Ostatnie lata to osłabienie kompetencji językowej większości Polaków, którzy komunikują się nie tylko między sobą, ale i z urzędami oraz instytucjami publicznymi. Paradoksalnie, nie pozwala to pracownikom tych urzędów komunikować się z interesantami/klientami mniej starannie, tylko zmusza do zwiększenia swojej kompetencji i świadomości komunikacyjnej. Inaczej działania językowe urzędników będą zupełnie nieskuteczne, a interesanci/klienci będą mieli o to pretensje jedynie do pracowników urzędów, a nie do siebie. Będzie to, oczywiście, wpływało także na wizerunek urzędów i jakość współpracy z interesantami/klientami. 

Proponowane szkolenia pozwolą uczestnikom poznać i przećwiczyć wszystkie sposoby oraz mechanizmy poprawiające jakość i efektywność komunikacji w urzędach. Zostaną także omówione i przećwiczone najnowsze zasady używania języka w komunikacji publicznej, które w niedługim czasie mają zlikwidować wykluczenie komunikacyjne najgorzej wykształconej części uczestników postępowania administracyjnego oraz zapobiegać nieporozumieniom i błędom komunikacyjnym pracowników urzędów.



Celem kształcenia jest udoskonalenie posługiwania się językiem urzędowym, zdobycie nowych kompetencji i umiejętności językowo-komunikacyjnych, pozwalających osiągać szybko i skutecznie zaplanowane przez siebie cele w komunikacji z interesantami/klientami, a zwłaszcza przejrzyście i zrozumiale komponować dokumenty urzędowe, a także umieć przybliżyć interesantowi/klientowi skomplikowane przepisy, dopasowywać swój język do możliwości odbiorcy, z którym styka się w pracy urzędnik.

Po przeprowadzonych zajęciach uczestnik szkolenia będzie miał wiedzę na temat:

  • Zasobów języka polskiego
  • Poprawności językowej
  • Szczegółowe zasady redagowania i pisania jasnych pism/dokumentów urzędowych

Uczestnik szkolenia zdobędzie konkretne umiejętności w zakresie:

  • Rozpoznawania kodu językowego uczestnika postępowania
  • Redagowania i edytowania dokumentów urzędowych
  • Niepopełniania błędów komunikacyjnych i językowych
     

Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Newsletter

Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.

Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►

Zapisz się! ►

 


Szkolenia on-line

Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.

Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.

W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.

Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.

Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►

MODUŁ I.

Zasoby języka polskiego (elementy języka, kod ograniczony i kod rozwinięty) i diagnozowanie kompetencji językowej odbiorcy (ocena socjalizacji, słuchanie rozmówcy, ocena jego poprawności językowej) – prezentacja multimedialna i dyskusja.

MODUŁ II.

Poprawność językowa (najczęściej popełnianie błędy językowe w komunikacji urzędowej, najważniejsze normy i zasady językowe – składniowe, ortograficzne i interpunkcyjne, wybór najskuteczniejszej wersji komunikatu – dynamizacja, konkretyzacja, ekonomizacja i spójność uzasadnienia) – ćwiczenia językowe, testy autodiagnostyczne, umożliwiające ocenę własnej kompetencji językowej, warsztaty umiejętności poprawiania usterek i błędów językowych, dyskusja, wykład uczestniczący.

MODUŁ III.

Elementy poprawiające skuteczność dokumentów urzędowych (edycja i redakcja tekstów urzędowych, wykorzystanie środków retorycznych, właściwa budowa zdań, formy czasowników, dobre i złe słowa i konstrukcje) – praca z tekstem, warsztaty edytorskie.

MODUŁ IV.

Opracowanie wzorców  różnego typu dokumentów urzędowych – w oparciu o zapotrzebowanie uczestników i dostarczone przez nich materiały, w trakcie dyskusji i „burzy mózgów” wypracowanie szkieletu najczęściej spotykanych w postępowaniu administracyjnym dokumentów.

MODUŁ V.

Prosta polszczyzna/prosty język (zasady tworzenia komunikatów urzędowych, przeciwdziałające wykluczeniu społecznemu odbiorców, upraszczanie komunikacji publicznej) – wykorzystanie komputerowych programów diagnostycznych i ćwiczenia z wykorzystania podsuwanych przez nie ocen i rozwiązań.
 

Zajęcia będą łączyły część teoretyczną z praktyczną, m.in. poprzez zastosowanie zróżnicowanych form: wykład multimedialny, analiza przypadków, ćwiczenie, case study, prezentacja multimedialna, dyskusja, burza mózgów, test autodiagnostyczny.

Poza ankietami, testami, prezentacją multimedialną, przygotowanymi przez wykładowcę, warto byłoby wykorzystać „ślepe” dokumenty urzędowe, dostarczone przed szkoleniem przez uczestników lub urząd. Wtedy część praktyczna byłaby rzeczywistymi warsztatami i miałaby swój bardzo praktyczny wymiar.