Sponsoring sportowy może przynosić markom realne korzyści wizerunkowe i prosprzedażowe! Nie zaczynamy od narzędzi, bo nawet najlepsze pomysły mogą nie przynieść korzyści w postaci: budowy wizerunku, lojalnych klientów, podniesienia sprzedaży, jeśli nie dokonamy analizy sytuacji wyjściowej w relacji: marka sponsora – klub sportowy. Niewątpliwie jest to czas w marketingu sportowym, a więc i w sponsoringu, w którym do gry mocno wkraczają aplikacje mobilne, social media oraz szybko rozwijający się kanał Tik Tok dla najmłodszych kibiców. To jest czas, w którym swą siłę i znaczenie demonstruje content video - jedno z ważniejszych narzędzi do budowania wizerunku i sprzedaży. E-sport już zdobył serca wielu kibiców. Lecz to także czas, w którym śledzimy coraz bardziej rosnącą świadomość konsumencką, silniejsze podejście do budowania tożsamości marki. Marki, które chcą czerpać korzyści ze sponsoringu, muszą odnaleźć się w obecnych realiach. Muszą jak najprędzej zdobyć wiedzę jak łączyć trendy, nowe zachowania społeczne i nowoczesne narzędzia marketingu z kreatywnością!

 

 

 

 

Cel szkolenia:

Podczas szkolenia dowiesz się jak znaleźć klub sportowy, dzięki któremu możesz zrealizować swoje cele sponsorskie. Na co zwrócić uwagę wybierając założenia i wskaźniki działań. Jakie korzyści powinieneś otrzymać oraz jak buduje się świadomość klienta- kibica w kontekście marki sponsora.


Korzyści dla uczestników szkolenia:

  • wykorzystanie metod kreatywnych do wprowadzania innowacji w działaniach sponsorskich
  • opracowanie atrakcyjnych ofert sponsorskich
  • analiza i projektowanie komunikacji marki sponsorskiej w social mediach
  • wykorzystanie procesu kreatywnego do doskonalenia pracy zespołu marketingowego
  • opracowanie person kibiców i określenia ich potrzeb
  • rozpoznanie kodów kulturowych w grupie odbiorców
  • przygotowanie planu działań sponsorskich
  • zbudowanie procesu projektowego działań sponsorskich marki

 

Szkolenie polecamy dla:

Dla przedstawicieli marek komercyjnych oraz samorządowych działających w sektorze sponsoringu sportowego.


Szkolenie w trybie online?

Tak, istnieje możliwość organizacji szkolenia ze sponsoringu sportowego dla marek w systemie nauki zdalnej. 

► Szkolenie internetowe jest przeprowadzane na żywo.
► Zakres merytoryczny dostosowujemy indywidualnie do Państwa potrzeb.
► Dopytaj opiekuna szkolenia o możliwe rozwiązania.


Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

MODUŁ I. JAK ZBUDOWAĆ OFERTĘ SPONSORSKĄ?

Od czego należy rozpoczynać tworzenie kreatywnych działań sponsorskich? Czy nasze innowacyjne pomysły i rozwiązania powinny być szczegółowo ujawniane w gotowych pakietach sponsorskich?

  • Rozgrzewające umysł ćwiczenie z kreatywności w sponsoringu: wykorzystujemy techniki twórczego myślenia stosowane w marketingu sportowym na świecie
  • Na jakie etapy dzielimy proces tworzenie innowacyjnych działań sponsorskich
  • Jak dobierać marki sponsorskie do danej dyscypliny sportowej: metoda szukania wspólnych mianowników
  • Trendy i najciekawsze kampanie sponsorskie wielkich marek sportowych – inspirujące pomysły z czołowych klubów zagranicznych i polskich (formuła case studies)

ĆWICZENIA WARSZTATOWE: Sponsoring – analiza tożsamości marki sportowej.

Praca nad analizą tożsamości marki sportowej pod kątem znalezienia punktów styku z możliwymi działaniami sponsoringowymi.

MODUŁ II. MARKA SPONSORSKA – jej potrzeby i korzyści jakie może osiągnąć ze sponsoringu

Na jakie profity powinna stawiać marka sponsorska? Co mogą oferować kluby i organizacje sportowe? Dlaczego persona (sylwetka kibica) jest niezbędnym narzędziem dla menedżera i zespołu marketingowego marki sponsorskiej?

