W natłoku zadań, w pogoni za realizacją KPI, pracując pod presją czasu i ludzi czasami umyka nam to, co w tych działaniach najważniejsze: „po co?”. Bez szerszej perspektywy pracownicy być może należycie wykonują swoje zadania, ale tracą zaangażowanie, wygaszają ambicje lub szybko się wypalają i poszukują nowych wyzwań poza organizacją. Rolą lidera, szczególnie w czasach pracy hybrydowej, jest scalanie zespołów poprzez nadawanie sensu i znaczenia aktywności zawodowej, poprzez współtworzenie wizji pracy zespołowej, klarowne komunikowanie potrzeb oraz współdzielenie odpowiedzialności poprzez umiejętne delegowanie zadań. Uwspólnianie wartości i budowanie wspólnej wizji pracy zespołowej niewątpliwie poprawa komunikację i zaangażowanie pracowników, a liderowi pomaga zrozumieć potrzeby podwładnych oraz adekwatnie reagować na zakłócenia i obiekcje.


Cel szkolenia:

Wzmacnianie kompetencji liderów w zakresie współtworzenia z zespołami spójnej wizji pracy w teamie, kontraktowania wspólnej pracy oraz poprawy komunikacji poprzez uwspólnianie wartości i reagowanie na zakłócenia.




 

Korzyści z udziału w szkoleniu:

Uczestnik podczas szkolenia:

  • pozna rolę lidera w uruchamianiu mechanizmów angażowania się pracowników w realizację wspólnych zadań
  • dowie się jaki i po co zapraszać pracowników do współtworzenia środowiska opartego o wspólne wartości i bezkolizyjną komunikację
  • wzmocni umiejętność spójnego przekazywania informacji oraz wytyczania celów 
  • dowie się jak wspólnie z zespołem ustalać cele i planować działania, aby poprawić efektywność pracy zespołowej
  • udoskonali sposoby radzenia sobie z zakłóceniami pracy zespołowej
  • uświadomi sobie wagę wypracowywania wraz z zespołem kierunków działań dla zwiększenia zaangażowania i współodpowiedzialności 
     

Szkolenie w trybie online?

Tak, istnieje możliwość organizacji szkolenia z wartości i komunikacji w zespole w systemie nauki zdalnej. 

► Szkolenie internetowe jest przeprowadzane na żywo.
► Zakres merytoryczny dostosowujemy indywidualnie do Państwa potrzeb.
► Dopytaj opiekuna szkolenia o możliwe rozwiązania.

 


Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

WSTĘP

  1. Powitanie, agenda, kontrakt
  2. Poznanie się trenera i uczestników


MODUŁ 1: WSPÓLNE ”DLACZEGO?” JAKO ELEMENT BUDOWANIA PRZYNALEŻNOŚCI DO ZESPOŁU

  1. Jak budować poczucie przynależności zespołowej („Dlaczego istniejemy?, Do czego dążymy?, Jak to zmierzymy?)
  2. Wspólnota wartości i zachowań zespołowych, czyli „nic o nas bez nas”. Jak włączyć zespół do współokreślania o własnej roli w organizacji
  3. Uwspólnianie wartości 


MODUŁ 2: ZARZĄDZANIE A PRZYWÓDZTWO, CZYLI MISJA I WIZJA „OD KUCHNI”

  1. Przydzielanie i kontrola wykonania zadań a myślenie strategiczne lidera – blaski i cienie obu podejść 
  2. Misja i wizja zespołu jako długofalowy pomysł na poprawę efektywności zespołowej 
  3. Zarządzanie przez cele - powiązanie celów i strategii lidera z celami pracowników – synergia, kompromis, rywalizacja, opór
  4. Budowanie współpracy z ludźmi w oparciu o rozumienie potrzeb, motywów kolizji komunikacyjnych, nieporozumień, obiekcji
  5. Długoterminowe budowanie spójnego, mocnego, transparentnego wizerunku lidera – trzy podstawowe błędy oraz przekłady „dobrych praktyk”


MODUŁ 3: KOMUNIKACJA Z ZESPOŁEM 

  1. Zasady współpracy zespołowej – kontrakt grupowy (cel, współtworzenie reguł, kalibracja)
  2. Postawa asertywna lidera a przekazywanie informacji, zadań i udzielanie feedbacku (w oparciu o zasady analizy transakcyjnej E.Bern’ea)  
  3. „Okno asertywności” – jako sposób dostosowania komunikatu do sytuacji i pracownika
  4. Praca z zakłóceniami pracy zespołowej (case study)


PODSUMOWANIE SZKOLENIA

  1. Indywidualny plan działań – jaką wiedzę, umiejętności zastosuję w swojej pracy po szkoleniu
  2. Sesja pytań i odpowiedzi
  3. Ewaluacja i domknięcie szkolenia
     

Metody szkoleniowe:

  • Mini-wykład z prezentacją multimedialną
  • Dyskusja moderowna
  • Filmiki poglądowe 
  • Test samopoznania
  • Gry i symulacje
  • Praca indywidualna lub/i w parach z wykorzystaniem udostępnionych kart pracy
  • Case study
  • Praca  z wykorzystaniem dostarczonych przez trenera materiałów do analizy