Komunikacja to jeden z najważniejszych aspektów funkcjonowania z drugim człowiekiem. Komunikujemy się nie tylko za pomocą słów, ale także poprzez gesty, mimikę itp. Wszystko to wpływa na jakość naszych relacji. A ponieważ z komunikacja mamy do czynienia na co dzień, pracując w zespołach i funkcjonując wśród ludzi, warto znać zasady i narzędzia, które nam to ułatwią. Do udziału w szkoleniu zapraszamy więc osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z  komunikacją zespołową.

Korzyści dla uczestników szkolenia:

Po szkoleniu uczestnicy będą w stanie:

  • Przedstawić niezbędne cechy, charakterystyczne dla efektywnego zespołu.
  • Zdiagnozować własną rolę w zespole.
  • Zastosować w praktyce zasady komunikacyjne.
  • Efektywnie budować relacje w swoich zespołach.
  • Skutecznie udzielić informacji zwrotnej.
  • Docenić wartość wspólnej pracy.

 


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

Moduł I 
Współpraca w zespole

Ten moduł wyjaśnia to, jak funkcjonuje zespół. Uczestnicy poznają etapy budowania zespołu i najważniejsze aspekty, które wpływają na kształtowanie relacji na poszczególnych etapach. Każdy z uczestników zdobędzie też wiedzę o tym, w jaki sposób różnią się w myśleniu i działaniu poszczególne osoby w zespole i co za tym idzie, w jaki sposób się z nimi komunikować. 

  • Cechy efektywnych zespołów.
  • Etapy tworzenia się zespołów.
  • Strukturalizacja czasu na poszczególnych etapach rozwoju zespołu.
  • Role zespołowe –Teoria ról pełnionych w zespole i stylów działania, które za tym idą.
  • Autodiagnoza własnej roli w zespole.
  • Budowanie współpracy w zespole.
  • Dynamika procesu grupowego.
  • Komunikacja w grupie – dlaczego różnorodność jest nam potrzebna i jak komunikować się z różnymi „typami” ludzkimi.


Moduł II
Komunikacja

Ten moduł ma na celu praktyczne przećwiczenie narzędzi komunikacyjnych takich jak: udzielanie informacji zwrotnej, przekazywanie komunikatu, mówienie wprost itp. 

  • Podstawowe zasady komunikacji.
  • Koło komunikacji i najważniejsze elementy decydujące o zrozumieniu przekazywanego komunikatu.
  • Postawa empatii (wczucia) w sytuację rozmówcy.
  • Lejek komunikacyjny – od tego co mówimy d tego co odbiorca zapamiętuje.
  • Przekazywanie informacji zwrotnej.
  • Sztuka oddzielenie informacji kluczowej od szumu informacyjnego.
  • Skąd się bierze plotka?


Moduł III 
Komunikacja i gry psychologiczne

W trakcie tej części uczestnicy poznają teorią dotyczącą budowania relacji, opartą na grach psychologicznych i rolach, jakie w tych grach przyjmujemy. Poznają także metody wychodzenia z gier. 

  • Style komunikacji, które każdy z nas stosuje w komunikacji.
  • Gry psychologiczne, w które „wpadamy”.
  • Słuchanie – jeden z najważniejszych elementów komunikacji.
  • Mowa ciała – niewerbalny przekaz informacji.


Moduł IV
Sztuka argumentowania i perswazji

Moduł ten poświęcony jest pracy nad doborem argumentacji. Uczestnicy poprzez ćwiczenia poznają sposoby argumentowania i obrony przed manipulacją. 

  • Przejmowanie inicjatywy w rozmowie.
  • Rozpoznawanie i obrona przed manipulacją.
  • Sztuka argumentowania i wywierania wpływu.
  • Teoria dwóch mózgów – umiejętność dobru argumentacji.
  • Przekonywanie innych do swoich racji.

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.:

  • dyskusje,
  • studium przypadku,
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe,
  • kwestionariusze i testy zachowań,
  • odgrywanie scenek/ról,
  • gry symulacyjne,
  • burze mózgów.