Pracownicy urzędów niezwykle często prowadzą szkolenia wewnętrzne, czy to dłuższe, czy krótsze ich formy. Stoją też przed ogromnym wyzwaniem – projektowaniem swoich wystąpień, spotkań, z wykorzystaniem narzędzi procesu szkoleniowego zgodnie z „Wytycznymi dotyczącymi wdrażania polityki szkoleniowej w służbie cywilnej”. Program szkolenia: „Trener wewnętrzny w urzędzie”  kompleksowo przygotowuje trenerów do zawodu oraz został przygotowany w zgodzie z potrzebami i celami działania służby cywilnej w Polsce.  

  • Nabycie umiejętności projektowania szkolenia
  • Poznanie technik i metod prowadzenia skutecznych szkoleń
  • Nabycie umiejętności przygotowania i poprowadzenia efektywnego szkolenia
  • Stosowania metod szkoleniowych dopasowanych do celów szkoleniowych
  •  Tworzenia materiałów szkoleniowych
  • Radzenia sobie z „trudnościami” na szkoleniu
  • Trening przed kamerą - praktyczne sprawdzenie umiejętności

 

 


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

1. Specyfika nauczania osób dorosłych

W tym module zostanie wprowadzone pojęcie szkolenia oraz nastąpi podział na rodzaje szkoleń realizowanych w urzędzie. Poruszymy również kwestie związane ze specyfiką nauczania dorosłych.

a)  Rodzaje szkoleń w urzędzie

b)  Koncepcja Malcolma Knowlesa

c)  Etapy uczenia się dorosłych

d)  Projektowanie zajęć w oparciu o wiedzę o stylach uczenia się

W ramach modułu zrealizowane zostaną ćwiczenia:

  • Test - Style uczenia się
  • praca w dwójkach- ćwiczenie mające na celu wprowadzenie do tematu projektowania zajęć w oparciu o wiedzę o stylach uczenia się

2. Narzędzia procesu szkoleniowego zgodnie z „Wytycznymi dotyczącymi wdrażania polityki szkoleniowej w służbie cywilnej”

Uczestnicy poznają niezbędne narzędzia procesu szkoleniowego wykorzystywane w pracy trenera: jak z nich korzystać, jak wyciągać informacje przy konstruowaniu szkoleń.

a)  Założenia dotyczące narzędzi procesu szkoleniowego

b)  Charakterystyka narzędzi procesu szkoleniowego niezbędnych do przeprowadzenia szkolenia przez trenera:

  • Narzędzia do identyfikacji potrzeb szkoleniowych
  • Narzędzia wykorzystywane podczas realizacji szkoleń
  • Narzędzia do oceny jakości i efektywności szkoleń w oparciu o model oceny szkoleń D.L. Kirkpatricka

          W ramach modułu zrealizowane zostaną ćwiczenia:

  • Analiza przykładowych arkuszy potrzeb szkoleniowych

3. Projektowanie szkolenia spójnego z polityką szkoleniową w służbie cywilnej

W tym module uczestnicy dowiedzą się jak praktycznie, zgodnie z etapami zaprojektować szkolenie, z wykorzystaniem metod i technik treningowych zwiększających efektywność szkoleń.

Tematy, które zostaną w tym module poruszone:

a)  Formułowanie celów szkoleniowych na podstawie informacji pozyskanych w wyniku identyfikacji potrzeb szkoleniowych

b)  Planowanie sesji szkoleniowych i ćwiczeniowych

c)   Wybrane metody i techniki treningowe

  • Same wykłady? Czy to wystarczająca metoda?
  • Prezentacje wykładowe
  • Analiza przypadku
  • Analiza orzecznictwa
  • Kazusy
  • Pytania i odpowiedzi
  • Praca w grupach
  • Pokazy i demonstracje trenera
  • Dyskusje kierowane i w grupach

W ramach modułu zrealizowane zostaną ćwiczenia:

  • Ćwiczenie: „Co jest celem?” – określenie potrzeb szkoleniowych
  • Ćwiczenie w dwójkach – poznanie metod szkoleniowych
  • Ćwiczenie: projektowanie wspólne modułu szkoleniowego wraz z ćwiczeniami (budowa modelowego scenariusza szkolenia)

4. Materiały i pomoce szkoleniowe

a) Skrypt, czy druk prezentacji?

b)  Jak zaprojektować prezentację?

  • Narzędzie - prezentacja multimedialna
  • Anatomia slajdu
  • Legalna treść slajdu – zgodnie z prawami autorskimi
  • Bezpieczne kolory, czcionka i obrazy w slajdach

W tym module uczestnikom zostaną zaprezentowane informacje dotyczące sposobu zaprojektowania skryptu dla uczestników oraz praktyczne rady do wykorzystania przy przygotowaniu prezentacji. Umocnienie wiedzy z zakresu prezentowania z wykorzystaniem multimediów, omówienie anatomii slajdów (zawartość merytoryczna i wygląd)

Ćwiczenie realizowane: Przykładowe błędy przy projektowaniu prezentacji multimedialnych

5. Trener w akcji, czyli zasady prowadzenia szkolenia

Uczestnicy szkolenia dowiedzą się w jaki sposób budować swój autorytet podczas szkolenia, jak wypowiadać się, wskazywać na najważniejsze punkty, angażować uczestników do podejmowania działań, wypowiadania się, jak radzić sobie z w trudnych sytuacjach szkoleniowych.

a) Struktura szkolenia

b) Zasady szkolenia

c)  Autorytet trenera

d) Praca z grupą i jej dynamika

e)  „Trudne” zjawiska, które mogą pojawić się podczas szkolenia i sposoby radzenia sobie z nimi

W ramach modułu zrealizowane zostaną ćwiczenia:

  • Ćwiczenie w grupach – „Nasze zasady” - tworzenie niezbędnika trenera
  • Ćwiczenie: Mowa ciała trenera podczas szkolenia
  • Gra szkoleniowa: „Zamiana ról” – rozpoznanie sytuacji utrudniających prowadzenie szkoleń

6. Moje szkolenie

Moduł mający na celu podsumowanie umiejętności zdobytych podczas szkolenia. Przewidziane ćwiczenie:

  • Praca z kamerą - wystąpienia uczestników 

W ramach ćwiczenia uczestnicy będą mieli możliwość:

a)  poznania mocnych stron

b)  wskazane zostaną obszary do dalszej pracy.

Szkolenie prowadzone będzie warsztatowo, mocno aktywizując uczestników. Szkolenie jest praktyczne, nastawione na nabywanie umiejętności: 20% prezentacji wykładowych, 80% ćwiczeń – część warsztatowa. Podczas zajęć wykorzystane zostaną między innymi:

  • Krótkie prezentacje wykładowe
  • Ćwiczenia w grupach, dwójkach
  • Dyskusje moderowane
  • Analiza przypadku
  • Praca z kamerą
  • Ćwiczenia i zadania indywidualne
  • Odgrywanie ról
  • Obserwacja, omówienia, informacja zwrotna.