Zajęcia z prostego języka w komunikacji oficjalnej są odpowiedzią na zmieniające się zasady wymiany informacji między ludźmi. Pośpiech, nadmiar komunikatów, nieuwaga odbiorców przyczyniają się do spowolnienia i utrudnienia komunikacji. To zaś przekłada się na gorsze wyniki biznesowe czy brak zrozumienia wśród odbiorców korespondencji urzędowej.

Dzięki temu szkoleniu uczestnicy poznają najważniejsze zasady upraszczania tekstów, a także sposoby na unikanie błędów w korespondencji oficjalnej.

Podczas szkolenia przedstawiamy najważniejsze kwestie związane ze stosowaniem normy językowej w praktyce:

  • mniej znane prawidła interpunkcyjne i ortograficzne (w tym pisownia skrótów i skrótowców),
  • zasady odmiany imion i nazwisk,
  • zasady budowy prostych i poprawnych zdań,
  • stosowanie właściwego słownictwa w korespondencji oficjalnej.

 

 


Cele szkolenia:

  • wykorzystanie zasad prostego języka w korespondencji oficjalnej,
  • powiązanie kwestii normy językowej z praktyką komunikacyjną,
  • wiedza na temat tego, jak upraszczać komunikaty zgodnie z zasadami poprawnej polszczyzny.

 

Korzyści ze szkolenia:

  • sprawniejsze redagowanie pism dzięki poznanym zasadom prostej i poprawnej polszczyzny,
  • eliminacja istniejących błędów w dokumentach i szablonach,
  • usprawnienie komunikacji na linii urząd/firma – klient,
  • zwiększenie świadomości językowej i zasad poprawnej polszczyzny w komunikacji pisemnej.

 

Szkolenie polecamy dla:

  • pracownicy administracji publicznej (urzędy centralne i samorządowe, sądy, instytuty państwowe),
  • pracownicy instytucji kultury i oświaty (domy kultury, biblioteki, szkoły i uczelnie),
  • firmy prywatne dbające o wizerunek w korespondencji oficjalnej.

Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

MODUŁ I. WPROWADZENIE, CZYLI PO CO NAM PROSTY JĘZYK W KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ

  1. Zasady prostej polszczyzny w komunikacji z klientem (w biznesie i administracji)
  2. Co NIE JEST prostym językiem w komunikacji
  3. Jak być (bardziej) zrozumiałym – wskazówki ułatwiające zrozumienie przekazu

MODUŁ II. UKŁAD PISM OFICJALNYCH

  1. Kształt pism urzędowych – podstawy
  2. Czcionka – krój, wielkość, marginesy
  3. Najważniejsze elementy składowe pisma
    • Data
    • Oznaczenie nadawcy i odbiorcy
    • Incipit
    • Forma informacji – kształt, wielkość, objętość
    • Strategie zakończenia

MODUŁ III. GRAMATYKA I LEKSYKA TEKSTÓW OFICJALNYCH

  1. FLEKSJA
    • Błędy związane z odmianą wyrazów
    • Odmiana imion i nazwisk
    • Odmiana trudniejszych form wyrazowych
  2. SKŁADNIA
    • Błędne konstrukcje zdaniowe
    • Nieprecyzyjność wypowiedzi tekstowych
    • Błędny szyk zdań złożonych
  3. LEKSYKA
    • Moda językowa
    • Terminologizacja tekstu
    • Konstrukcje pleonastyczne i tautologiczne

MODUŁ IV. ZAPIS W TEKSTACH URZĘDOWYCH

  1. ORTOGRAFIA
    • Wielkie i małe litery – podstawowe zasady
    • Pisownia łączna i rozdzielna
    • Zastosowanie łącznika i myślnika (półpauzy)
    • Pisownia wyrazów z cząstką „nie”
  2. INTERPUNKCJA
    • Błędne stosowanie kropki
    • Błędne stosowanie przecinka
    • Stosowanie pozostałych znaków interpunkcyjnych (średnik, cudzysłów, dwukropek)
    • Interpunkcja w datach, wyliczeniach, numeracjach

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:

  • wykład wprowadzający,
  • omawianie konkretnych przykładów pism (studium przypadku),
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe,
  • dyskusja podsumowująca.