• Czy istnieje kandydat idealny?
  • Czym różni się kandydat z drugiej połowy 20. wieku od współczesnego?
  • Co to jest „employer branding” i jak ważny jest do budowania wizerunku pracodawcy na rynku pracy?
  • Czym zajmuje się grywalizacja w rekrutacji?
  • Czy istnieją pytania doskonałe, które można zadać podczas rozmowy selekcyjnej?
  • Jak powinno wyglądać ogłoszenie rekrutacyjne WSZECHCZASÓW, które pozwoli Ci na przyciągnięcie do Twojej firmy talentów?
  • Kim jest dzisiaj i jaką rolę spełnia  dla przedsiębiorstwa Ekspert ds. Rekrutacji i Selekcji

Na te i inne pytania otrzymacie Państwo odpowiedź przyjmując zaproszenie na  szkolenie:

ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE WSPÓŁCZESNYMI PROCESAMI REKRUTACJI I SELEKCJI
 – CZYLI TRENING MISTRZÓW REKRUTACJI

 będący częścią certyfikowanego kursu Akademia HR dla Specjalistów ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi i Rozwoju Pracowników.

Oto niektóre z umiejętności, które uczestnicy szkolenia nabędą po jego zakończeniu:

  • poznanie i ocena współczesnych narzędzi rekrutacji i selekcji
  • uświadomienie sobie korzyści i zalet właściwego przygotowania się do procesu rekrutacyjnego (min. dopasowanie kandydatów do charakteru stanowiska; właściwa selekcja wstępna; zmniejszenie rotacji)
  • sporządzanie profilu zawodowego i kompetencyjnego pracownika
  • zapoznanie się z zasadami formułowania ogłoszeń rekrutacyjnych o dużej mocy selekcyjnej
  • analiza aplikacji pod kątem potrzeb firmy
  • trening umiejętności przeprowadzania wywiadu selekcyjnego pozwalającego na wyeliminowanie błędów rekrutacyjnych

Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.

I. WPROWADZENIE – czym jest proces rekrutacji i selekcji
1. Nowe trendy w procesie rekrutacji a dobór efektywnych narzędzi selekcji
2.Definicja i znaczenie pojęć: rekrutacja i selekcja
3. Etapy procesu rekrutacji i selekcji
4. Dobór strategii rekrutacji do strategii firmy
5. Znaczenie doboru i utrzymania  pracowników we współczesnym świecie biznesu

II. ASPEKTY PRAWNE PROCESU NABORU
1. Zakaz dyskryminacji w zatrudnieniu – jakich informacji może i nie może żądać od kandydatów pracodawca

III. WŁAŚCIWY PRACOWNIK NA WŁAŚCIWYM MIEJSCU – tworzenie profilu stanowiska do celów rekrutacji i selekcji
1. Co to są kompetencje – czyli rola profili kompetencyjnych (stanowiskowych) w efektywnej rekrutacji – jaki powinien być Nasz pracownik
2. 8 punktowy model profilu rekrutacyjnego
3. Najczęstsze błędy w profilach stanowisk i a ich wpływ na trafność wyboru kandydata

IV. POZYSKIWANIE KANDYDATÓW – nasza firma jako pożądane miejsce pracy
1. Rola atrakcyjnego ogłoszenia rekrutacyjnego – zewnętrzna atrakcyjność rekrutacyjna organizacji
2. Pozytywny wizerunek firmy a zainteresowanie właściwych kandydatów – jak prowadzić i wykorzystywać tzw. marketing stanowisk pracy w firmie
3. Rekrutacja wewnętrzna – zalety, wady, sposoby przeprowadzania
4. Wybór najlepszego źródła w zależności od profilu kandydata i pracodawcy

V. GDY POJAWIĄ SIĘ APLIKACJE – metody analizy dokumentów
1. Aktualne rodzaje CV i sposób ich interpretacji
2. Analiza dokumentów aplikacyjnych  – czyli, co można wyczytać „między wierszami” i na co zwracać uwagę
3. Wewnętrzne standardy analizy aplikacji w Naszej firmie – a efektywność procesu selekcyjnego

VI. ROZMOWA KWALIFIKACYJNA OPARTA NA KOMPETENCJACH
1. Struktura rozmowy kwalifikacyjnej
2. Budowanie właściwej atmosfery spotkania
3. Rodzaje pytań podczas wywiadu i ocena ich efektywności – pytania doskonałe
4. Najczęstsze zagrożenia i błędy występujące podczas rozmów rekrutacyjnych  - rozmowa „bez celu”, ryzykowne pytania i tematy, brak przygotowania
5. Język a unikanie błędów podczas rozmowy kwalifikacyjnej – wiem, o co pytam i jakich odpowiedzi oczekuję:
5.1. Jak reagować na kandydata „gadułę”
5.2. Jak rozmawiać z kandydatem, który odpowiada „tak” lub „nie”
5.3. Jak rozmawiać z kandydatem, który odpowiada ogólnikami
6. Psychologiczne pułapki oceny
7. Techniki prowadzenia rozmów rekrutacyjnych – zadawanie pytań/ scenki/ itp.
8. Ocena motywacji kandydata – wypatrywanie oznak przyszłego sukcesu
9. Komunikacja i autoprezentacja podczas rozmowy kwalifikacyjnej – czyli jak zrobić dobre pierwsze i … drugie wrażenie jako osoba odpowiedzialna za rekrutację i jako kandydat

VII. INNE NARZĘDZIA SELEKCJI PRACOWNIKÓW
1. Jak i dla jakich stanowisk przeprowadzać Ośrodki Oceny czyli Assesment Center
2. „Próbki pracy” – dodatkowe narzędzie selekcyjne
3. Grywalizacja – czyli sposób na  rekrutację 21. wieku

VIII. PODEJMOWANIE DECYZJI O ZATRUDNIENIU KANDYDATA
1. Matryca Oceny najlepszych kandydatów dostosowana do wymogów stanowiska i kultury organizacyjnej firmy
2. Informacja zwrotna do kandydatów – zatrudnionych i odrzuconych (w rekrutacji zewnętrznej i wewnętrznej)
3. Jak nie stracić nowego „talentu” w ciągu tygodnia – czyli praktyczny Plan Wdrożenia Nowego Pracownika do firmy

IX. PODSUMOWANIE SZKOLENIA

TEST WIEDZY:
Chętni uczestnicy mają możliwość przystąpić do testu wiedzy na zakończenie zajęć (test pisemny). Ocena z testu zostanie uwidoczniona na certyfikacie ukończenia. Uczestnicy, którzy nie zdecydują się przystąpić do testu, otrzymają certyfikat uczestnictwa w kursie.

Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową opartą na aktywacji uczestników szkolenia poprzez:
  • pracę w zespołach
  • gry symulacyjne/ ćwiczenia praktyczne – oparte na rzeczywistych przykładach
  • dyskusje na forum grupy
  • testy/ ankiety
  • wykład z prezentacją multimedialną (20%)