Przedstawione podczas tego szkolenia, techniki i narzędzia będą miały zastosowanie w zarządzaniu na każdym etapie cyklu życia projektu, w ramach ustalonych uwarunkowań organizacyjnych i finansowych oraz przy optymalnym wykorzystaniu zespołu projektowego. Podstawowym narzędziem służącym osiąganiu tych celów będzie prezentowana na szkoleniu metodyka – standard zarządzania projektami PMI – PMBOK Guide stworzona na bazie dobrych praktyk po analizie wielu projektów, zarówno tych, które zakończyły się sukcesem jak i tych, które zakończyły się porażką. Metodyka ta, prezentuje brytyjskie podejście do Zarządzania Projektami. Uczestnikom szkolenia zostanie ona przedstawiona z uwzględnieniem polskiej specyfiki oraz wymogów określonych regulacjami Unii Europejskiej.

Uczestnicy szkolenie uzyskają odpowiedzi między innymi na następujące pytania:

  • Czym jest projekt, na czym polegają jego cechy charakterystyczne i co z tego wynika dla praktyki realizacyjnej?
  • Co jest najistotniejsze w zarządzaniu projektem?
  • Czym jest i na czym polega standard PMI?
  • Jak wykorzystywać w praktyce obszary wiedzy i grupy procesów standardu, PMI?
  • Jak kontrolować i organizować rozpoczęcie, rozwinięcie i zakończenie projektu?
  • Za pomocą, jakich procedur i technik przeprowadzać regularne przeglądy postępów prac w stosunku do planu i założeń biznesowych?
  • Z czego wynikają kłopoty i porażki projektów?
  • Jak stosować standard PMI w projektach typu soft i hard?
  • Na czym polega znaczenie i w jaki sposób wykorzystywać tzw. elastyczne punkty decyzyjne?
  • Z czego wynika i na czym opiera się funkcjonowanie automatycznej kontroli wszelkich odchyleń od planu?
  • Jak wykorzystywać standard PMI w połączeniu z standardami wymaganymi przy realizacji projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej?

Oficjalny podręcznik PMBOK Guide Third Edition 2006, jest bardzo obszerny (417 stron A4) jest napisany w sposób zrozumiały, choć mocno sformalizowany, dlatego może sporo „namieszać” i wywołać sporą dozę frustracji. Dlatego uczestnicy szkolenia otrzymają 120 stronicowy Skrypt Szkoleniowy, opracowany z uwzględnieniem specyfiki warunków realizacji projektów w Polsce i wymogów EU, który ( mamy taką nadzieję) w sposób jasny i funkcjonalny pomoże w praktycznym wykorzystywaniu tego standardu - metodyki w realizowanych w przyszłości projektach, przez biorących udział w szkoleniu.

Zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania projektami z zastosowaniem metodyki – standardu PMI, poprzez wnikliwą analizę studiów przypadków, praktyczne ćwiczenia oraz zapoznanie z przykładami konkretnych rozwiązań, dających się bezpośrednio zastosować w pracy. Poznanie technik definiowania celów, zakresu, kosztów projektu i umiejętności ich wykorzystania w praktyce w powiązaniu z wiedza o zarządzaniu projektami. Program tego szkolenia zapewnia kompleksową wiedzę i praktyczne umiejętności, poprzez etap przygotowawczy, na którym definiujemy wymogi projektu, opracowanie struktury i logistyki realizacyjnej, system weryfikacji, aż po zamknięcie i rozliczenie projektu. Kolejną korzyścią z poznania i stosowania PMI w firmie, instytucji, organizacji jest z promowanie efektywności działania, z nastawieniem na uzyskane wyniki.

Efektem szkolenia będzie:

  • Poznanie dobrych praktyk zarządzania projektami za pomocą PMI (porównanie standardów)
  • Opanowanie i uporządkowanie wiedzy w zakresie zarządzania projektami w odniesieniu do metodyki PMI
  • Zdobycie umiejętność wykorzystania podstawowych narzędzi wspierających zarządzanie projektami; Poznanie metodyki PMI w zastosowaniach praktycznych.

Uczestnik po szkoleniu powinien umieć między innymi:

  • potrafić założyć nowy projekt,
  • zdefiniować fazy, działania, zadania oraz kamienie milowe projektu,
  • dopasowywać cele i założenia projektu do jasno sprecyzowanych potrzeb otoczenia projektu,
  • opracowywać strukturę podziału pracy,
  • stawiać realistyczne, wymierne cele i zapewniać pozytywne efekty,
  • szacować koszty i terminy przy zastosowaniu prostych i sprawdzonych technik,
  • opracowywać i wdrażać niezawodny system kontroli projektu,
  • zdefiniować zależności pomiędzy zadaniami;
  • ustalać harmonogram realizacji zadań,
  • zdefiniować ścieżkę bazową i krytyczną projektu,
  • zdefiniować zasoby projektu oraz przyporządkować dla nich zadania,
  • rozliczyć projekt.

Celem praktycznym szkolenia jest prezentacja zsynchronizowanego systemu zarządzania ryzykiem uwzględniającego model organizacyjny zapewniający hierarchicznie uporządkowany i drożny przepływ informacji od Zarządu Grupy kapitałowej do realizatorów w jednostkach biznesowych w relacjach zwrotnych. Przygotowanie zaplecza kadrowego do wdrożenia standardów zarządzania ryzykiem, oceny, monitoringu i rozliczania końcowego osiągniętych efektów. Zostanie to przedstawione w ścisłym związku ze specyfiką branży, przy uwzględnieniu w sposób kompleksowy cech charakterystycznych poszczególnych obszarów działania. Dotyczy to w szczególności ich pozycji i warunków funkcjonowania na rynku usług outsourcingowych oraz specyfiki prawnej, organizacyjnej i finansowej.