  • Analiza rynku w kontekście klubu sportowego
  • Kim są i jak dzielą się kibice
  • Jak stworzyć wzorcową personę kibica: typowe zachowania konsumenckie, potrzeby, wartości
  • Wykorzystanie person i metod kreatywnych do tworzenia produktów i usług zaspokajających potrzeby kibiców
  • Jak pracować nad udoskonaleniem i uszczegółowieniem person kibica

ĆWICZENIA WARSZTATOWE: Sponsoring – tworzenie persony kibica

Praca nad stworzeniem person kibiców podmiotów sportowych, z którymi uczestnicy szkolenia już współpracują lub zamierzają wkrótce podjąć sponsorską współpracę.

MODUŁ III. SPONSORING SPORTOWY– budowanie relacji z odbiorcami w internecie i social media

Marki sportowe funkcjonują w określonej rzeczywistości regionu, miasta, dzielnicy. Chcąc stworzyć innowacyjne działania sponsorskie należy poznać kody, symbole i zachowania związane z życiem kibiców. Dzięki temu o tym co jest dla nich ważne, marka będzie mówić językiem odbiorców

  • Jak rozpoznawać najważniejsze czynniki wpływające na postawy i zachowania klientów marki sponsorskiej i kibiców marki sportowej
  • W jaki sposób kibice marki sportowej uczą się określonych zachowań, jakie wartości czerpią z lokalnej kultury (społeczności dzielnicy, miasta, regionu)
  • Jak rozpoznawać kody kulturowe: symbole, emocje i skojarzenia lokalnych społeczności, by wypracować optymalny język komunikacji oraz innowacyjne propozycje sponsorskie • Jak buduje się ściezkę zaufania klienta - kibica
  • Prezentacja narzędzi do rozpoznawania kodów kulturowych

ĆWICZENIA WARSZTATOWE: Narzędzie do rozpoznawania kodów kulturowych w sponsoringu – praca z praktycznym wykorzystaniem narzędzia do rozpoznawania kodów kulturowych lokalnych społeczności.

MODUŁ IV. KONTEKST DZIAŁANIA, METAFORY I ANALOGIE W SPONSORINGU – kotwice zapadające w pamięć odbiorców

Kontekst, w jakim marka sponsorska ma działać, zawsze ma istotne znaczenie. Np. pandemia sprawiała, że niemal wszystkie działania w marketingu sportowym musiały - w ślad za odbiorcami - zostać przeniesione do internetu lub przybrały formę niestandardowych akcji.

  • Metoda myślenia wizjonera - zburz status quo
  • Metody z wykorzystaniem metafor, analogii, myślenia wizualnego, map empatii
  • Metoda opowiadania historii z dwóch perspektyw - odbiorcy i marki sponsorskiej
  • Metoda testowania pomysłów sponsorskich za pomocą prototypów

ĆWICZENIA WARSZTATOWE: Kody kulturowe a kontekst działania

Praca nad wykorzystaniem kodów kulturowych do budowania kontekstu działania marki sponsorskiej, Generowanie pomysłów na innowacje w sponsoringu: zastosowanie wybranych metod, opracowanie prototypu dla wygenerowanego pomysłu, tworzenie historii z wątkami emocjonalnymi w celu przekonania partnerów do wizjonerskich rozwiązań i propozycji.

MODUŁ V. INNOWACJE W SPONSORINGU SPORTOWYM– sztuka ich projektowania

Na zakończenie warsztatu zestawimy w całość: narzędzia, metody, definicje. Kreatywne pomysły przekujemy w konkretne działania sponsorskie. Wykorzystamy pewien schemat tworzenia innowacyjnych pomysłów, który uczestnicy będą mogli dostosować do potrzeb swoich marek

  • Etap 1: przygotowanie do wprowadzenia innowacji w sponsoringu sportrowym
  • Etap 2: analiza informacji niezbędnych do wprowadzenia innowacji
  • Etap 3: wyłanianie najlepszych pomysłów sponsorskich
  • Etap 4: wdrożenie prototypu do działań sponsorskich • Etap 5: modyfikacja i finalne dostosowanie innowacji

ĆWICZENIA WARSZTATOWE: Sponsoring – kreatywne pomysły dla marek

Praca indywidualna nad generowaniem i kształtowaniem pomysłów dla marek własnych uczestników. Informacja zwrotna od trenera: słabe i mocne strony zaproponowanych rozwiązań sponsorskich

Metody pracy jakie zostaną zastosowane podczas szkolenia:

  • narzędzie do rozpoznawania kodu kulturowego
  • pogłębione case studies z Polski i ze świata
  • wideo i infografiki z technikami twórczego myślenia
  • samodzielna praca nad własną marką sportową pod kierunkiem trenera
  • metoda analogii, storytellingu, metafor, map wizualnych
  • techniki pobudzenia kreatywności w sponsoringu
  • zestaw narzędzi kreatywnych do zastosowania w działaniach sponsorskich marki