Cele szkolenia
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami wywierania wpływu, diagnozowanie rozmówcy dot. wywierania wpływu, sposoby dobierania argumentów do rozmówcy. Na szkoleniu duży akcent położony zostanie na ćwiczenie umiejętności perswazyjnych oraz argumentacyjnych.


Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnych szkoleniach, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Wypełnij dane poniżej.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dzieidzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowawdzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajeciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejetności w życie
  10. Na Państwa zyczenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkolen w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

 

  1. Co to jest perswazja? Czynniki wywierania wpływu wg R. Cialdiniego

  • Definiowanie pojęć perswazja – wywieranie wpływu a manipulacja

  • Psychologiczne warunki komunikacji w aspekcie wywierania wpływu

  • Przykładowe czynniki wywierania wpływu wg R. Cialdiniego

    • Autorytet

    • Społeczne dowody słuszności

    • Zaangażowanie i konsekwencja

    • Lubienie i sympatia

    • Wzajemność

    • Niedostępność

  • Czynniki wpływające na osobę – podatność na wywieranie wpływu

 

  1. Prawa perswazji w kontakcie z klientami

  • Omówienie czynników wywierania wpływu pod kątem kontaktu z klientem

  • Stworzenie bazy argumentów użytecznych w czynnikach wywierania wpływu do wykorzystania w rozmowie z klientami

  • Diagnozowanie klientów ze względu na podatność dot. poszczególnych praw perswazji

  • Systemy poznawcze (metaprogramy) i ich wpływ na sposób dotarcia do osoby

  • Ćwiczenia w rozpoznawaniu systemów poznawczych i wpływu perswazyjnego na osoby

 

  1. Komunikowanie niewerbalne w aspekcie wywierania wpływu

  • Kontakt bezpośredni – znaczenie w budowaniu własnego wizerunku osoby kompetentnej

  • Czynniki niewerbalnego wywierania wpływu

  • Wywieranie wpływu w sytuacjach nieformalnych

  • Proksemika i digitalizacja w procesie komunikacji

  • Dostosowanie do rozmówcy - dostrojenie

  • Rekwizyty i akcesoria – wykorzystanie przy wywieraniu wpływu

 

  1. Siła pytań w prowadzeniu rozmowy wg naszych założeń

  • Typologia pytań – zagadnienia powtórzeniowe (pytania otwarte, zamknięte, sugerujące)

  • Pytania do klientów o cel i o wartości

  • Empatyczne formułowanie pytań

  • Aktywne słuchanie - wywieranie wpływu, obrona przed manipulacją

  • Metoda lejka w prowadzeniu pytaniami klienta do naszego celu

  • Zastosowanie metody Sokratesa opartej o truizmy i pytania

  • Ćwiczenia praktyczne w prowadzeniu rozmowy pytaniami

 

  1. Techniki argumentacyjne, erystyka – sztuka prowadzenia sporów

  • Charakterystyka wybranych technik argumentacyjnych

  • Dobór technik argumentacyjnych do poszczególnych osób

  • Ćwiczenia praktyczne w stosowaniu technik argumentacyjnych

  • Zapoznanie uczestników z wybranymi chwytami erystycznymi

  • Ćwiczenia w stosowaniu sporów w rozmowie

  • Dyskusja i debata – ćwiczenia praktyczne

Metody prowadzenia zajęć

Trening poświęcony jest zagadnieniom sprawności językowej oraz zachowaniom niewerbalnym w kontekście wywierania wpływu. Stąd duży akcent położony jest na praktyczne ćwiczenia i trening umiejętności perswazyjnych. Prócz prezentacji trenerskiej i mini-wykładów wprowadzających w zagadnienie, podczas treningu zostaną wykorzystane między innymi:

  • analiza języka odbiorcy pod kątem używanych struktur poznawczych – metaprogramów
  • ćwiczenia doboru odpowiednich argumentów adekwatnych do odbiorcy
  • analiza tekstów pod kątem użytych technik wywierania wpływu i argumentacji
  • ćwiczenia uczestników w sprawnych diagnozowaniu obszarów podatności osoby na techniki perswazyjne
  • ćwiczenia uczestników w formułowaniu argumentów oraz dobieraniu kontrargumentów właściwych do danej linii argumentacyjnej naszego rozmówcy.