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

  1. Zarządzanie projektami – moda, czy konieczność?
  2. Mity na temat metodyk zarządzania projektami a tzw. zdrowy rozsądek
  3. Podstawowe definicje zarządzania projektami (przedsięwzięciami)
  4. Charakterystyka i definicja projektu i klasyfikacja i rodzaje projektów; przykłady
  5. Podstawy zarządzania projektami i ograniczenia projektu
  6. Uwarunkowania „Trójkąta projektu”
  7. Ćwiczenie: modyfikowanie „Trójkąta projektu”
  8. Obszary zarządzania projektami – krótka charakterystyka
  9. Procesy w PMI – przegląd wprowadzający
  10. Ćwiczenie: Cel główny i cele pośrednie projektu
  11. Analiza projektu – podejście PMI na tle innych standardów - przedstawienie - porównanie standardów
  12. Identyfikacja najczęstszych źródeł sukcesów i porażek projektów
  13. Analiza problemu i celów projektu- uzasadnienie biznesowe Metoda matrycy logicznej – relacje z PMI oraz wnioski dla projektów UE
  14. Drzewo problemów i drzewo celów
  15. Cykl życia projektu wg PMI - fazy projektu - etapy techniczne i etapy zarządcze
  16. Ćwiczenie: Identyfikacja cykli projektu na omówionym projekcie: „Metoda sześciu kapeluszy”
  17. Wpływ otoczenia na projekt – interesariusze, udziałowcy, konkurencja
  18. Środowisko klient - dostawca
  19. Struktura organizacyjna projektu a struktura organizacyjna firmy – pola synergii i pola konfliktów. Zespół Zarządzania Projektem – podstawowe reguły budowy zespołu zarządzania projektem
  20. Rola i zadania kierownika projektu – porównanie standardów sytuacji w różnych kulturach organizacyjnych firm
  21. Pozycja kierownika projektu w strukturze organizacyjnej
  22. Kwalifikacje i cechy kierownika projektu
  23. Określenie ról w projekcie
  24. Konstruowanie Zespołu Zarządzania Projektem – fazy „dojrzałości zespołu, pułapki i najczęstsze błędy
  25. Statut zespołu – rozwiązania standardowe i ich modyfikacje
  26. Test: Podatność na działania manipulacyjne
  27. Style zarządzania Zespołem - role grupowe
  28. Cykl życia zespołu
  29. Ćwiczenie: Metoda Delficka
  30. Strukturalizacja przedsięwzięcia: definiowanie celów - produktów projektu
  31. Opisy Produktów – studium przypadku ( projekty twarde i miękkie)
  32. Ćwiczenie: Karta Projektu
  33. Procesy planowania i realizacji projektu
  34. Zarządzanie zakresem projektu – WBS
  35. Ćwiczenie: studium przypadku WBS
  36. Zarządzanie zamówieniami w projekcie
  37. Plan Komunikacji – zasady, procedury, problemy
  38. Adaptowany Test Kilmana – współdziałanie w zespole projektowym
  39. Zarządzanie kosztem projektu
  40. Szacowanie kosztów, budżetowanie, kontrola
  41. Koszty bezpośrednie i pośrednie
  42. Analiza opłacalności inwestycji w odniesieniu do uzasadnienia biznesowego
  43. Wartość zaplanowana Planned Value - PV
  44. Metoda wartości wypracowana Earned Value – EV
  45. Koszt rzeczywisty Actual Costs – AC
  46. Szacowany koszt do ukończenia Estimate to Complete ETC
  47. Ćwiczenie: obliczanie wartości wypracowanej
  48. Zarządzanie czasem projektu
  49. Monitorowanie projektu
  50. Harmonogramowanie projektu - kontrola harmonogramu – kompresja
  51. Model harmonogramu
  52. Wykres Gantta
  53. Diagram sieciowy
  54. Ścieżka krytyczna – Critical Path Method
  55. Odchylenie od planu bazowego
  56. Zintegrowana kontrola zmian
  57. Ćwiczenie: metodyka zmiany
  58. Zarządzanie ryzykiem w projekcie
  59. Definicja i wartościowanie ryzyka – metody analizy ilościowej i jakościowej- Planowanie ryzyka - Identyfikacja i analiza ryzyka- Planowanie reakcji na ryzyko- Monitorowanie ryzyka
  60. Ćwiczenie: klasyfikacja i szacowanie ryzyka
  61. Test: skłonność do ryzyka
  62. Zamykanie Projektu - fazy procesu zamykania projektu
  63. Bezpieczne zamknięcie - Raport końcowy projektu - Raporty doświadczeń - Przegląd oceniający projekt - Działania następcze - Plany wycofania
  64. Skonsolidowanie wiedzy o metodyce – standardzie PMI
  65. Podsumowanie szkolenia – wnioski do dalszej pracy

Szkolenie prowadzone jest aktywnymi metodami z wykorzystaniem studiów przypadków, pracy zespołowej oraz rzeczywistych projektów. Zajęcia będą prowadzone w formie prezentacji PowerPoint z omawianiem kluczowych kwestii problemowych. W trakcie szkolenia będą udzielane odpowiedzi na pytania uczestników oraz omawiane studia przypadków. W zależności od zapotrzebowania, możliwe są praktyczne warsztaty we wszystkich aspektach szkolenia. Uzupełnieniem wskazanych metod będą ćwiczenia indywidualne i grupowe, testy oraz moderowana dyskusja.