Cele szkolenia: 
Przedstawienie uczestnikom koncepcji zarządzania przez cele /MBO/, prezentacja kluczowych dla systemu technik pracy nad celem, nabycie przez uczestników umiejętności skutecznego definiowania celów biznesowych, przekazanie i metody zarządzania przez cele, jako skutecznego systemu zarządzania w przedsiębiorstwie, nabycie umiejętności posługiwania się i stosowania technik MBO w pracy menedżera – kaskadowania celów, tworzenia arkusza celów, pracy zespołowej nad celem strategicznym, pracy w ramach rynku celów, monitoringu realizacji celów.


Korzyści ze szkolenia: 
Po szkoleniu uczestnicy nabędą umiejętności jasnego i skutecznego definiowania celów biznesowych, kaskadowania celów, tworzenia arkusza celów, monitorowania realizacji celów, zarządzania zespołem poprzez cele, motywowania zespołu dzięki jasno stawianym celów, pracy w ramach rynku celów, zarządzania z uwzględnieniem strategii firmy, wyboru priorytetów. Po szkoleniu uczestnik będzie mógł skutecznie i w prosty sposób zarządzać zespołem czy przedsiębiorstwem z nastawieniem na realizacje strategii firmy.

 

 


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

Moduł I
Idea MBO - skutecznego i prostego systemu zarządzania przedsiębiorstwem.

  • Zasady MBO.
  • Uczestnicy procesu w ramach firmy.
  • Korzyści stosowania MBO.
  • Strategia firmy a MBO.


Moduł II
Rzeczywistość i otoczenie biznesowe.

  • Strategia firmy.
  • Analiza SWOT firmy i menedżera - stosowanie i konsekwencje.
  • Macierz BCG.
  • Reguły ważności.
  • Ustalanie priorytetów w działaniach menedżera.
  • Elementy planowania i zarządzania czasem.

 

Moduł III
Cel w rozumieniu biznesowym.

  • Definicja celu.
  • Cel, jako podstawa MBO.
  • Modele definiowania celów – SMARTER i GROW.
  • Cele w planowaniu – cele długo i średnioterminowe, cele bieżące.
  • Praca nad celem.
  • Motywacyjna rola celów, cele, jako element pracy zespołu.
  • Delegowanie - rola, narzędzia, sposoby - ważny element MBO.   


Moduł IV
Tworzenie celów w systemie MBO.

  • Skąd się biorą cele?
  • Proces tworzenia celów a strategia firmy.
  • Wskaźniki i ich tworzenie.
  • Kluczowe wskaźniki KPI.
  • Rodzaje wskaźników w kontekście celów - sprzedażowe, marketingowe, finansowe, organizacyjne.
  • Kalibrowanie wskaźników.


Moduł V
Proces przekazywania celów – kaskadowanie celów.

  • Przygotowanie do kaskadowania.
  • Sposoby kaskadowania.
  • Rodzaje kaskadowania.
  • Przekazywanie celów pracownikom – motywacja, sposoby informowania.
  • Cele a systemy premiowe.
  • Odpowiedzialność menedżera.
  • Narzędzia zarządzania zespołem.
  • Partycypacja w ustalaniu celów.


Moduł VI
Kalendarz MBO.

  • Etapy pracy w systemie MBO.
  • Monitoring realizacji.
  • Zasady korekty celów.
  • Okresy rozliczeniowe.


Moduł VII
Arkusz celów.



Moduł VIII
Rynek celów.



Moduł IX
Wdrożenie MBO w organizacji – najważniejsze kwestie.

 

Szkolenie jest prowadzone w formie warsztatowej w oparciu o realia biznesowe. 
Najczęściej stosowane metody: 

  • dyskusja,
  • case study,
  • praca grupowa i praca indywidualna,
  • przygotowanie arkusza,
  • samodzielne prace nad technikami definiowania celów,
  • informacja zwrotna od trenera,
  • analiza grupowa i indywidualna,
  • facylitacja,
  • mini wykład trenera.