Umiejętność efektywnego komunikowania się nigdy wcześniej nie była tak istotna. Nasze szkolenie skupia się na następujących tematach:

  • Jaki jest Twój osobisty potencjał w zakresie komunikacji interpersonalnej?
  • Jak dzięki komunikacji osiągnąć sukces w budowaniu relacji zawodowych z innymi?
  • Czy krytyczna informacja zwrotna może „dodać skrzydeł”?
  • Jakie są różnice między słyszeniem a słuchaniem w relacjach międzyludzkich?
  • Czy można świadomie zarządzać komunikacją niewerbalną, aby wzbudzać zaufanie i sympatię?
  • Jak parafraza wpływa na redukcję konfliktów i nieporozumień komunikacyjnych?
  • Jak być zrozumianym i zrozumiałym w kontaktach interpersonalnych?
  • Jak stworzyć dobre relacje z rozmówcą?
  • Jak komunikacja pisemna wpływa na nasz wizerunek w oczach odbiorcy?
  • Jak słowami możemy wpływać na zachowanie innych?

Na te i inne pytania otrzymacie Państwo odpowiedź przyjmując zaproszenie na szkolenie

Jakie kompetencje rozwija trening skutecznej komunikacji interpersonalnej?

Oto niektóre z umiejętności, które uczestnicy szkolenia nabędą po jego zakończeniu:

  • uświadomienie sobie znaczenia umiejętności porozumiewania się między ludźmi
  • umiejętne wykorzystywanie zasad poprawnej komunikacji i przekazywania informacji
  • poznanie technik zadawania efektywnych pytań
  • nauka świadomego zarządzania komunikacją niewerbalną
  • nauka podejmowania odpowiedzialności za skuteczną komunikację i zbieranie informacji
  • rozpoznawanie i świadome wykorzystywanie komunikatów werbalnych, niewerbalnych i pisemnych w relacjach interpersonalnych
  • odkrycie znaczenia aktywnego słuchania i nauka jego skutecznego wykorzystania w rozmowach z ludźmi
  • zdobycie praktycznych umiejętności dot. udzielania mądrej motywującej krytycznej informacji zwrotnej

Szkolenie w trybie online?

Tak, istnieje możliwość organizacji szkolenia z efektywnej komunikacji interpersonalnej z elementami inteligencji emocjonalnej w systemie nauki zdalnej. 

► Szkolenie internetowe jest przeprowadzane na żywo.
► Zakres merytoryczny dostosowujemy indywidualnie do Państwa potrzeb.
► Dopytaj opiekuna szkolenia o możliwe rozwiązania.


Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

Szkolenie z efektywnej komunikacji interpersonalnej - program
 

MODUŁ I. EFEKTYWNE KOMUNIKOWANIE SIĘ JAKO ŹRÓDŁO SUKCESÓW W BUDOWANIU RELACJI Z LUDŹMI

Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć jak ważne jest efektywne komunikowanie się do budowania długotrwałych relacji zawodowych i osobistych; jakie są największe „bariery” komunikacyjne i jak je skutecznie przełamywać..

  1.     Czy można się nie komunikować?
  2.     Znaczenie komunikowania się w zarządzaniu ludźmi i budowaniu relacji
  3.     Efektywna komunikacja a „bariery” komunikacyjne - jak je pokonywać

MODUŁ II. AUTOPREZENTACJA I KOMUNIKACJA NIEWERBALNA JAKO KOMUNIKAT

Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć i umieć skutecznie zarządzać swoją komunikacją niewerbalną: mową ciała, wyglądem zewnętrznym, tonem głosu. W taki sposób, żeby być wiarygodnym partnerem do rozmowy i budować profesjonalny zawodowy wizerunek.

  1.     Wiarygodność zawodowa - budowanie wizerunku profesjonalisty w kontaktach międzyludzkich
  2.     Co to jest wizerunek własny i o czym informuje innych?
  3.     Rola wizerunku w życiu zawodowym
  4.     Elementy tworzenia własnego pozytywnego wizerunku - budowanie zawodowego autorytetu
  5.     Elementy komunikacji niewerbalnej istotne dla autoprezentacji i budowania relacji interpersonalnych
  •         mowa ciała
  •         ton głosu
  •         postawa ciała i gesty
  •         kontakt wzrokowy
  •         uścisk dłoni
  •         przestrzeń osobistej komunikacji - inwazja na przestrzeń osobistą
  1.     Jak świadomie używać komunikacji niewerbalnej, aby wzmocnić przesłanie / informacje / intencje
  2.     Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego w budowaniu relacji

MODUŁ III. ABY SIĘ LEPIEJ ROZUMIEĆ … SIŁA KOMUNIKACJI WERBALNEJ

Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć i umieć  umiejętnie wykorzystywać  zasady poprawnej komunikacji i przekazywania informacji. Dowiedz się, jak formułować jasne i konkretne komunikaty, żeby unikać nieporozumień i konfliktów na tym tle oraz jak budować porozumienie z osobami, z którymi do tej pory było to trudne.

