Jednym z warunków do sukcesu w tym zakresie jest zdobycie wiedzy o metodach zarządzania projektami i umiejętności praktycznego działania w stosowaniu własnej metodyki, pozwalającej skutecznie realizować projekty.

Podczas szkolenia zostaną omówione wszystkie obszar wiedzy, a w szczególności: zarządzanie integracją (reguły realizacji projektu, nadzór nad zmianami w planie, zarządzanie zakresem (identyfikacja, rozdział, kontrola i weryfikacja). Uczestnicy zapoznają się z zasadami i technikami: zarządzania czasem (zależności, terminowość, kolejność, spójność działań), zarządzania kosztami (kontrola realizacji budżetu - podejście procesowe), zarządzanie jakością (walidacja dostaw, przeglądy projektu). Omówione zostaną i przećwiczone na bazie studiów przypadków metody i procedury: zarządzania zasobami ludzkimi (pozyskiwanie zasobów, rozwój kompetencji, zarządzanie relacjami) , zarządzania komunikacją i ryzykiem -podejście procesowe.

Przedstawione podczas tego szkolenia techniki i narzędzia będą miały zastosowanie w zarządzaniu na każdym etapie cyklu życia projektu w ramach ustalonych uwarunkowań organizacyjnych i finansowych oraz przy optymalnym wykorzystaniu zespołu projektowego.

Uczestnicy szkolenie uzyskają odpowiedzi między innymi na następujące pytania:

  • Czym jest projekt, na czym polegają jego cechy charakterystyczne i co z tego wynika dla praktyki realizacyjnej?
  • Co jest najistotniejsze w zarządzaniu projektem?
  • Czym są i na czym polegają standardy zarządzania projektami?
  • Jak wykorzystywać w praktyce wiedzę, dotyczącą procesów biznesowych w projekcie?
  • Jak kontrolować i organizować rozpoczęcie, rozwinięcie i zakończenie projektu?
  • Za pomocą jakich procedur i technik przeprowadzać regularne przeglądy postępów prac w stosunku do planu i założeń biznesowych?
  • Z czego wynikają kłopoty i porażki projektów?
  • Na czym polega znaczenie i w jaki sposób wykorzystywać tzw. elastyczne punkty decyzyjne?
  • Z czego wynika i na czym opiera się funkcjonowanie automatycznej kontroli wszelkich odchyleń od planu?
  • Istota i znaczenie zmiany w organizacji.
  • Planowanie i wdrażanie zmian.
  • Zarządzanie zmianą organizacji.
  • Komunikacja w procesie zmian.
  • Zarządzanie reakcjami na zmianę w organizacji.

 

 


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

Moduł I
Zarządzanie projektem.

  • Co to jest zarządzanie projektem – wprowadzenie.
  • Cykl życia projektu.
  • Budowanie zespołu wg koncepcji ról zespołowych.
    • ćwiczenie zespołowe: „Konstruktor”, kwestionariusz indywidualny.
  • Współpraca w zespole projektowym.
  • Systemy i metodyki zarządzania projektem – przegląd wiodących rozwiązań.
  • Agile – „zwinne” zarządzanie projektem.
  • Tworzenie harmonogramów i struktury podziału prac (WBS).
    • ćwiczenie zespołowe: „Moje wesele”.
  • Kamienie milowe.
  • Pakiety pracy.
  • Zarządzanie zmianą w projekcie.
    • Co motywuje ludzi w zmianie?
      • kwestionariusz indywidualny.


Moduł II
Komunikacja w zespole projektowym.

  • Umiejętności społeczne menedżera projektu.
    • Przywództwo.
    • Motywowanie zespołu.
    • Umiejętności komunikacyjne (sztuka dyskusji, udzielanie informacji zwrotnej).
      • ćwiczenie w grupach: „Krzyżówka”.
  • Techniki komunikacyjne przy wypracowywaniu nowych pomysłów.
    • Burza mózgów.
    • Wypracowywanie nowych rozwiązań.
      • ćwiczenie: „Burza mózgów”.
  • Płaszczyzny przekazu i źródła konfliktów.
    • Koncepcja płaszczyzn von Thuna.
    • Sposoby rozwiązywania konfliktów.
    • Rola menedżera projektu przy rozwiązywaniu konfliktów.
      • ćwiczenie w grupach: „Co oni powiedzieli”, case study: „Lucy”.


Moduł III
Aktywne podejście do organizacji pracy w projekcie.

  • Organizacja pracy własnej poprzez wyznaczanie priorytetów.
  • Sposoby ustalania priorytetów.
    • Eisenhower.
    • Metoda ABC.
      • ćwiczenie w grupach: „List” lub ćwiczenie w grupach: „Menadżer”.
  • Zysk i strata w planowaniu zadań – szacowanie czasu.
  • Analiza celów i kontrola ich realizacji.
  • Praktyka metody wyznaczania celów – SMART.
    • ćwiczenie zespołowe: „Kolorowy ludzik”.
  • Obrany cel a elastyczność w działaniu.
  • Złodzieje czasu” - czynności, sytuacje, które nie sprzyjają efektywnemu zarządzaniu czasem.
    • ćwiczenie w grupach: „Złodzieje czasu”.


Moduł IV
Delegowanie zadań.

  • Proces delegowania i jego procedura.
    • ćwiczenie w parach: „Sympozjum”.
  • Czynniki sukcesu w delegowaniu.
  • Elementy, które można delegować.
  • Granice delegowania.
  • Opory przeciwko delegowaniu.
  • Błędy w delegowaniu i sposoby ich przezwyciężania

Metody pracy podczas szkolenia:

  • ćwiczenia w grupach i całym zespole,
  • kwestionariusze indywidualne,
  • arkusze prac własnej,
  • dyskusje i burze mózgów,
  • case study (studia przypadku),
  • mini-wykłady trenera,
  • symulacje w parach i podgrupach.