Mówisz sobie czasami, że z tym człowiekiem nie da się dogadać? A może masz za sobą doświadczenie zadowolenia z rozmowy z kimś i poczynionych wspólnie ustaleń do momentu, aż okazało się, że kompletnie minęliście się w zrozumieniu, a cel sie oddalił? 
Takie sytuacje znamy z praktyki szkoleniowej, a to szkolenie powstało z myślą o wyelimnowaniu tych sytuacji z Twojego życia. W zamian dostajesz możliwość dokonania skoku w efektywnym, jasnym komunikowaniu się na gruncie zawodowym i prywatnym, w różnych sytuacjach. Dzięki temu osiągasz rezultaty!


JEŚLI JUŻ WIESZ, ŻE CHCESZ:

  • dokonać skoku w efektywnym, jasnym komunikowaniu się na gruncie zawodowym i prywatnym,
  • dowiedzieć się od specjalisty co w Twoim komunikowaniu się jest „nie tak”,
  • osiągać zamierzone rezultaty w porozumiewaniu się i to z różnymi ludźmi,
  • rozwinąć wachlarz umiejętności wykorzystywania najskuteczniejszych narzędzi komunikowania się w różnych sytuacjach – współpracy w zespole, dogadywaniu się z osobami z innych działów, w sytuacjach problemowych i informacyjnych,
  • dostać dużo feedbacku, wsparcia, wskazówek i humoru.

to TRENING efektywnej komunikacji jest dla Ciebie.


Szkolenie polecamy dla:
To szkolenie jest dla Ciebie, jeśli: 

  • Twoi rozmówcy nie do końca Cię rozumieją lub Ty nie do końca rozumiesz rozmówców.
  • Używasz zbyt wielu słów do przekazania tego co masz na myśli.
  • Komunikowanie się z osobami z innych działów sprawia Ci trudności.
  • Twoje komunikaty wprowadzają spore zamieszanie.
  • Odczuwasz negatywne nastawienie w stosunku do osoby czy zadania.
  • Chcesz lepiej rozumieć innych i nawiązywać lepsze relacje.
  • Chcesz lepiej dogadywać się z tymi, których postrzegasz jako innych od siebie.
  • Zdarza się, że Twoi rozmówcy obrażają się na Ciebie za to co mówisz i unikają współpracy z Tobą.

Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

Moduł I
OSOBOWOŚCIOWE ORAZ BEHAWIORALNE CZYNNIKI DOBREJ KOMUNIKACJI.

Umożliwimy Ci dokonanie analizy własnego profilu komunikacyjnego, który będzie jednym z elementów budowania Twojej samoświadomości i praktyczną pomocą w lepszych porozumiewaniu się z osobami, które uczestnicy spostrzegają, jako „różne” od siebie. 

  • Czteropolówka Junga – podnieś swoją samoświadomość, poznaj swoje mocne strony i ograniczenia (kwestionariusz stylu socjalno-komunikacyjnego).
  • Nauczysz się jak rozmawiać z tymi, których postrzegasz jako ‘innych’ od siebie.


Moduł II
ZESTAW KOMUNIKACYJNYCH NARZĘDZI W SYTUACJI WSPÓŁPRACY I KIEROWANIA.

Pokażemy jak możesz wpływać na interpretację komunikatów przez osoby z którymi rozmawiasz. W tej części treningu poznasz też takie sposób porozumiewania się, który zapobiega konfliktom oraz pozwala znaleźć rozwiązania godzące odmienne interesy. 

  • Jak uzyskać pewność, że zostaliśmy dobrze zrozumiani – pętla informacji?
  • Narzędzie odsłaniania intencji - eliminuj niebezpieczne nadinterpretacje w umyśle rozmówcy, wpływaj na interpretację swoich komunikatów przez rozmówcę (symulacja, ćwiczenie warsztatowe).
  • Interes czy stanowisko – poznaj psychologiczne mechanizmy osiągania celów (ćwiczenie w parach).
  • Rola globalnego słuchania we współpracy, jak słuchać efektywnie.
  • Parafraza potrzeb (wykład, ćwiczenie indywidualne).
  • Podsumowywanie, odzwierciedlanie (symulacja, ćwiczenia w parach).
  • Najgroźniejsze błędy i sposoby ich unikania lub naprawiania, zapobieganie konfliktom.


