I. Wprowadzenie
1. Formy dydaktyczne najczęściej stosowane w urzędzie
2. Rodzaje szkoleń i procedura postępowania w poszczególnych przypadkach
3. Podnoszenie kwalifikacji na studiach wyższych i podyplomowych
4. Pozostałe formy podnoszenia kwalifikacji zawodowych
II. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych w świetle Prawa pracy
1. Zasady podnoszenia kwalifikacji
a) Wprowadzenie regulacji prawnych
b) Zastosowanie w praktyce
2. Pojęcie podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracownika – co kryje się za definicją
3. Formy podnoszenia kwalifikacji zawodowych – na co należy zwrócić uwagę
4. Obowiązkowe i nieobowiązkowe świadczenia związane z podnoszeniem kwalifikacji
a) Refundacja kosztów nauki
b) Urlopy szkoleniowe i zwolnienia z całości lub części dnia pracy na naukę w praktyce
c) Inne świadczenia
5. Jak sporządzić umowę szkoleniową, czyli tzw. „lojalkę” według nowych zasad?
a) Forma umowy
b) Jakie zapisy powinny się znaleźć w umowie
6. Prawa i obowiązki wynikające z umowy szkoleniowej
7. Okres odpracowania nauki
a) Długość okresu odpracowania
b) Od kiedy liczyć rozpoczęcie okresu odpracowania
8. Skutki naruszenia umowy lojalnościowej
a) Jak wyliczyć kwotę do zwrotu
9. Kiedy umowa przestaje obowiązywać
III. Pozostałe możliwości zdobywania lub uzupełniania wiedzy
IV. Dokumentacja szkoleniowa - zasady tworzenia i przechowywania