Rezultatem wdrożenia innowacji powinno być, skomercjalizowanie pomysłu lub wyników badań naukowych w postaci wdrożenia technologii, uruchomienie procesu produkcji i dystrybucji, czyli osiągnięcie zysku.
Rynek innowacji w Polsce jest rozwinięty dość słabo. Cechuje go, mała aktywność wymiany wiedzy, technologii lub innowacji pomiędzy autorami innowacji a zainteresowanymi odbiorcami. To, co nazywamy procesem współpracy pomiędzy dostawcami a odbiorcami rozwiązań innowacyjnych charakteryzuje się powolnością i brakiem skutecznej wymiany informacji.
Co stanowi podstawowe źródło trudności w procesie wdrażania i komercjalizacji technologii i innowacyjnych rozwiązań?
Dlaczego poszczególne etapy tego procesu odnoszące się do strategii wdrażania, komercjalizacji, finansowania nowych przedsięwzięć i marketingu nowych technologii napotykają na bariery hamujące rezultaty naszych działań w tej dziedzinie? Jak skutecznie przekształcić nowy pomysł w nową jakość i wartość rynkową, a więc, jak wdrożyć i skomercjalizować pomysł?
Przedmiotem tego szkolenia będzie wyjaśnienie tych kwestii a przede wszystkim wskazanie skutecznych metod i narzędzi do przezwyciężenia występujących w tych procesach problemów.
Przewodnim celem tego modułu szkoleniowego jest zdobycie wiedzy i umiejętności przez uczestników w zakresie przygotowania, wdrożenia i komercjalizacji projektu innowacyjnego od pomysłu do efektów finansowych, czyli zysku.
Jak dokonać wyboru optymalnej formy prawnej dla wdrożeń i komercjalizacji? Jak przygotować oraz ocenić plan wdrożeniowy dla projektu innowacyjnego?
Jak zbudować a następnie wdrożyć model transferu technologii?
Jak dokonać na konkretnych przykładach analizy słabych i mocnych stron innowacji?
Na czym polegają i jakie muszą spełnić wymagania opisy innowacji z uwzględnieniem potrzeb i oczekiwań rynkowych?
Dlaczego tak ważny jest marketing innowacji organizacyjnych i technologicznych?
Jak przeprowadzić analizę sytuacji marketingowej na potrzeby wdrożenia innowacji?
Czym jest strategia marketingowa w procesie wdrożenia i jak zapisy strategii przełożyć na konkretne działania realizacyjne?
Jak zbudować optymalny plan promowania, upowszechniania i tzw. mainstreamingu; wdrożenia, transferu technologii
i komercjalizacji?
Przedstawione podczas tego szkolenia, techniki i narzędzia będą miały zastosowanie w zarządzaniu na każdym etapie cyklu życia projektu, w ramach ustalonych uwarunkowań organizacyjnych i finansowych oraz przy optymalnym wykorzystaniu zespołu projektowego. Podstawowym narzędziem służącym osiąganiu tych celów będzie prezentowana na szkoleniu metodyka – standard zarządzania projektami PMI – PMBOK Guide stworzona na bazie dobrych praktyk po analizie wielu projektów, zarówno tych, które zakończyły się sukcesem jak i tych, które zakończyły się porażką.
Podczas szkolenia metodyka PMI zostanie omówiona na praktycznych przykładach pokazujących różnicę pomiędzy podejściem procesowym a podejściem projektowym w procesie wdrażania projektów innowacyjnych.
Uzupełnieniem będzie poznanie zasad i zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie reagowania na ryzyko
w projekcie oraz reguł i metodyki tworzenia zespołu projektowego. Ważnym składnikiem treści szkoleniowych będzie zdobycie wiedzy o sterowaniu czasem, kosztami i zasobami ludzkimi w projekcie oraz umiejętności dokładnego wyznaczania relacji i granic pomiędzy projektem a kontekstem biznesowym działań projektowych.
Metodyka PMI, prezentuje brytyjskie podejście do Zarządzania Projektami. Uczestnikom szkolenia zostanie ona przedstawiona z uwzględnieniem polskiej specyfiki oraz wymogów określonych regulacjami Unii Europejskiej.
To tylko część zagadnień i pytań, na które odpowiedź przyniesie to szkolenie.
Nadrzędne korzyści dla uczestników:
- Zdobycie wiedzy oraz podstawowych umiejętności dotyczących metod i narzędzi realizacji procesu wdrażania innowacji - od innowacyjnego pomysłu aż do wprowadzenia na rynek nowych produktów/ usług lub zastosowanie nowych procesów produkcyjnych;
- Poznanie zasad i technik tworzenia warunków dla współpracy zespołów wdrażających i instytucji otoczenia biznesu w celu uzyskania efektu synergii w opracowaniu i wykorzystaniu innowacji.
Szkolenie w trybie online?
Tak, istnieje możliwość organizacji szkolenia z efektywnego wdrażania innowacji w systemie nauki zdalnej.
► Szkolenie internetowe jest przeprowadzane na żywo.
► Zakres merytoryczny dostosowujemy indywidualnie do Państwa potrzeb.
► Dopytaj opiekuna szkolenia o możliwe rozwiązania.