Od 1 czerwca 2017 r. obowiązuje nowy kodeks postępowania administracyjnego, będący efektem dużej reformy prawa o postępowaniu administracyjnym. Konieczność modernizacji postępowania administracyjnego narzucają nie tylko problemy związane z obciążeniem administracji, ale przede wszystkim przeobrażenia zachodzące na gruncie prawa europejskiego.

Cel szkolenia:

  • Zapoznanie uczestników z nowa formułą postępowania administracyjnego, które ma sprzyjać przyjaznemu rozwiązywaniu sporów pomiędzy jednostką a administracją, czego konsekwencją powinien być spadek ilości skarg wnoszonych do sadów administracyjnych i wzmocnienie ochrony udzielanej skarżącym przez przyspieszenie rozpatrywania spraw. Celem reformy jest także zapobieganie nasilającemu się zjawisku przelękłości postępowań administracyjnych.

  • Przedstawienie kierunkowych zmian koncentrujących się wokół następujących kwestii proceduralnych:

  • wprowadzenie zasady postepowania uproszczonego

  • włączenie do kodeksu unormowań dotyczących umów administracyjnych i generalnych aktów administracyjnych

  • wyodrębnienie w kodeksie zasad ogólnych „dobrej administracji”

  • zmodyfikowanie instytucji trybów nadzwyczajnych

  • zunifikowanie formuły ochrony w sprawach zwalczania bezczynności administracji i ustanowienia konstrukcji eliminujących ten stan w sprawach prostych przez posłużenie się konstrukcją fikcji decyzji pozytywnej (milczącego załatwienia sprawy)

  • zdyscyplinowania poczynań stron i uczestników postępowania, celem zapobiegania nadużywania przez nich praw procesowych

  • zharmonizowania regulacji kodeksu z szeroko rozumianym prawem europejskim

Korzyści dla uczestników:

  • analiza zmian w przepisach postępowania administracyjnego, jakie wchodzą w życie w wyniku wielkiej reformy postępowania administracyjnego w 2017 r.

  • poznanie nowych instrumentów prawnych wprowadzonych nowelizacją oraz uzyskanie informacji, w jaki sposób wpłyną na postępowanie administracyjne

  • przekazanie uczestnikom wiedzy w zakresie realizacji nowych procedur

Szkolenie skierowane do:

  • pracowników administracji rządowej i samorządowej

  • przedsiębiorców, bez względu na formę i rodzaj prowadzonej działalności, którzy uczestniczą lub mogą uczestniczyć w postępowaniu administracyjnym

  • prawników i osób zajmujących się zawodowo doradztwem prawnym


Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Ramowy program szkolenia

  1. Źródła i zakres stosowania postępowania administracyjnego

  2. Podmioty postępowania administracyjnego

  3. Nowe zasady postępowania administracyjnego (Nowość)

  4. Organy administracji publicznej w postepowaniu administracyjnym

  5. Udział podmiotu zainteresowanego w postępowaniu kpa

  6. Rozwiązania warunkujące prawidłowy przebieg postępowania administracyjnego

  7. Instytucje techniczno – procesowe

  • Doręczenie

  • Wezwanie

  • Terminy załatwiania spraw

  • Obliczanie i przywracanie terminów

  • Protokoły i adnotacje

  1. Przebieg postępowania administracyjnego sensu stricte

  2. Decyzje generalne w kpa (Nowość)

  3. Bezczynność i przewlekłość postępowania

  4. Milczące załatwienie sprawy (Nowość)

  5. Umowa administracyjna (Nowość)

  6. Ugoda administracyjna (Nowość)

  7. Postępowanie odwoławcze

  8. Ochrona interesu strony w kpa

  9. Tryby nadzwyczajne

  10. Zabezpieczenie w trybach nadzwyczajnych (Nowość)

  11. Decyzja ostateczna

  12. Dostęp do informacji w postepowaniu administracyjnym

  13. Odmowa dostępu do akt postępowania administracyjnego

  14. Postępowanie administracyjne z udziałem znacznej liczby osób

  15. Postępowanie uproszczone (Nowość)

     22. Nowe zasady ustalania kar administracyjnych i udzielania ulg w ich wykonaniu:

  • zasada stosowania ustawy względniejszej dla sprawcy naruszenia

  • dyrektywy wymiaru administracyjnej kary pieniężnej

  • „siła wyższa”

  • warunki odstąpienia od nałożenia kary

  • ulgi

  • odsetki

  1. Skargi i wnioski

  2. Środki zaskarżenia przysługujące na drodze sądowoadministracyjnej

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:

  • Prezentacja Power Point    

  • Interaktywny wykład    

  • Warsztaty    

  • CASE STUDY – analiza przypadku

  • Panel dyskusyjny