Moduł III
CO WPŁYWA NA ROZMOWĘ I MOŻLIWOŚĆ WPŁYWANIA NA ROZMÓWCĘ POPRZEZ DOPASOWANIE – METAPROGRAMY.

W tej części szkolenia nauczysz się poprzez angażujące ćwiczenia, jak dopasowywać komunikat w zależności od metaprogramu rozmówcy.  

  • W jaki sposób filtrujemy informacje i tworzymy własne strategie komunikacyjne?
  • Jak skonstruować komunikat w zależności od metaprogramu rozmówcy?
  • Trening używania najważniejszych metaprogramów:
    • opcje vs procedury,
    • ogólny vs konkretny,
    • od vs do,
    • ja vs inni.


Moduł IV
KOMUNIKOWANIE SIĘ W ZESPOLE ZADANIOWYM.

W tym module skupimy się na intensywnym treningu nabywania umiejętności skutecznego komunikowania się w zespole zadaniowym. Rozpoczniemy pracę od dwóch kluczowych umiejętności zapewniających współpracę – słuchania i przekazywania informacji.

  • Jak przekazywać złożone instrukcje?
  • Jak zgłaszać pomysły i rozwiązania?
  • Jak moderować dyskusję, aby nie dopuścić do chaosu i wypracować wnioski?
  • Jak wyrażać odmienną opinię, dezaprobatę, krytykę?
  • Jak wydawać polecenia?
  • Jak wyrażać się precyzyjnie?
  • Jak wyznaczać granice?
  • Jak udzielać informacji zwrotnej?


Moduł V
POROZUMIEWANIE SIĘ Z PARTNERAMI BIZNESOWYMI.

Wyeksponujemy techniki związane z odkrywaniem potrzeb klienta wewnętrznego i zewnętrznego oraz precyzji pozyskiwanych informacji. Poznasz też gry statusowe, ciekawe zjawisko społeczne o którym niechętnie się mówi, a które występuje zawsze i wszędzie. Poznasz tajniki świadomego stosowania gier statusowych i odpowiedniego ich dopasowywania do sytuacji. 

  • Kształtowanie relacji z klientami zewnętrznymi i wewnętrznymi.
  • Poznawanie potrzeb klienta, i czym jest potrzeba? 
  • Co to znaczy patrzeć z perspektywy klienta?
  • Zadbaj o precyzję pozyskiwanych informacji.
  • Zjawisko statusu w relacjach biznesowych.
  • Gry statusowe – jak najlepiej je wykorzystać? (ćwiczenie warsztatowe)
  • Główne strategie w grach statusowych.
  • Jak postępować z nieczystymi chwytami w rozmowie – przerzucanie odpowiedzialności, generalizacja, niedookreślone rzeczowniki, czasowniki, czytanie w myślach, etc. (symulacja, dyskusja, ćwiczenia warsztatowe)?
  • Jak zmieniać kierunek rozmowy na konstruktywny dla obu stron?


Moduł VI
INTEGRACJA TREŚCI, DOŚWIADCZEŃ I ODKRYĆ.

Jak wdrażać nowo poznane techniki do codziennego życia? Jak najlepiej „skonsumować” wykonaną  pracę po szkoleniu – tym zajmiemy się na koniec?

  • Koło zmiany, czyli praktyczne narzędzie do wykorzystania w zaplanowaniu zmiany. Bez planu zmiana, bardzo rzadko się udaje!

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:

  • symulacje,
  • ćwiczenia grupowe i indywidualne,
  • inscenizacje sytuacji zawodowych,
  • gry,
  • dyskusje problemowe,
  • wykłady interaktywne,
  • studium przypadku,
  • gorące krzesło,
  • analiza filmu,
  • instruktaż.