  1.     Anatomia wypowiedzi - „staraj się najpierw zrozumieć, a potem być zrozumianym”
  2.     Mówienie - prawidłowe odczytywanie „kodów” w przekazywaniu informacji na drodze nadawca - odbiorca
  3.     Odróżnianie faktów od interpretacji w rozmowie - skąd się biorą zniekształcenia w komunikacji werbalnej i jak je eliminować
  4.     Jak i co mówić, aby informacja dotarła do wszystkich
  5.     Wykorzystanie języka wpływu i perswazji - czyli jak słowami wpływać na zachowania innych
  6.     Język „szakala” i język „żyrafy” czyli o komunikacji „bez przemocy”

MODUŁ IV. AKTYWNE SŁUCHANIE

Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć,  jak ważne w zrozumieniu innych ludzi i dogadywaniu się z nimi jest zadawanie efektywnych pytań. Jak zostać dobrym słuchaczem i prowadzić efektywne rozmowy z intencją - „ rozmawiam, żeby się dowiedzieć i zrozumieć”.

  1.     Znaczenie słuchania - zasady rządzące aktywnym słuchaniem w komunikacji interpersonalnej
  2.     Sztuka zadawania pytań - siła DOBRYCH pytań w kontaktach międzyludzkich
  3.     Rodzaje pytań możliwych do zastosowania - pytania coachingowe
  4.     Korzyści z zadawania pytań w budowaniu relacji interpersonalnej
  5.     Pytania jako metoda zbierania informacji oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
  6.     Technika parafrazy a wspólne zrozumienie komunikatów
  7.     4 rodzaje powodów dla których rozmowy się nie udają
  8.     4-ro stopniowy model rozmowy
  9.     7 sposobów na podniesienie jakości rozmowy
  10.     Metody prowadzenia rozmów poprzez zadawanie pytań

MODUŁ V. EMOCJE

Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć czym jest inteligencja emocjonalna. Zdiagnozujesz osobisty poziom inteligencji emocjonalnej i nauczysz się metod jej efektywnego wykorzystywania do budowania dobrych relacji interpersonalnych.

  1.     Rozumienie innych - postawa empatii
  2.     Świadomość emocjonalna - rozumienie własnych emocji i ich wpływu na budowanie relacji z innymi
  3.     3 dziedziny doskonałości w pracy
  •     iloraz inteligencji
  •     wiedza fachowa
  •     inteligencja emocjonalna

MODUŁ VI. ROLA ASERTYWNEJ KOMUNIKACJI W KONTAKTACH INTERPERSONALNYCH

Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć, że asertywność to nie tylko mówienie „nie”. Zdiagnozujesz własny poziom zachowań asertywnych i dowiesz się, jak je ćwiczyć.

  1.     Czym jest asertywność?
  2.     Asertywne wyrażanie oczekiwań - komunikat JA
  3.     Pojęcie transakcji i stanów „ego” - jako źródła nieporozumień i odkrywanie metod radzenia sobie z nimi
  4.     Autoanaliza własnego stanu „ego”

MODUŁ VII. KOMUNIKACJA PISEMNA

Po zakończeniu modułu poznasz zasady tzw. netykiety. Dowiesz się, jakich błędów unikać i na co zwracać uwagę w mailowej korespondencji służbowej, by świadczyła ona o naszym profesjonalizmie i wysokiej kulturze osobistej… ponieważ nasze pismo działa jak „ambasador”, gdy nas nie ma.

  1.     Istota korespondencji służbowej
  2.     Komunikowanie się pisemne z perspektywy odbiorcy
  3.   Rola komunikatów pisemnych w odbiorze nas przez innych członków zespołu, współpracowników, klientów itp.
  4.     Pisanie listów elektronicznych w 6 krokach:
  •         zanim napiszemy wiadomość zastanówmy się nad treścią
  •         temat
  •         wstęp
  •         budowanie zdań
  •         podstawowe zasady gramatyki
  •         ton i styl wypowiedzi
  1.     Unikanie typowych błędów w komunikacji e-mail.

MODUŁ VIII. PODSUMOWANIE SZKOLENIA

1. Indywidualny plan działania w celu poprawy komunikacji interpersonalnej

 

Jakie są metody, z których korzystamy podczas szkoleń z komunikacji interpersonalnej z elementami inteligencji emocjonalnej?

Zajęcia ze skutecznej komunikacji prowadzone są metodą warsztatową opartą na aktywacji uczestników szkolenia poprzez:

  • pracę w zespołach
  • gry symulacyjne/ ćwiczenia praktyczne – oparte na rzeczywistych przykładach
  • dyskusje na forum grupy
  • testy/ ankiety.
  • wykład z prezentacją multimedialną (20%)