Czym są negocjacje międzynarodowe (międzykulturowe)?
Negocjacje międzynarodowe mają na celu przygotowanie do prowadzenia skutecznych negocjacji w różnych krajach o zróżnicowanej kulturze, systemów politycznych i gospodarczych, w różnych środowiskach i miejscach geograficznych. Uczestnicy w praktyczny sposób zapoznają się ze specyfika prowadzenia negocjacji, odmiennym podejściem w różnych krajach procesu negocjacyjnego, mentalnością i postawami prezentowanymi w różnych kulturach. Szkolenie pozwoli na unikniecie różnych nieporozumień, obniżenia skuteczności negocjacji i szukanie sposobów na budowanie długofalowych relacji z partnerami zagranicznymi. Uczestnicy rozwiną u siebie samoświadomość zróżnicowania kulturowego, akceptacji dla zachowań partnerów negocjacyjnych w różnych krajach i zwiększą swoje kompetencje w zakresie osiągania celów biznesowych w zróżnicowanym środowisku kultur, języka i religii.
Negocjacje międzykulturowe - cel szkolenia:
- Nabycie kompetencji do skutecznego prowadzenia negocjacji na międzynarodowych rynkach
- Rozwijanie umiejętności przez Uczestników radzenia sobie w rokowaniach z partnerami o różnych kulturach, wartościach i sposobach komunikowania się
- Kształtowanie postaw budowania relacji w oparciu o strategie, style i metody prowadzenia negocjacji międzynarodowych
- Wzmocnienie negocjatorów ABB w radzeniu sobie w negocjacjach na zróżnicowanych, odmiennych i trudnych rynkach krajów i kontynentów
Szkolenie online i stacjonarne z negocjacji z partnerami zagranicznymi - co zyskasz?
Na szkoleniu z różnic kulturowych w biznesie i negocjacjach międzynarodowych uczestnicy:
- Zapoznają się z różnicami międzykulturowymi i ich wpływem na przebieg negocjacji
- Poznają skuteczne metody prowadzenia i przebiegu negocjacji, które Uczestników wzmocnią i pozwolą na nabranie pewności siebie w rokowaniach prowadzonych poza granicami naszego kraju
- Zapoznają się ze skutecznymi technikami, sposobami komunikowania się i zachowania ułatwiającymi „wtopienie” się w klimat negocjacyjny w danym kraju
- Nauczą się jak unikać gaf i błędów, które tworzą bariery wejścia do efektywnych rokowań
- Poznają zróżnicowane, odmienne sposoby komunikowania się w różnych kulturach i w krajach
- Zapoznają się z kulturowym podziałem krajów: Północ, Środek, Południe – ceremonialność, partnerstwo, przywiązanie do „zegara”, zwyczajami i obyczajami
- Będą znali negocjacyjny savoir vivre obowiązujący w międzynarodowym biznesie
- Posiądą umiejętność elastycznego dopasowania się do partnera (zachowanie, ceremonialność, ubiór, prezenty) w poszczególnych krajach i kontynentach
- Rozwiną umiejętność budowania relacji z partnerami negocjacyjnymi z odmiennych krajów, kultur i religii
- Nabędą niezbędne kompetencje do poruszania się w międzynarodowym środowisku biznesowym, które zwiększą szansę na negocjacyjny sukces
- Nauczą się jakie strategie, style i techniki negocjacyjne stosować w danej sytuacji, tak aby pomyślnie zakończyć negocjacje
Co zawiera program szkolenia z negocjacji międzykulturowych w biznesie:
- Elementy czynników kulturowych, które należy uwzględnić przygotowując się do negocjacji, które maja wpływ na efekty rokowań, budowanie długofalowych relacji z partnerem, sposób prowadzenia rozmów
- Zasady komunikacji werbalnej i pozawerbalnej, które mają kluczowy wpływ na finał negocjacji w różnych krajach i na różnych kontynentach
- Instrumenty, style, strategie, metody i techniki prowadzenia negocjacji w zależności od kraju partnera negocjacyjnego
- Zasady negocjacyjnego savoir vivre, czyli jak powinien zachować się polski negocjator
Podczas szkolenia z negocjacji międzykulturowych podkreślona będzie rola:
- Zwyczajów, obyczajów, norm kulturowych, zasad komunikacyjnych w wybranych krajach i kontynentach
- Budowania relacji pomiędzy partnerami negocjacji
- Poznania strategii, taktyk negocjacyjnych stosowanych w negocjacjach międzynarodowych
- Sposobom prowadzenia negocjacji (przygotowanie do negocjacji, etapy, techniki, style, manipulacje, wychodzenie z impasu) i innych czynników mających wpływ na końcowy sukces negocjacyjny
Pierwsza część szkolenia z negocjacji międzynarodowych:
Uczestnicy zapoznają się z uwarunkowaniami kulturowymi w krajach, w których prowadza rokowania. Poznają obszary kulturowe, wartości, zachowania, style prowadzenia negocjacji, kultury ceremonialne i nieceremonialne, kraje o nastawieniu propartnerskim i protransakcyjnym, kraje monochroniczne i polichroniczne (podejście do czasu), kultury powściągliwe i ekspresyjne, negocjacyjny savoir vivre, etapy negocjacji, sposób komunikowania z partnerami na międzynarodowym rynku, skuteczne techniki negocjacyjne w różnych rejonach świata.
Druga część szkolenia z negocjacji zagranicznych:
Poświęcona będzie na praktyczny trening, gry i ćwiczenia w prowadzeniu negocjacji z partnerami prezentującymi określone kultury, kontynenty i kraje. Celem drugiego dnia szkolenia będzie przetrenowanie nabytych kompetencji w prowadzeniu negocjacji w międzynarodowym środowisku. Podczas tej części będziemy analizowali praktyczne sytuacje wynikające z doświadczeń Uczestników i międzynarodowych negocjatorów
Uczestnicy szkolenia online i stacjonarnego z negocjacji z partnerami zagranicznymi:
- Szefowie firm i menedżerowie negocjujący kontrakty handlowe w krajach o różnych kulturach
- Negocjatorzy międzynarodowi
- Specjaliści ds. Sprzedaży na międzynarodowych rynkach
- Osoby nawiązujące kontakty handlowe na międzynarodowym rynku
- Zainteresowani komunikacją z przedstawicielami rynków Europy, Azji, Bliskiego i Dalekiego Wschodu, Południowej i Środkowej Afryki
Szkolenie w trybie online?
Tak, istnieje możliwość organizacji szkolenia z negocjacji międzykulturowych w biznesie w systemie nauki zdalnej.
► Szkolenie internetowe jest przeprowadzane na żywo.
► Zakres merytoryczny dostosowujemy indywidualnie do Państwa potrzeb.
► Dopytaj opiekuna szkolenia o możliwe rozwiązania.