Zarządzanie konfliktem - trudne rozmowy i  wyzwania dla HR   - szkolenie online i stacjonarne

Rozmowy z pracownikami, próba regulowania ich zachowań lub pomaganie w rozwiązywaniu sporów  to sprawdzian umiejętności komunikacyjnych i negocjacyjnych. Wyzwaniem staje się natomiast sytuacja, kiedy rozmówca zachowuje się w sposób wykraczający poza ramy spokojnej, rzeczowej wymiany zdań. „Nietypowe” Zachowania wprawiają nas w zakłopotanie oraz uruchamiają różne emocje, a te niekoniecznie podpowiadają sensowne rozwiązania i wpływają na dobry przebieg rozmowy. Umiejętność wyboru właściwej reakcji na trudne zachowania pozwala zachować równowagę wewnętrzna oraz budować współpracę mimo dzielących nas różnic na poziomie potrzeb, standardów i opinii. Asertywne odpowiadanie na zastrzeżenia, zarzuty, przyjmowanie krytyki i udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej to główne cele tego warsztatu, opartego na wielu praktycznych ćwiczeniach i symulacjach.

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest rozwijanie umiejętności radzenia sobie z „wymagającymi”  współpracownikami i podwładnymi poprzez rozwijanie umiejętności szybkiej analizy sytuacji, kontroli emocji po stronie własnej oraz rozmówcy, a także stosowania skutecznych technik przekonywania, asertywnego zatrzymywania  i  rozwiązywania sytuacji potencjalnie konfliktowych.



Korzyści z uczestnictwa:

  • Doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmów z pracownikami w sytuacjach trudnych, konfliktowych
  • Rozwijanie umiejętności identyfikacji typów wymagających pracowników i sposoby radzenia sobie z ich nietypowymi zachowaniami
  • Poczucie kontroli oraz większa pewność siebie podczas feedbacku
  • Stosowanie w praktyce skutecznych technik asertywnych, aby konstruktywnie  reagować  na trudne sytuacje interpersonalne
  • Umiejętność rozpoznawania i eliminowania najczęściej popełnianych błędów w rozwiązywaniu sytuacji spornych
  • Umiejętność  właściwego rozpoznawania i reagowania na specyficzne i manipulacyjne zachowania ludzi
  • Doskonalenie umiejętności wywierania pozytywnego wpływu w trakcie współpracy, aby motywować pracowników do zaangażowania lub regulowania ich niewłaściwych zachowań
  • Doskonalenie umiejętności prawidłowego reagowania na krytykę oraz formułowania konstruktywnych  informacji zwrotnych 

Szkolenie w trybie online?

Tak, istnieje możliwość organizacji szkolenia z zarządzania konfliktem w systemie nauki zdalnej. 

► Szkolenie internetowe jest przeprowadzane na żywo.
► Zakres merytoryczny dostosowujemy indywidualnie do Państwa potrzeb.
► Dopytaj opiekuna szkolenia o możliwe rozwiązania.

 


Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

WPROWADZNIE:

  1. Prezentacja programu, zebranie i odniesienie się do oczekiwań uczestników
  2. Kontrakt grupowy, ćwiczenie integracyjne

MODUŁ I. WSPÓŁPRACOWNIK JAKO WYZWANIE, czyli co może „pójść nie tak” we wzajemnej współpracy

  1. Pracownik  wymagający „wyregulowania” – analiza pojęcia metodą „drzewka problemowego”
  2. Co czyni zachowanie człowieka „trudnym dla otoczenia”?– mechanizmy uruchamiające niepożądane zachowania
  3. O co zadbać podczas feedbacku, aby wzbudzić zaufanie i osłabić potencjalny opór 

MODUŁ II. SYTUACJE POTENCJALNIE KONFLIKTOWE W PRACY 

  1. Typologia sytuacji trudnych we współpracy. Zastrzeżenia, obiekcje, skargi – zderzenie oczekiwań z rzeczywistością jako źródła oporu. 
  2. Rozumienie intencji i potrzeb pracownika kluczem do szukania właściwych form reagowania
  3. Różne oblicza konfliktu. Diagnoza źródła konfliktu wg. koncepcji T. Moora podczas długofalowej współpracy
  4. Style radzenia sobie z „konfliktowym” człowiekiem

MODUŁ III. KONSTRUKTYWNA I MOTYWUJĄCA INFORMACJA ZWROTNA

  1. Sens i cel udzielania informacji zwrotnej
  2. Znaczenie udzielania feedbacku w procesie rozwoju pracownika –co może dać na jakim etapie rozwoju zawodowego, wieku, wrażliwości
  3. Struktura rozmowy feedbackowej: dyscyplinującej, rozwijającej i wspierającej 
  4. Modele feedbacku: FUKO, 4xZ, SPINKA
  5. Ocena okresowa a feedback na bieżąco

MODUŁ IV. SYTUACJE TRUDNE WYMAGAJĄCE FEEDBACKU 

  1. „Trudny feedback”, czyli co może pójść „nie tak” 
  2. Typy „niepokojących” reakcji  na feedback (płacz, tłumaczenie się, roszczeniowość, potencjalny mobber – case study) 
  3. Co mówić, a czego nie mówić podczas rozmowy feedbackowej – co nie podlega feedbackowi (sprawy osobiste, intymne, „niezmienialne”) – kodeks etyczny

MODUŁ V. ASERTYWNOŚĆ W PRAKTYCE

  1. Podstawowe założenia i prawa asertywne. Nieporozumienia związane z pojęciem asertywności i ich  konsekwencje
  2. Techniki asertywne jako odpowiedź na zachowania agresywne i manipulacyjne, uległe
  3. Słowa „kwiaty” i słowa „kolce”. Przeformułowania narracji w kierunku eliminowania słów, zwrotów, które wzmacniają opór

MODUŁ VI. MEDIACJE POMIĘDZY PRACOWNIKAMI W KONFLIKCIE 

  1. Podstawy wiedzy na temat mediacji, granice interwencji, możliwości działania
  2. Procedura mediacji – cele, kroki
  3. Schemat spotkania mediacyjnego
  4. Techniki rozmowy mediacyjnej

PODSUMOWANIE SZKOLENIA

  1. Podsumowanie treści merytorycznych
  2. Sesja pytań i odpowiedzi 
  3. Ewaluacja szkolenia

Metody szkoleniowe:

  • Mini-wykład z prezentacją multimedialną
  • Dyskusja moderowna
  •  Filmiki poglądowe 
  • Testy samopoznania
  • Gry i symulacje 
  • Praca indywidualna lub/i w parach z wykorzystaniem udostępnionych kart pracy
  • Case study  (praca  z wykorzystaniem dostarczonych przez trenera materiałów do analizy)