Cel szkolenia z komunikacji wewn─Ötrznej w placówce medycznej

G┼éównym celem warsztatów jest przedstawienie metod i technik w zakresie skutecznej komunikacji wewn─Ötrznej w placówce medycznej w sytuacji sporów, negocjacji i konfliktów interpersonalnych a tak┼╝e przyci─ůgni─Öcia i zatrzymania do┼Ťwiadczonych pracowników w organizacjach ochrony zdrowia. Uczestnicy szkolenia poznaj─ů praktyczne sposoby na skuteczn─ů motywacj─Ö pracowników s┼éu┼╝by zdrowia.   

 

Szkolenie dotycz─ůce motywacji pracowników s┼éu┼╝by zdrowia - dlaczego taki temat?

Szkolenie z motywowania kadry medycznej jest odpowiedzi─ů na bardzo cz─Östo zg┼éaszany problem przez kadr─Ö zarz─ůdzaj─ůc─ů zwi─ůzany z niedoborem i utrzymaniem w┼éa┼Ťciwie dobranego personelu medycznego, administracyjnego i technicznego, prowadzeniem komunikacji wewn─Ötrznej w ró┼╝nych sytuacjach kryzysowych a tak┼╝e problemami wynikaj─ůcymi z braku funkcjonowania w placówce systemów motywacyjnych i s┼éu┼╝─ůcych rozwojowi pracowników w organizacjach ochrony zdrowia. 

 

W ramach naszego szkolenia odpowiadamy na wyzwania: komunikacja wewn─Ötrzna i motywacja pracowników placówek medycznych

Efektywne zarz─ůdzanie zasobami ludzkimi - medycznymi, administracyjnymi, technicznymi i pomocniczymi - w jednostkach ochrony zdrowia staje si─Ö coraz wi─Ökszym problemem w sytuacji rosn─ůcych niedoborów kwalifikowanej, do┼Ťwiadczonej kadry niezb─Ödnej do realizacji podstawowej dzia┼éalno┼Ťci leczniczej jak─ů jest udzielanie ┼Ťwiadcze┼ä zdrowotnych. 

Szkolenie z obszaru komunikacji wewn─Ötrznej w placówce s┼éu┼╝by zdrowia pozwala na analiz─Ö sytuacji w jednostce i dobranie odpowiednich narz─Ödzi, które mog┼éyby usprawni─ç obszar kierowania personelem bez którego dzia┼éalno┼Ť─ç lecznicza jest niemo┼╝liwa. Warsztaty podejmuj─ů problematyk─Ö sporów, konfliktów, trudnych negocjacji i zmiany organizacyjnej - a zatem tych wyzwa┼ä, z którymi placówki medyczne w ró┼╝nych formach stykaj─ů si─Ö na co dzie┼ä.


Podczas szkolenia z motywacji pracowników s┼éu┼╝by zdrowia doradzamy

W trakcie naszego szkolenia z zakresu motywowania kadry medycznej doradzamy jak znale┼║─ç, przyci─ůgn─ů─ç, zatrzyma─ç i rozwin─ů─ç potencja┼é pracowników w ró┼╝nych typach organizacji ochrony zdrowia. W┼Ťród narz─Ödzi, które wspieraj─ů ten proces, i które aplikujemy uczestnikom szkolenia, s─ů coaching wewn─Ötrzny, zarz─ůdzanie talentami i techniki motywacyjne. 
Warsztaty podejmuj─ů problematyk─Ö budowania kultury organizacyjnej przyjaznej dla pracowników i kapita┼éu spo┼éecznego organizacji. To wymaga jednak analizy, doboru w┼éa┼Ťciwych proporcji i kompleksowych dzia┼éa┼ä, które dopasowywane s─ů uwarunkowa┼ä wewn─Ötrznych i zewn─Ötrznych danej instytucji. 

