Ostatnie lata to osłabienie kompetencji językowej większości Polaków, którzy komunikują się nie tylko między sobą, ale i z urzędami oraz instytucjami publicznymi. Paradoksalnie, nie pozwala to pracownikom tych urzędów komunikować się z interesantami/klientami mniej starannie, tylko zmusza do zwiększenia swojej kompetencji i świadomości komunikacyjnej. Inaczej działania językowe urzędników będą zupełnie nieskuteczne, a interesanci/klienci będą mieli o to pretensje jedynie do pracowników urzędów, a nie do siebie. Będzie to, oczywiście, wpływało także na wizerunek urzędów i jakość współpracy z interesantami/klientami.
Proponowane szkolenia pozwolą uczestnikom poznać i przećwiczyć wszystkie sposoby oraz mechanizmy poprawiające jakość i efektywność komunikacji w urzędach. Zostaną także omówione i przećwiczone najnowsze zasady używania języka w komunikacji publicznej, które w niedługim czasie mają zlikwidować wykluczenie komunikacyjne najgorzej wykształconej części uczestników postępowania administracyjnego oraz zapobiegać nieporozumieniom i błędom komunikacyjnym pracowników urzędów.
Celem kształcenia jest udoskonalenie posługiwania się językiem urzędowym, zdobycie nowych kompetencji i umiejętności językowo-komunikacyjnych, pozwalających osiągać szybko i skutecznie zaplanowane przez siebie cele w komunikacji z interesantami/klientami, a zwłaszcza przejrzyście i zrozumiale komponować dokumenty urzędowe, a także umieć przybliżyć interesantowi/klientowi skomplikowane przepisy, dopasowywać swój język do możliwości odbiorcy, z którym styka się w pracy urzędnik.
Po przeprowadzonych zajęciach uczestnik szkolenia będzie miał wiedzę na temat:
- Zasobów języka polskiego
- Poprawności językowej
- Szczegółowe zasady redagowania i pisania jasnych pism/dokumentów urzędowych
Uczestnik szkolenia zdobędzie konkretne umiejętności w zakresie:
- Rozpoznawania kodu językowego uczestnika postępowania
- Redagowania i edytowania dokumentów urzędowych
- Niepopełniania błędów komunikacyjnych i językowych