Jascha Heifetz (sławny amerykański skrzypek) w czasie podróży statkiem przed południem grał w tenisa, a wieczorem wystąpił z koncertem.

Podczas kolacji jeden z pasażerów statku powiedział do skrzypka:

- Wspaniale pan dzisiaj grał!

- Dziękuję, to w dużej mierze zasługa wspaniałej akustyki panującej na statku – odparł skromnie Heifetz.

- … ale ja miałem na myśli pański backhand – wyjaśnił speszony rozmówca”

 

Ileż to razy w rozmowach z innymi napotykamy na takie „nieporozumienia” komunikacyjne. Często da się je obrócić w żart, ale w kontaktach biznesowych, w pracy, mogą spowodować wiele problemów.

Bez komunikacji nie ma zarządzania!

Umiejętność efektywnego komunikowania się nigdy wcześniej nie była tak istotna.

  • Jaki jest Twój osobisty potencjał w zakresie komunikacji interpersonalnej?

  • Jak dzięki komunikacji osiągnąć sukces w budowaniu relacji zawodowych z innymi?

  • Czy krytyczna informacja zwrotna może „dodać skrzydeł”?

  • Jakie są różnice między słyszeniem a słuchaniem?

  • Czy można świadomie zarządzać komunikacją niewerbalną, aby wzbudzać zaufanie i sympatię?

  • Jak parafraza wpływa na redukcję konfliktów i nieporozumień?

  • Jak być zrozumianym i zrozumiałym w kontaktach interpersonalnych?

  • Jak stworzyć dobre relacje z rozmówcą?

  • Jak komunikacja pisemna wpływa na nasz wizerunek w oczach odbiorcy?

  • Jak słowami możemy wpływać na zachowanie innych?

 

Na te i inne pytania otrzymacie Państwo odpowiedź przyjmując zaproszenie na szkolenie:

EFEKTYWNA KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA Z ELEMENTAMI INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ

Oto niektóre z umiejętności, które uczestnicy szkolenia nabędą po jego zakończeniu:

  • uświadomienie sobie znaczenia umiejętności porozumiewania się między ludźmi

  • umiejętne wykorzystywanie zasad poprawnej komunikacji i przekazywania informacji

  • poznanie technik zadawania efektywnych pytań

  • nauka świadomego zarządzania komunikacją niewerbalną

  • nauka podejmowania odpowiedzialności za skuteczną komunikację i zbieranie informacji

  • rozpoznawanie i świadome wykorzystywanie komunikatów werbalnych, niewerbalnych i pisemnych w relacjach interpersonalnych

  • odkrycie znaczenia aktywnego słuchania i nauka jego skutecznego wykorzystania w rozmowach z ludźmi

  • zdobycie praktycznych umiejętności dot. udzielania mądrej motywującej krytycznej informacji zwrotnej


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

I. EFEKTYWNE KOMUNIKOWANIE SIĘ JAKO ŹRÓDŁO SUKCESÓW W BUDOWANIU RELACJI

1. Czy można się nie komunikować?

2. Znaczenie komunikowania się w zarządzaniu ludźmi i budowaniu relacji

3. Efektywna komunikacja a „bariery” komunikacyjne

II. AUTOPREZENTACJA JAKO KOMUNIKAT

1. Wiarygodność zawodowa – budowanie wizerunku profesjonalisty

2. Co to jest wizerunek własny i o czym informuje innych

3. Rola wizerunku w życiu zawodowym

4. Elementy tworzenia własnego pozytywnego wizerunku – budowanie zawodowego autorytetu

III. ABY SIĘ LEPIEJ ROZUMIEĆ … SIŁA KOMUNIKACJI WERBALNEJ

  1. Anatomia wypowiedzi – „staraj się najpierw zrozumieć, a potem być zrozumianym”

  2. Mówienie – prawidłowe odczytywanie „kodów” w przekazywaniu informacji na drodze nadawca – odbiorca

  3. Odróżnianie faktów od interpretacji w rozmowie – skąd się biorą zniekształcenia w komunikacji werbalnej i jak je eliminować

  4. Wykorzystanie języka wpływu i perswazji – czyli jak słowami wpływać na zachowania innych

IV. AKTYWNE SŁUCHANIE

1. Znaczenie słuchania – zasady rządzące aktywnym słuchaniem

2. Sztuka zadawania pytań – siła DOBRYCH pytań w komunikacji

3. Rodzaje pytań możliwych do zastosowania – pytania coachingowe

4. Korzyści z zadawania pytań

5. Pytania jako metoda zbierania informacji oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami

6. Technika parafrazy a wspólne zrozumienie komunikatów

7. 4 rodzaje powodów dla których rozmowy się nie udają

8. 4 – stopniowy model rozmowy

9. 7 sposobów na podniesienie jakości rozmowy

10. Metody prowadzenia rozmów poprzez zadawanie pytań

V. ROLA ASERTYWNEJ KOMUNIKACJI W KONTAKTACH ITERPERSONALNYCH

1. Czym jest asertywność

2. Asertywne wyrażanie oczekiwań – komunikat JA

3. Pojęcie transakcji i stanów „ego” – jako źródła nieporozumień i odkrywanie metod radzenia sobie z nimi

4. Autoanaliza własnego stanu „ego”

VI. ROLA INFORMACJI ZWROTNEJ W KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ I BUDOWANIU RELACJI

  1. „Dobra” i „zła” informacja zwrotna – cechy

  2. Czego oczekujemy po informacji zwrotnej

  3. Jak udzielać motywującej informacji zwrotnej w trudnych sytuacjach interpersonalnych

  4. Krytykowanie z szacunkiem, czy to możliwe

  5. Pochwały i okazywanie uznania – jak to działa na innych

VII. ODCZYTYWANIE MOWY CIAŁA ROZMÓWCY – KOMUNIKACJA NIEWERBALNA

  1. Elementy komunikacji niewerbalnej istotne dla autoprezentacji i budowania relacji interpersonalnych

  • mowa ciała,
  • ton głosu
  • postawa ciała i gesty,
  • kontakt wzrokowy,
  • uścisk dłoni,
  • usta,
  • przestrzeń osobistej komunikacji – inwazja na przestrzeń osobistą

 2. Jak świadomie używać komunikacji niewerbalnej, aby wzmocnić przesłanie/ informacje/ intencje

3. Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego

VIII. KOMUNIKACJA PISEMNA

1. Istota korespondencji służbowej

2. Komunikowanie się pisemne z perspektywy odbiorcy

3. Rola komunikatów pisemnych w odbiorze nas przez innych członków zespołu, współpracowników, klientów itp.

4. 3 złote zasady pisania korespondencji służbowej

5. pisanie listów elektronicznych w 6 krokach:

  • zanim napiszemy wiadomość

  • temat

  • wstęp

  • budowanie zdań

  • podstawowe zasady gramatyki

  • ton i styl wypowiedzi

6. unikanie typowych błędów

IX. PODSUMOWANIE SZKOLENIA

1. Indywidualny plan działania

Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową opartą na aktywacji uczestników szkolenia poprzez:

  • pracę w zespołach

  • gry symulacyjne/ ćwiczenia praktyczne – oparte na rzeczywistych przykładach

  • dyskusje na forum grupy

  • testy/ ankiety.

  • wykład z prezentacją multimedialną (20%)