 

 

Zobacz pe┼én─ů ofert─Ö naszych szkole┼ä dla bran┼╝y medycznej

 


Czas trwania szkolenia:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkni─Ötych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwi─ůzania
  3. Wspólnie z Pa┼ästwem opracowujemy najlepsz─ů taktyk─Ö przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spo┼Ťród oko┼éo 80 ┼Ťwietnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ─çwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy ┼Ťwietne materia┼éy szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. S┼éu┼╝ymy pomoc─ů we wdra┼╝aniu poznanej wiedzy i umiej─Ötno┼Ťci w ┼╝ycie
  10. Na Pa┼ästwa ┼╝yczenie przeprowadzamy badania efektywno┼Ťci szkolenia i opracowujemy system dalszych szkole┼ä w celu osi─ůgni─Öcia maksymalizacji efektów
  11. Jeste┼Ťmy do Pa┼ästwa dyspozycji

Program szkolenia z komunikacji wewn─Ötrznej w placówce medycznej i motywacji pracowników s┼éu┼╝by zdrowia

Specjalistyczne warsztaty z elementami coachingu dla medycznej i administracyjnej kadry kierowniczej w podmiotach leczniczych

 

I MODU┼ü: SESJA COACHINGOWA (ANALIZA SPECYFIKI I AKTUALNEJ SYTUACJI PLACÓWKI MEDYCZNEJ)

Sesja coachingowa b─Ödzie po┼Ťwi─Öcona wspólnej analizie s┼éabych punktów i zagro┼╝e┼ä, które zmniejszaj─ů efektywn─ů dzia┼éalno┼Ť─ç podmiotu leczniczego. B─Ödzie ona punktem wyj┼Ťciem do wyboru optymalnych rozwi─ůza┼ä prewencyjnych, zaradczych b─ůd┼║ rozwojowych dopasowanych do specyfiki placówki leczniczej w zakresie komunikacji wewn─Ötrznej, zarz─ůdzania zasobami ludzkimi i tworzenia przyjaznej kultury organizacyjnej. 

  1. Analiza s┼éabych punktów i zagro┼╝e┼ä w organizacji w obszarze komunikacji, kultury organizacyjnej i zasobów ludzkich 
  2. Jak dopasowa─ç rozwi─ůzania w zakresie komunikacji, motywacji i rozwoju pracowników do sytuacji i specyfiki placówki
  3. Wdra┼╝anie strategii i narz─Ödzia kontroli czyli jak podnie┼Ť─ç efektywno┼Ť─ç organizacji 

 

II MODU┼ü: KOMUNIKACJA WEWN─śTRZNA NA TERENIE PLACÓWKI MEDYCZNEJ 

Modu┼é b─Ödzie s┼éu┼╝y─ç wspólnej dyskusji w oparciu o burz─Ö mózgów i przegl─ůd najlepszych praktyk polskich i zagranicznych w tym zakresie i próbie znalezienie odpowiedzi czy mo┼╝na wyj┼Ť─ç poza utarte schematy i zacz─ů─ç na nowo budowa─ç relacje z pracownikami aby ich nie tylko przyci─ůgn─ů─ç, ale i równie┼╝ zatrzyma─ç  na d┼éu┼╝ej. Do tego potrzebne s─ů jednak konkretne dzia┼éania, które zapewni─ů poczucie zrozumienia, poszanowania i korzy┼Ťci dla obu stron.

  1. Spory i konflikty indywidualne oraz zbiorowe - identyfikacja przyczyn, analiza przebiegu i strategie post─Öpowania 
  2. Czy mo┼╝na wynegocjowa─ç zmian─Ö w organizacji korzystn─ů dla pracownika i pracodawcy
  3. Jak zbudowa─ç relacje w oparciu o wspólne cele, warto┼Ťci i zyski

 

III MODU┼ü: ZARZ─äDZANIEM RYZYKIEM I SYTUACJAMI KRYZYSOWYMI W PLACÓWCE MEDYCZNEJ

Nie unikniemy ryzyka w organizacji, mo┼╝emy jednak spor─ů jego cz─Ö┼Ť─ç przewidzie─ç aby nie doprowadzi─ç do g┼é─Öbszego kryzysu w obszarze relacji ludzkich wewn─ůtrz organizacji. Czy i jak mo┼╝emy ochroni─ç si─Ö przed fal─ů aby nas nie zala┼éa i czy mo┼╝emy przewidzie─ç sztorm – na te pytania postaramy si─Ö odpowiedzie─ç w trakcie tego modu┼éu buduj─ůc kompleksowe rozwi─ůzania w zakresie zarz─ůdzania ryzykiem i sytuacjami kryzysowymi w odniesieniu do specyfiki dzia┼éalno┼Ťci danej jednostki. 

