Jak dotrzeć do umysłu potencjalnego klienta?

W natłoku ogromnej ilości informacji, z jakimi mamy do czynienia na co dzień w szkole, w pracy, na zakupach czy podczas oglądania telewizji lub korzystania z komputera, trudno jest przeciętnemu konsumentowi „wyłowić” rzeczy najbardziej istotne. Jego umysł musi dokonywać obowiązkowej selekcji danych, ponieważ w przeciwnym wypadku nie byłby w stanie ich przyswoić. Z perspektywy działalności marketingowej przedsiębiorstwa czy agencji reklamy, kluczem do sukcesu jest dotarcie ze swoim komunikatem do świadomości potencjalnego klienta. Jak tego dokonać?

 

Czy moja reklama jest skuteczna?

 

Każdy reklamodawca chciałby, aby jego reklama, bez względu na przyjętą dla niej formę, była skuteczna. Ową skuteczność należy rozumieć jako umiejętność dotarcia za pośrednictwem komunikatu marketingowego do umysłu jak największej liczby osób należących do docelowej grupy odbiorców produktu lub usługi czy samej informacji.

Jeśli dzięki kampanii reklamowej firma zyskała nowych klientów czy większą rozpoznawalność na swoim docelowym rynku, można uznać, że pieniądze przeznaczone na ten cel zostały wydane właściwie.

 

Plan najważniejszy

 

Dokładne przemyślenie i zaplanowanie zamysłu kampanii reklamowej jest konieczne dla zwiększenia jej skuteczności. Tylko w taki sposób będzie można utrwalić komunikat o produkcie lub usłudze w świadomości konsumenta. Komunikat ponadto musi być podany w przystępnej, pożądanej przez odbiorców formie. Jeśli promujemy nowoczesne technologie internetowe, aplikacje czy programy, warto do tego celu wykorzystywać reklamę internetową. Przy reklamowaniu produktów młodzieżowych podstawowym medium, które stanie się nośnikiem skutecznej reklamy, są media społecznościowe, które na całym świecie rozwijają się w bardzo szybkim tempie. Dopasowanie kanału komunikacji do typu reklamowanego produktu i grupy docelowych klientów jest bardzo istotne, dla zwiększania efektywności całej kampanii promocyjnej.

 

Nie trzeba wykupywać ogromnych bannerów na stronach internetowych, czy billboardów na fasadach budynków, aby reklama była zauważona. Wręcz przeciwnie, takie duże formy reklamowe mogą doprowadzić do irytacji klientów i wywołać efekt odwrotny do zamierzonego. Nie chodzi o wielkość, ale o jakość reklamy i o to, czy jej treść jest dostatecznie interesująca i intrygująca, aby skupić na sobie wzrok konsumenta.

 

Można nauczyć się zasad tworzenia efektywnej kampanii promocyjnej, biorąc udział w specjalistycznych szkoleniach, takich jak szkolenie „Kreacja skutecznej reklamy”. Podczas szkolenia można zapoznać się i przećwiczyć proces tworzenia reklam wywierających pożądany wpływ na odbiorców.

 

Zapraszamy na szkolenie: Kreacja skutecznej reklamy

 

 

 

Jak dotrzeć do umysłu potencjalnego klienta?
Oceny: 4 z 5 z 56 głosów