Ludzie mogą zapomnieć, co powiedziałeś, mogą zapomnieć, co zrobiłeś, ale nigdy nie zapomną tego, jak się dzięki Tobie poczuli.
Maya Angelou
Temat Trudnego Klienta zazwyczaj rozumiany jest jako umiejętność radzenia sobie z relacją z Klientem w trudnej, emocjonalnej sytuacji. Warto jednak zastanowić się nad tym, co takiego sprawia, że Klient staje się “trudny”, emocjonalny, wymagający, nieufny, ostrożny. Taka trafna i dobra diagnoza pozwoli naszej relacji z nim nadać profilaktyczny charakter, dzięki czemu nie będziemy generować problemów, a sama relacja, nawet jeśli wymagająca - okaże się efektywną i owocną.
Szkolenie z przeciwdziałania tworzeniu trudnych relacji z klientem. Korzyści
Oferowane szkolenie z obsługi trudnego klienta jest próbą praktycznego rozwiązania problemu radzenia sobie wymagającymi rozmowami przed którymi wiele osób staje codziennie. Każda relacja, każdy kontakt z drugim człowiekiem, bez względu na jego naturę i charakter, niesie ze sobą prawdopodobieństwo emocjonalnego lub merytorycznego niepowodzenia, puentowanego stwierdzeniem > ten człowiek, ten Klient jest trudny! Jak sobie radzić z taką sytuacją, ale przede wszystkim - jak jej przeciwdziałać? W jaki sposób nasze kontakty z Klientami realizować i finalizować, aby to, co one przynoszą nie paraliżowało naszych działań, nie doprowadzało do relacyjnej, a więc i biznesowej porażki? Właśnie tego nauczymy się na zajęciach z pracy z trudnym klientem, na które zapraszam.
Szkolenie z budowania dobrych relacji z trudnym klientem zrealizowane zostanie w formule intensywnego warsztatu kompetencyjnego, dzięki czemu poprzez maks. liczbę angażujących ćwiczeń, analiz i case study skutecznie nauczy jego uczestników trwałych postaw i zachowań, które służyć będą celom szkolenia - przeciwdziałaniu tworzenia trudnych sytuacji i radzenia sobie z relacjami, które niosą emocjonalne wyzwania.
Co istotne - w trakcie zajęć, uczestnicy otrzymają wiele praktycznych wskazówek, rad, a przede wszystkim sprawdzonych i skutecznych narzędzi, pomocnych w efektywnym realizowaniu ustalonych celów i zadań. Spotkaniu przyświecała będzie fundamentalna zasada > minimum nudnej teorii – maksimum przydatnej praktyki!
Duże znaczenie ma to, iż dzięki warsztatowej formule stanie się ono wartościowe, zarówno dla osób rozpoczynających swoją zawodową przygodę, jak też i dla osób posiadających już pewne doświadczenie w kreowaniu relacji handlowych z trudnymi klientami. Będzie stymulować oraz kreować ich rozwój, a także dostarczy im treści stanowiące praktyczną bazę dla rozwiązań i wartościowych wniosków, refleksji, podpowiedzi.
Jako trener praktyk, realizuje szkolenia, warsztaty kompetencyjne i konsultacje w metodyce Action Learning, jako najefektywniejszej formule kształcenia.
Czym jest Action Learning?
Action learning – to proces edukacyjny, podczas którego uczestnik analizuje własne zachowania i doświadczenie w celu ich poprawy. Metoda jest szczególnie polecana przy realizowaniu tematów praktycznych, ponieważ umożliwia refleksję i powtórną analizę własnych działań. Ma to na celu lepsze zaplanowanie przyszłych działań i poprawienie ich. W ten sposób efektywność zajęć jest gwarantowana! Action learning wyraźnie różni się od tradycyjnych metod nauczania, które koncentrują się na wiedzy teoretycznej. W przeciwieństwie do nich, skupia się na analizie faktycznie dokonanych działań, z której wyłania się wiedza prowadząca w konsekwencji do poprawy umiejętności i jakości przyszłych zachowań. Action learning silnie wiąże się z dziedzinami takimi jak: psychologia rozwoju człowieka i socjologia nauczania grupowego. Metoda polega na rozwiązywaniu faktycznych problemów w pracy, w tym w pracy zespołowej. Wartością dodaną jest także rozwijanie umiejętności liderów, kreatywności oraz doskonalenia współpracy z innymi osobami. Dzięki temu, że pieczę nad spotkaniem sprawuje wykwalifikowany ekspert – praktyk, potrafi on poprowadzić je tak, aby było jak najbardziej efektywne. Potrafi skierować rozmowę na właściwe tory, zadać odpowiednie pytanie i sprawiać, że uczestnicy będą brali w niej aktywny udział. W efekcie tego, że grupa uczestników zajęć pracuje na prawdziwych problemach, a nie na teoretycznych zagadnieniach, rozwiązania można od razu wcielić w życie. Uczestnicy tym samym zyskują nie tylko kompetencje, lecz także doświadczenie.
Ma swoją wartość także i to, że w ramach spotkania uczestnicy dostaną możliwość zrealizowania indywidualnych konsultacji z prowadzącym zajęcia ekspertem – dzięki czemu będą mogli rozwiązać swoje problemy, uzyskać wartościowe rady, wskazówki. Otrzymają inspiracje i wsparcie służące faktycznemu rozwojowi kompetencyjnemu w interesującym nas temacie.