  1. Identyfikacja, kategoryzacja i ocena ryzyka w obszarze zasobów ludzkich
  2. Zarz─ůdzanie najcz─Ö┼Ťciej wyst─Öpuj─ůcymi i najpowa┼╝niejszymi ryzykami wewn─ůtrz organizacji (komunikacja kryzysowa, struktura organizacyjna, delegowanie zada┼ä, podzia┼é obowi─ůzków, monitoring efektywno┼Ťci wykonywanych zada┼ä)
  3. Jak nie doprowadza─ç do kryzysu i czy mo┼╝na z niego wyj┼Ť─ç obronn─ů r─Ök─ů 

 

IV MODUŁ: ZASOBY LUDZKIE W ORGANIZACJI OCHRONY ZDROWIA

Kolejny modu┼é b─Ödzie po┼Ťwi─Öcony znalezieniu skutecznych rozwi─ůza┼ä i podj─Öciu praktycznych dzia┼éa┼ä usprawniaj─ůcych procesy rekrutacji  i adaptacji personelu medycznego, administracyjnego i technicznego w obliczu niedoborów kadrowych na rynku pracy w sektorze ochrony zdrowia a tak┼╝e odpowiedzi na pytania jak skutecznie motywowa─ç i rozwija─ç potencja┼é pracowników s┼éu┼╝by zdrowia.

  1. Jak przeprowadzi─ç skuteczn─ů rekrutacj─Ö i adaptacj─Ö pracownika 
  2. Dobór technik motywacyjnych do poszczególnych pracowników lub ca┼éych grup zawodowych
  3. Czy mo┼╝liwy jest rozwój zasobów ludzkich w organizacji - g┼éówne bariery i zagro┼╝enia, mo┼╝liwo┼Ťci i perspektywy

 

V MODU┼ü: BUDOWANIE KULTURY ORGANIZACYJNEJ W PLACÓWCE MEDYCZNEJ

Jednych z najwi─Ökszych wyzwa┼ä dla mened┼╝erów i w┼éa┼Ťcicieli organizacji ochrony zdrowia jest budowanie i rozwijanie kompleksowej strategii, której odbiciem b─Ödzie spójna kultura organizacyjna. Jest to tym wi─Öksze wyzwanie w sytuacji sporów, negocjacji i konfliktów interpersonalnych. Czy mo┼╝emy stworzy─ç kapita┼é spo┼éeczny organizacji - czy jest to jedynie mit czy mo┼╝e realna mo┼╝liwo┼Ť─ç?

  1. Czy potrzebna jest kultura organizacyjna w podmiocie leczniczym a je┼Ťli tak to jaka
  2. Warsztaty dotycz─ůce narz─Ödzi pomiaru, analizy i oceny funkcjonalno┼Ťci poszczególnych typów kultury organizacyjnej
  3. Jak stworzyć kapitał społeczny i przyjazny klimat organizacyjny w miejscu pracy

 

Autor i copyrights by Dr Maciej Rogala

Jakich metod u┼╝ywamy podczas szkolenia z komunikacji wewn─Ötrznej w placówce medycznej i motywowania pracowników s┼éu┼╝by zdrowia?

Zale┼╝y nam, aby prowadz─ůc szkolenie dotycz─ůce komunikacji wewn─Ötrznej w placówce medycznej oraz kwestii motywowania kadry medycznej, stosowa─ç najlepsze metody, dzi─Öki którym uczestnicy szkolenia zdob─Öd─ů nie tylko wiedz─Ö, ale przede wszystkim poznaj─ů praktyczne aspekty omawianych zagadnie┼ä. Pracujemy wykorzystuj─ůc najnowsze i najbardziej efektywne metody szkoleniowe w┼Ťród których s─ů:

  • coaching
  • analizy problemowe
  • studia przypadków
  • benchmarking i najlepsze praktyki na rynku
  • dyskusje w grupach
  • odgrywanie konkretnych ról