Szkolenie zamknięte - Etykieta z elementami protokołu dyplomatycznego w działalności hoteluCelem specjalistycznego szkolenia dotyczącego etykiety z elementami protokołu dyplomatycznego jest:

  • zapoznanie uczestników z różnorodnymi aspektami etykiety i ceremoniału, które są wykorzystywane w relacjach międzypaństwowych oraz podczas goszczenia w hotelu delegacji międzypaństwowych
  • zapoznanie uczesnitków ze szczegółową precedencją, sposoby witania i tytułowania gości (w tym tytuły kurtuazyjne), uroczyste rozsadzanie gości, ułożenie zastawy, sposoby obsługi kelnerskiej (serwisy restauracyjne używane o w oficjalnych obiadach)
  • zadbanie o komfort i dyskrecję gości hotelu, współpraca ze służbami zabezpieczającymi (ich oczekiwania i współpraca z nimi)

 

Uczestnicy na szkoleniu:

  • zostaną wprowadzeni w zasady protokołu dyplomatycznego użyteczne w pracy hotelu
  • przećwiczą sposoby witania się tytułowania gości i przestawianie się przyjmowanie gości zagranicznych i kontakty z przedstawicielami zagranicznymi
  • poznają sposoby tytułowania (tytuły służbowe, naukowe i kurtuazyjne i administracyjne)
  • uzmysłowią sobie jak ważna jest etykieta, w tym zasady dobrego i umiejętnego zachowania w życiu codziennym i zawodowym
  • zapoznają się z precedencją czyli zasadami ustalania pierwszeństwa w Polsce oraz wybranych krajach z uwzględnieniem precedencji rządowej i samorządowej
  • poznają zasady etykiety wizytówek i międzynarodowych kodów czytania zaproszeń
  • przećwiczą w symulacji organizację przyjęć na terenie hotelu (typy przyjęć, rozsadzanie przy stole, dobór, sposób jedzenia, itp.)
  • zaznajomą się z ewentualnymi pytaniami klientów z obszaru wiedzy baristy i someliera będą wiedzieli o co zadbać przy przyjmowaniu delegacji w hotelu w wymiarach międzykulturowych
     

Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

MODUŁ 1: Protokół dyplomatyczny wprowadzenie, budowanie wizerunku

  • Normy regulujące nasze postępowanie, ich miejsce w etykiecie
  • Wykorzystanie elementów protokołu dyplomatycznego w pracach hotelu
  • Zachowanie czy wygląd - co bardziej ważne w sytuacjach służbowych?
  • Etykieta prowadzenia rozmowy. Przykłady zachowań nietaktownych podczas rozmowy

MODUŁ 2: Powitanie, tytułowanie, wymiana wizytówek

  • Powitania i pożegnania w hotelu – właściwy uścisk dłoni i jego kolejność, analiza błędów
  • Przedstawianie osób wg starszeństwa, płci czy stanowiska?
  • Zasady zwracania się do osób na terenie hotelu, tytuły honorowe, naukowe i służbowe
  • Praktyka w posługiwaniu się wizytówkami w sytuacjach służbowych

MODUŁ 3: Precedencja, zasady pierwszeństwa, formy zaproszeń

  • Procedencja w Polsce i krajach Unii Europejskiej i wybranych krajach Unii Europejskiej
  • Precedencja w różnych sytuacjach podczas funkcjonowania hotelu (duchowieństwo, nauka, znamienici goście, administracja rządowa i samorządowa, ambasadorowie)
  • Pierwszeństwo w drzwiach, w windzie, w samochodzie, na schodach
  • Kody skrótów R.S.V.P., P.M. oraz inne międzynarodowe oznaczenia z zaproszeń

MODUŁ 4 Etykieta komunikacji międzykulturowej 

  • Komunikacja niewerbalna i werbalna i jej znaczenie w codziennym savoir-vivre
  • Wyznaczniki komunikacji i ich znaczenie dla różnych kultur (np. gesty, proksemika)
  • Przywitania i pożegnania w różnych kulturach (np. podawanie ręki na przywitanie, ukłony, kontakt wzrokowy, etykieta relacji kobieta – mężczyzna
  • Wymiary międzykulturowe wśród gości hotelu w ujęciu etykiety i savoir-vivre

MODUŁ 5: Etykieta stołu, zasady organizacji przyjęć, przyjmowanie delegacji

  • Organizacja poczęstunków (dobór miejsca, rodzaj serwisu, menu, diety, inne)
  • Przygotowanie stołów do rozsadzania gości (odległość krzeseł, zastawa, „koziołki”)
  • Wiedza z zakresu baristy i someliera – czyli z jakimi pytaniami mogą się spotkać ze strony klientów czy organizatorów poczęstunków w hotelu
  • Elementy i czynniki międzykulturowe brane pod uwagę przy organizacji wizyty
  • Rozmowy formalne i nieformalne – prawa hotelu, dbanie o dyskrecję, organizacja sali
     

Szkolenie będzie prowadzone przy wykorzystaniu koncepcji nauczania Davida A. Kolba opartej o doświadczenie, refleksję, podstawy teoretyczne oraz (to co najistotniejsze) planowanie zastosowania w praktyce zawodowej. 

Koncepcja Kolba pozwala zaangażować w istotny sposób wszystkich uczestników szkolenia w niezależnie od ich preferencji nauczania. Szkolenie będzie dynamiczne, prowadzone metodami aktywującymi samych uczestników w proces szkoleniowy. Jedynie 20 procent będzie przeznaczone na omówienie teorii.

Podczas szkolenia zostaną użyte takie metody szkoleniowe jak: prezentacja trenerska, ćwiczenia w zespołach zadaniowych, prezentacje grup zadaniowych, dyskusja moderowana, ćwiczenia komunikacyjne pokazujące różne aspekty komunikacji w zespole, kwestionariusze oparte o teorie zachowań Carla G. Junga.

W praktyce przećwiczone zostaną takie narzędzia menedżerskie jak metody kreatywnego rozwiązywania problemów, burza mózgów wg Osborna, metoda 356 w pracy zespołowej, drzewo decyzyjne i diagram Ishikawy do pracy z problemami i wyzwaniami. Przeprowadzone zostaną trzy gry zespołowe (każdego dnia jedna gra), podczas których będą widoczne mechanizmy funkcjonowania zespołu, komunikacji i podejmowania decyzji.